Wednesday, February 11, 2015

author photo
Malaysia Best Blog - 2015


Hai rakan-rakan ekin... alhamdulilah ekin beranikan diri cabar untuk join Contest SEO - Malaysia Best Blog 2015 ni yang di anjurkan oleh blog OHDUIT.COM.. ekin tengok ramai yang join Contest ni tu semangat nak kongsikan Malaysia Best Blog 2015 yang selalu ekin singgah walaupun hanya slient reader ekin tetap suka baca blog dia orang.  Semoga dengan ekin join Contest ini Traffic blog ekin akan terus meningkat naik la ya... hihihi..

Contest Seo-Malaysia Best Blog 2015 merupakan contest yang terbesar banyak blogger-blogger join menyenaraikan blogger  yang terbaik... sambil kita bercontest kita boleh dapat duit taw... kalau dah tertulis rezeki alhamdulilah... 


Ok di bawah ni ekin  senaraikan 10 blog terbaik di Malaysia untuk tahun 2015.  Jom kita tengok siapa mereka yang ekin pilih ya 


Fatin Liyana
1.  FATIN LIYANA 
 Merupakan Blogger yang berusia 25 tahun baru jah bertunang, dan belaiu juga baru di      bergelar Doktor di usia yang muda.. Dalam blog beliau banyak menceritakan tentang travel, medical, sekolah resepi dan macam2 lagi. fatin liyana mula menulis blog pada usia 19tahun lagi entry yang ditulis itu semua dari hati suci yang menulis dengan jujur n ikhlas dalam berkarya.. 

Logo asal blog Ohduit.com pada tahun 2009
2. OhDuit.Com
Pemilik blog Ohduit.com namanya Khirol Hazwan yang berasal dari Sarawak,Beliau sudah 5 tahun 6 bulan dalam blogging ni... Blog Oh duit banyak berkongsi tentang pengalaman bisnes secara online dan offline, blog juga ada mengkongsikan tip nak meningkat traffic hasil tulisan SEO dan banyak lagi info-info yang menarik di kongsi.. menganjurkan contest Malaysia Best Blog 2015 yang sedang berlangsung sekarang...

!    ✿LYSSA FAIZUREEN✿   !
Pemilik Blog ini dikenali nama Lyssa Faizureen,berusia 23 tahun pada tahun ni... Blog beliau banyak menulis tentang pengkongsian tentang Tutorial Blogspot untuk blogger baru amat sesuai tengok contoh nak bermula buat blog ni..ada juga menyediakan Tutorial Adobe Photoshop yang suka edit2 gambar2 tu boleh rujuk blog lyssa ni.. tak lupa blog lyssa ada meyediakan Tip Berbloging, Tip Mengenai Churp-Churp, dan Tip Cinta...

HASRULHASSAN.COM™
4. Hasrul Hassan 
    Pemilik blog bernama Hasrul Hassan merupakan blogger yang mengkongsi tentang tips blogging, panduan blogspot, panduan SEO dan cara buat duit online.. beliau juga ada menganjurkan Contest. merupakan pakar dalam masalah blogging... bagi yang baru nak membuat blog anda harus mengikuti kesemua info-info di blog Hasrul Hassan memang terbaik penulisannya..


5. Denai Hati  (Hidupkan Untuk Memberi)
Blog denai hati ni banyak mengkongsikann isu semasa, cara membuat duit online, cara meningkatkan trafffic dan banyak lagi... blog denai hati adalah antara top 10 blog di Malaysia dan juga menang Anugerah Best Blog Of Year 2012.. Denai hati ada juga menganjurkan 2 event iaitu cara nak Buat Duit Dengan Blog dan Buat Duit Affiliate Dengan Blog, dan juga ada menjaya contest yang untuk menang  iPhone 5s . 
BEN ASHAARI
6. Ben Ashaari
Sebuah blog yang tiada kaitan dengan politik dan hiburan semasa ! Sesekali ada juga isu semasa . Ben Ashaari juga ada jenama sendiri iaitu KELABBLOGGERBENASHARI ia mampu menarik ramai blogger di Malaysia untuk mempunyai matlamat yang jelas dalam dunia blogging. tak lupa beliau mengkongsikan  tentang anak-anak beliau yang comel Qhaliff dan Zahra tentu saja mampu membuat pembaca tergelak dengan keletah mereka. Blogger Selebriti selalu masuk tv,majalah, dan surat khabar..


Dapur Tanpa Sempadan...

7. Dapur Tanpa Sempadan
Pemilik blog seorang jejaka taw namanya Mat Gebu hihihi.. blog ni banyak mengkongsikan resepi-resepi dan dunia masakan... kepada isteri yang berkerja ataupun tak berkerja  boleh singgah kat blog ni  banyak resepi yang menarik dengan gaya teknik gambar dipapar sangat berseni kita tengok dah terliur nak makan... hihihi... selama ekin jadi wife blog dia yang banyak membantu ekin memasak sikit2... biasa la ekin ni kurang bab memasak ni rasa jeles pulak tengok seorang blogger lelaki yang sangat popular dengan blog resepi n dunia masakan.. 


 From FAMF Tower
8. From Famf Tower
    Pemilik blog ini dikenali sebagai Farrah a.k.a Kak Farrah...Inspirasi nama blog kak farrah suka sangat tengok reality show Donald Trump. distu la lahirya nama blog From Famf Tower.. Blogger yang sangat sporting hihih... blog kak farrah banyak berkongsi tentang resepi, kraf, berkebun dan bermain gitar... tulisan kak farrah bagus n menarik sangat2... yang paling ekin suka baca tentang pengkongsian kraf yang kak farah buat tu sangat kreatif ekin teruja sangat2 tengok hasil kreatif ni.. 



Jari Manis : Travel List

9. Jari Manis 
   Blog perkongsian pengalaman Kak JM travel secara budget dan sedikit tip sebagai rujukan kepada semua. Yang mana ingin merancang perjalanan nak pergi melancong, honeymoon harus terjah blog kak JM banyak info, gambar-gambar yang menarik..penerangan perjalanan di tempat-tempat dan tip semasa melancong... ekin walaupun tak pergi lagi tempat itu dah teruja baca blog kak jM ni... 

10.Namee Roslan 
Pemilik blog Namee Roslan ni kalau tengok rupa macam tak kahwin lagi... hihihi...kak Namee Dah kahwin taw dah ada anak pun. kak namee memang sangat cantik... Mempunyai Bilangan PageView seramai 13,544,391, mula menulis blog  sekitar 15 januari 2011..  Blog kak namee banyak berkongsi resepi masakan, tip tentang kecantikan, tip tentang binatang dan juga kisah love stories beliau...walaupun ekin selalu singgah blog dia dengan slient reader pengkongsiannya buat ekin tertarik nak menyenaraikan dalam Malaysia Best Blog 2015. 

Ok itu saja blog yang ekin pilih untuk senarai  Top 10 Malaysia Best Blogger 2015 untuk Contest SEO. Setiap blogger yang join contest mesti ada pilihan-pilihan yang berbeza tak pun sama kan...semoga dengan join contest ekin ada semangat untuk menjadi antara terhebat di atas amin... hihihi... berangan2 jah ni..


“Jom memeriahkan  menyertai contest SEO Malaysia Best Blog 2015 dan anda berpeluang memenangi hadiah utama, wang tunai bernilai ribuan ringgit!! Contest SEO ini dianjurkan oleh Ohduit.com.”

This post have 21 komentar

avatar
Puteri Kenari delete February 11, 2015 at 8:41 AM

selamat berjuang untuk mengejar SEO.Akak memang fail bab ni dan baru belajar lepas buat post untuk contest sama.Akibatnya, SEO akak memang kelaut.hehe

Reply
avatar
Nurhaziq Abdul Hafiz delete February 11, 2015 at 7:37 PM

semua yang tersenarai tu kebanyakkannya blogger blogger famous.

Reply
avatar
Farrah MF delete February 13, 2015 at 7:59 AM

Ekin,..sob sob sob terharunya akak. Blog akak ni baru bertatih-tatih. Tak layak nak berdiri sebaris dengan blog2 hebat. Tetapi, 'tersenarai' di mata Ekin dah cukup buat akak besar hati. Thanks so much coz rajin dtg jengah akak, tinggalkan komen2. Really appreciate it.

Psst! All the best utk contest ni ye :)

Reply
avatar
Cik Ash delete February 13, 2015 at 5:01 PM

Sama akak.. love you to so much

Reply
avatar
Jari Manis delete February 14, 2015 at 1:09 AM

terkejut sis JM bila baca entri ni...tak sangka lah pulak Ekin calonkan blog sis tu walhal kita baru kenal dan Ekin baru je follow blog tu..terharunya...terima kasih...terima kasih...good luck Ekin..syg kamu..

Reply
avatar
Cik Ash delete February 14, 2015 at 7:58 AM

Sama2... kak jm sayang kamu gak..

Reply
avatar
zarul farhana delete February 14, 2015 at 10:32 AM

ehhh kak farah dan sis Jm...saya sokong juga..

Reply
avatar
Deanna Morni delete February 14, 2015 at 10:50 PM

ni semua blogger yg hebat kan...jd sumber inspirasi...dan semua tu sy suka terjah...ada yg sy suka drop komen dan jd silent reader....heheheeh

Reply
avatar
Cik Ash delete February 14, 2015 at 11:42 PM

Sama la kita kak deanna... hihihi

Reply
avatar
sensasi2020 delete February 16, 2015 at 1:30 AM

Salam buat Cik Ash.... semoga sejahtera hendaknya. Semua blog yang dipilih hebat-hebat semua, sangat sesuai untuk diiktiraf sebagai Malaysia best Blog 2015. Semoga berjaya buat Cik Ash....

Jom baca entri berkaitan:
Malaysia Best Blog 2015

Reply
avatar
Sayidah Napisah delete February 17, 2015 at 4:05 PM

semua hebat2 belaka. goodluck kak ash :)

Reply
avatar
Dulu Lain Sekarang Lain delete February 23, 2015 at 12:51 PM

Yang tersenarai mmg hebat2 belaka. All the best utk contest ini..

Reply
avatar
Admin delete February 23, 2015 at 10:34 PM

Terima kasih kerana senaraikan blog saya dalam Malaysia Best Blog 2015.

:) semoga berjaya ye dalam kontest ini.

Reply
avatar
THE AUTHOR delete March 10, 2015 at 9:09 PM

Datang menjenguk
Salam perkenalan, semoga berjaya dalam kontest
Malaysia Best Blog 2015

Reply
avatar
Norihanyusuf delete March 21, 2015 at 5:09 AM

Gud luck ekin. Memang semuanya hebat2

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post