Wednesday, June 21, 2017

author photo


Lazada Blogger Contest

Assalamualaikum.. 
Hai korang semua, apa khabar cik ash harap semuanya sihat la ya.. Lagi beberapa hari kita akan menyambut hari raya di aidilfitri kan.. mungkin ada yang akan balik kampung masing-masing..

Korang raya mana tahun ni, bagi yang dah berkahwin mesti kena bergilir-gilir untuk beraya kan..

Sempena dengan Hari raya ini lazada sedang berlangsung buat contest, jom memeriahkan mana taw ada rezeki korang dapat hadiah nanti..  Klii dan ikut syarat yang dinyatakan di atas..

Week Four Contest: 

Theme: Travelling Back Home 

 a. Where do you celebrate Raya this year? 


Raya tahun ni kami suami isteri beraya kulim kedah, sebab kami dah rancang sebelum ni lagi  sebabnya nanti raya haji baru balik beraya dekat kampung di Kelantan.. Raya kulim tahun ni kami sambut biasa-biasa jer seperti tahun sebelum ini jugak.. 

 b. List down your "balik kampung" essentials. 


Selalunya kalau bab list barang untuk balik kampung cik ash yang akan kemaskan pastikan keperluan pakaian,beg,kasut, keperluan barang mandi,minyak wangi, pengecas handphone,cik ash akan list berapa hari nak balik raya contoh lima hari cik ash akan bagikan pakaian untuk siang hari dan malam.. kira nya beg untuk balik kampung ni dah macam sebulan balik hahahhaha.. yer la pakaian suami,pakaian cik ash, pakaian ibu mentua lagi, campur-campur semua tak ke banyak tu.kiranya penuh la jugak bonet kereta suami bila nak balik kampung hihihihi.. 

 c. What would you like to buy on Lazada’s platform to bring along for "balik kampung"? 


Apa yang cik ash inginkan persediaan untuk balik kampung nanti ialah seperti di bawah, benda ni sangat penting buat cik ash dan suami

Travel Star 230 Cross Design Hard Case Luggage Set 20+24 inches Black (Free Passport Holder) 


Luggage ini kiranya amat penting buat cik ash sebabnya senang nak packing baju kami suami isteri sementara belum ada baby lagi kan.. kalau ada baby nanti akan ada bag sebab khas untuk dia gak nanti.. hihihihi.. 

Bagstationz Lightweight Resistant Toileries Pouch 

Benda ni harus cik ash kena beli gak sebab senang nanti nak letak barang-barang kegunaan masuk dalam toilet letak dalam ni semua...tak la ada yang tertinggal nanti..hihihihi..

Barry Smith U-Shape Travel Pillow

Travel Pillow ni penting gak untuk cik ash.. hahahahah.. kalau rasa mengantuk sangat boleh relaks kan leher dengan pillow ni.. tak la sakit tekak cik ash nanti kan.. 

Ok la itu saja yang cik ash nak shopping dekat lazada untuk bawa balik kampung nanti.. barang-barang itu amat berguna buat cik ash taw. so kalau korang yang ingin shopping jugak macam cik ash boleh jer ke  http://www.lazada.com.my/riang-ria-raya/ dekat sana banyak barang  keperluan yang kita nak taw.. tambah-tambah lagi kalau yang jenis tak sempat keluar pergi shopping masih sempat lagi nak shopping ni




This post have 3 komentar

avatar
apekinahdotcom delete June 21, 2017 at 8:45 PM

Waaa good luck cik ash. Kinah tak buat lagi ni. Selamat hari raya

Reply
avatar
iam.umifuzy delete June 21, 2017 at 9:59 PM

gud luck Cik Ash dan selamat balik kampung dengan selamat

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post