Tuesday, March 20, 2018

author photo
Review Novel Abang King Kontrol | Assalamualaikum.. Hai semua, Cik Ash harap semuanya sihat walafiat..




Hari ini saja-saja nak kongsi pengalaman Cik Ash baca novel pemberian daripada rakan facebook baru-baru, terima kasih kak sebab bagi novel memupuk minat Cik Ash suatu ketika dahulu untuk membaca buku. Kalau ikut sejak jadi wife sepenuh masa ni mood untuk baca novel memang hilang kemana entah hahahaha, bila baca tertido jer kerjanya. 


Selepas dapat dua novel ni semangat nak membaca datang kembali, baru selesai baca novel Abang King Kontrol Cik Ash sambung baca novel kita kahwin koboi pulak. hahahaha..



Review Novel Abang King Kontrol

Pengalaman pembacaan Cik Ash mengenai novel Abang King Kontrol ini dari segi jalan cerita memang tidak mengecewakan Cik Ash, Novel ni mempunyai kisah yang suka,duka di dalam perkahwinan bila seorang isteri mendapat suami jenis kaki kontrol hihihi.. Kalau Cik Ash di tempat Irdina tak tahan dengan kehidupan macam tu tapi kalau sayang dekat suami rela berkorban hihihihi.. biar jiwa terseksa.. Razif sebenarnya baik disebabkan dia fobia pengalaman Abang Razman curang dia takut kalau isterinya akan menjadi macam berkas kak iparnya.


Tidak disangka pergaduhan rebut parking antara Irdina dengan Razif 6 tahun membalas nota telah berputiknya cinta mereka, tidak disangka pulak mereka bertemu semula duduk berjiran. Setiap kali berjumpa mesti bergaduh jer mereka berdua ni. Disebabkan accident yang ditemui oleh mak razif mereka dipaksa kahwin paksa. Mereka terpaksa dikahwin untuk mengelakkan malu. 


Apabila mereka disatukan irdina terpaksa menerima sifat king control razif ni hingga jiwa terseksa, kalau taw tahap king kontrol razif korang kena baca novel ni kalau Cik Ash bagitaw semua tak best la pulak hahahaha.. 


Apa akan terjadi antara razif dan irdina di dalam perkahwinan mereka dapatkan novel ni dipasaran ya. memang baca novel Abang King Kontrol ada rasa sakit hati,gembiram dan sedih di alam perkahwinan kahwin yang terpaksa la lebih kurang gitu la.  


Ok la itu yang Cik Ash nak kongsikan dengan korang semua review novel Abang King Kontrol keluaran Imanisa Riana ni. Jumpa lagi entri review novel yang lain nanti.

This post have 6 komentar

avatar
Sha Mohamed delete March 20, 2018 at 9:44 AM

Stress owh kalau kena kig kontrol camnie.. kikiki..

Reply
avatar
Ika.S delete March 20, 2018 at 9:51 AM

Nampak menarik. Tapi tgk tajuk king kontrol haha dah mula rasa cm emo haha.

Ika datang singgah sini. https://ikashoid.blogspot.my/2018/03/segmenazahrahaman-aku-seorang-blogger.html

Reply
avatar
Miza Talib delete March 20, 2018 at 2:05 PM

lama tak baca novel jeles orang lain ada banyak masa boleh baca novvel

Reply
avatar
mrhanafi delete March 20, 2018 at 6:01 PM

tak salah kot suami control isteri..

kalau tak control nanti kasih sayang boleh lari hahahaha

Reply
avatar
apekinahdotcom delete March 20, 2018 at 6:53 PM

Kinah tak baca lagi yang ni. Kinah baca Kita Kawin Koboi. Tu pun tengah dalam proses huhu

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post