Friday, April 27, 2018

author photo
Bagaimana Saya Jana Untung RM15,000 Sebulan Menjual Tudung, Walaupun Tanpa Premis! Sekarang dan ramai yang berniaga untuk mencari pendapatan, tapi ramai tak semuanya berjaya dan bertahan lama. Ada tu sampai gulung tikar disebabkan tiada kesungguhan dan ilmu dalam perniagaan yang mereke ceburi. Berniaga ni sebenarnya perlu ada minat dan kesungguhan. Ilmu untuk berniaga perlu dicari seawal apabila kita memulakan bisnes dan pengalaman itu dijadikan sebagai bekalan meneruskan perniagaan.


Apa yang dilakukan oleh wanita ini ialah beliau telah memceburi bidang perniagaan dengan menjual tudung sejak tahun 2012 lagi. Ketika itu, beliau masih lagi sedang menuntut di sebuah IPT. Disitu bermula minat untuk menjual tudung dengan secara suka-suka sahaja. Beliau hanya memjual tudung ini kepada rakan-rakan terdekat sahaja.

Tapi lama-kelamaan, ramai pula yang nak beli tudung daripada beliau, Maklumlah, tudung yang beliau jual ketika itu, memang kena dengan selera rakan-rakan yang rata-ratanya adalah golongan yang masih bergelar student. Tudung yang beliau jual itu, harganya sedikit bajet, tetapi kualitinya tetap baik dan cantik!

Disebakan permintaan yang semakin hangat! Maka, beliau bertekad untuk menjalankan perniagaan tudung ni dengan lebih serius lagi.

Beliau adalah seorang yang bergelar pelajar ketika itu, beliau tidak mempunyai modal yang besar. Jadi, nak tak nak, beliau terpaksa gunakan sebahagian duit PTPTN yang beliau terima, sebagai modal untuk beliau membeli stok!

Alhamdulilah! Bermula dari modal pertama yang berjumlah RM600 beliau telah berjaya "rolling" duit itu sehingga menghasilkan pendapatan 4 angka setiap bulan sewaktu beliau masih lagi sedang belajar!

Perkara ini telah membuka mata beliau dan beliau nampak, bisnes tudung ini mempunyai potensi yang sangat besar!

Anda Berminat Nak Buat Bisnes Tudung? Bila kita nak buat bisnes tudung ni, memang ada banyak juga benda yang perlu kita tahu.

  • Di mana nak cari supplier?
  • Apa tudung yang disukai oleh pasaran?
  • Kain jenis apa yang mahu digunakan?
  • Mana nak cari tukang jahit?
  • Berapa harga nak letak?
  • Macam mana nak ambil gambar yang menarik?
  • Kat mana nak jual?
  • Macam mana nak buat ayat iklan?
  • Macam mana nak tahu apa tudung yang pelanggan suka?
  • Dan macam-macam lagi perkara dan persoalan yang muncul!
Sebelum anda bermula berniaga. Anda perlu ada ilmu pengetahuan tentang selok-belok perniagaan yang bakal kita ceburi berdasarkan minat anda. So kalau anda berminat nak berniaga tudung secara online. Elok la sangat anda dapatkan beberapa panduan ini sebelum memulakan perniagaan. Panduan tersebut  boleh didapatkan pada pautan ini >> Rahsia Bisnes Tudung ataupun klik banner di bawah ini



This post have 7 komentar

avatar
Abam Kie delete April 27, 2018 at 12:43 PM

Assalamualaikum. Tahniah kerana anda menjadi salah seorang pemenang SPM Result Giveaway! Untuk keterangan lanjut dan cara-cara untuk menuntut hadiah, sila klik pautan di bawah. Terima kasih.

http://www.zukidin.com/2018/04/keputusan-spm-result-giveaway.html

Reply
avatar
Maria Firdz delete April 29, 2018 at 7:47 AM

Memang mudah nak untung jual keperluan asas manusia.... Pernah gak berangan tapi tak sempat aje... Maknanya bukan rezeki sy la tu...

Reply
avatar
Dunia Zumal delete January 25, 2019 at 5:10 PM

Wah, menarik juga bidang bisnes ni yer

Reply
avatar
nona sani delete January 27, 2019 at 8:05 AM

Memang nice kan...syok jual tudung....tapi persaingan terlalu banyak gakk

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post