Tuesday, October 28, 2014

Giveaway 2014 Belog Cik Kumbang



Giveaway 2014 Belog Cik Kumbang

Giveaway 2014 Belog Cik Kumbang bermula pada jam 9.30 pagi 9 Oktober 2014 hingga 11.59 malam 28 Oktober 2014.Sepuluh blogger bertuah akan dipilih untuk memenangi Template Eksklusif untuk Bloglist dari cikkumbang.

Semua blogger dijemput untuk menyertai Giveaway ini sambil berkenalan sesama blogger.

Syarat-syarat penyertaan:

1. Follow Blog Sponsor
CikKumbangAzhafizahSyiraLokmanDayangDeno

2. Like Fanpage Sponsor


3. Buat entri bertajuk Giveaway 2014 Belog Cik Kumbang

4. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan publish.

5. Make sure korang tinggalkan link entri di ruangan komen INI & nyatakan Bulan Kelahiran korang untuk memudahkan Cik Kumbang letak di Bloglist mengikut Bulan Kelahiran plus boleh wish birthday nanti (x__X)

TARIKH TAMAT: 28 Oktober 2014

Giveaway 2014 Belog Cik Kumbang

Keputusan pemenang akan diumumkan pada 31 Oktober 2014.

Good luck!

Sunday, October 26, 2014

Header Bertukar Edit Sendiri Jer

Header Bertukar Edit Sendiri Jer | Assalamualaikum....Hai Rakan-rakan pembaca blog ini ...ekin ada nak share something pasal header blog ekin... tu edit sendiri hihihi... 





2 malam berturut duk mengadap photoscape dan Gimp buat benda alah ni... Alhamdulilah boleh buat simple jer janji cantik di pandang hihhi.... header baru ekin kini berani menonjolkan diri letak pic kahwin.... sebelum ini header semua gambar kartun... harap dengan header  baru lebih ramai suka masuk blog ekin n komen blog ekin... 


photo signature_4.gif





Saturday, October 25, 2014

Tahniah Bienda Dapat Anak Ke 2

Tahniah Bienda Dapat Anak Ke 2 | Assalamualaikum... Hari ini Ekin nak ucapkan tahniah ekin kepada Bienda di atas kelahiran cahayamata ke 2. ekin dapat taw pasal bienda daripada Facobook Bienda. selamat berpantang kepada bienda... semoga baby bienda menjadi seorang yang solehah nanti... amin.




anakbienda

Puteri Limau Animasi Terbaru Keluaran Les' Copaque Production.

Puteri Limau Animasi Terbaru Keluaran Les' Copaque Production | Assalamualaikum...Hai reader2 dan  rakan-rakan Cik Ash yang dikasihi,... selamat pagi hari ini rasa nak update blog nak bagitaw pasal cerita Animasi Puteri Limau akan ditayang di TV3 tak lama lagi iaitu pada 23 November 2014 jam 6.00petang ..

  puteri limau

Animasi ini Cik Ash taw daripada adik Cik Ash agak terlewat update pasal ini..... patut la ternampak ada iklan aritu kat facebook... watak puteri-puteri dalam cerita itu comel jer...Cik Ash tertarik dengan krakter puteri  limau bali sebab fizikal chubby ala-ala Cik Ash lagi pulak baik hati... hihihi....perasan jer Cik Ash ni...  cerita Puteri Limau daripada syarikat yang sama buat cerita animasi Upin Ipin dan Pada Zaman Dahulu... Tak sabar rasanya tengok cerita ini.... . 


Siri Puteri menceritakan lima orang puteri yang hidup di sebuah Kerajaan Limau - Manis mempunyai suara yang merdu, Kasturi mempunyai hati seorang pahlawan, Purut yang pemalu, Bali seorang yang penyayang and Nipis si budak nakal bersama kucingnya bernama Jebat. Masing-masing dari lima beradik mempunyai kemampuan yang luar biasa yang apabila digabungkan, mampu menjaga keamanan dan keharmonian dalam kerajaan dengan mengalahkan ancaman jahat, makhluk mistik, dan sihir gelap.



Puteri Limau Purut – puteri yang sangat pemalu
Puteri Limau Bali – puteri yang baik hati 

Puteri Limau Nipis – puteri yang nakal dengan kucing kesayangannya Jebat


Apa info berkaitan cerita Animasi Puteri Limau boleh berkunjung ke Facebook Puteri Limau Official klik gambar kat bawah ini nak ke Facebook Official ya...  Credit To Facebook Puteri Limau Official... 


Update terkini cerita puteri limau bakal ditayangkan pada 20 November 2014... 9mlm...

 

Thursday, October 23, 2014

MENANG GIVEAWAY BY SHAD #1

MENANG GIVEAWAY BY SHAD   #1 | Assalamualaikum, Hai korang semua apa khabar Cik Ash harap semuanya sihat walafiat ya. 


MENANG GIVEAWAY BY SHAD   #1




Patut la rasa teringin sangat nak buka blog malam ini, Alhamdulilah syukur kepada Allah s.w.t  ekin adalah seorang pemenang giveaway yang telah Ekin join bermula pada pada 25.09.2014 dan tamat pada  20.10.2014 Jam 11.59 malam lalu.. malam ni dah taw pemenangnya

 
Seramai 110 orang yang telah join giveaway ini, yang paling tak sangka no 77 tu memberikan Cik Ash rezeki dan tuah dapat hadiah Novel beserta autograf eksklusif daripada penulis... Cik Ash tak taw daripada penulis mana harap penulis yang Cik Ash minat hihihihiTahniah kepada semua pemenang.... nak tengok senarai pemenang kelik jer 




Thursday, October 16, 2014

Cash Out 8share First Time

Cash Out 8share First Time | Assalamualaikum...Alhamdulilah hasil gigih ekin beriklan-iklan dengan 8 share akhirnya ekin berjaya juga untuk cash out buat pertama kalinya dalam masa 10 hari... walaupun sedikit sangat berbaloi la leh gak dapat duit masuk dalam bank... hihihi... kena rajin iklan la... macam ekin time ingat share time tak ingat x share pun... kini ekin bersemangat ingin beriklan nak kumpul banyak-banyak lagi... hihihi...   


Cash Out 8share First Time




ada yang nak join 8share ni? kalau nak, klik link INI.... register la dulu ya... hihihi



[PERADUAN] Shell FuelSave College Competition 2014.

 
Pukul 12am update blog ada ke yang masih singgah blog ekin ini....  ekin ada nak share satu peraduan yang dianjurkan oleh Shell FuelSave College Competition 2014. 
peraduan Shell FuelSave Pertandingan College kembali lagi untuk menggalakkan tabiat memandu lebih bijak dan kecekapan bahan api.


Anda hanya 3 langkah jauh untuk memenangi sebuah kereta baru dan hadiah-hadiah hebat yang lain! Klik di sini untuk menyertai #shellpledge sekarang. 

Selamat Menyertai peraduan terhebat ini...


 

Wednesday, October 15, 2014

‪#‎Throwback‬ Pelamin Wedding

‪#‎Throwback‬ Pelamin Wedding | Assalamualaikum... Hai, selamat malam,malam ni rasa nak imbas kembali pelamin kahwin masa ekin nikah pada 29 Mei 2014 aritu. Pakej pelamin yang tempah dengan Kak Long Bridal yang sangat baik dah sporting. Mekap up pun comel nampak lain  jer masa kahwin aritu sampai suami sendiri pun tak kenal yang mana isterinya masa malam akad nikah hahaha. 



‪#‎Throwback‬ Pelamin Wedding


Pada malam akad nikah ekin ramai yang kata naik seri pengantin, maybe ekin jarang mekap up seri pengantin tu hihihi. Pada malam tu suami ekin kena giliran pertama untuk akad nikah, biasa la bila aboh kenal tok iman ni awal yang kena giliran. Suami Cik Ash gugup masa tu biasa la kali pertama kan. Barangan hantaran ekin kepada suami 9 dulang berbalas 7 dulang kalau tak silap la. Akad nikah sebelah malam.

Bersanding keesokan hari tu Cik Ash disediakan 2 persalinan baju, baju pertama dress biru dan kedua dress hijau. Kedua-dua baju cantik. Bila tengok dalam gambar muka kami berdua nampak terselah pakai baju hijau. 


Alhamdulilah dah dekat 2 tahun ekin dah jadi isteri buat suami sekejap masa berlalu rasa baru jer kahwin hahaha. doakan ekin dan suami dikurniakan zuriat yang comel-comel nanti.

Saturday, October 11, 2014

Tahniah Buat Erin Malek Dan Farhan AF4 Dah Sah Bergelar Isteri

Tahniah Buat Erin Malek Dan Farhan AF4 Dah Sah Bergelar Isteri | Assalamualaikum..Ekin nak ucapkan tahniah kepada dua artis iaitu Erim Malek Dan Farhan AF4 yang sudah sah bergelar isteri. Semoga Pasangan Kedua-dua artis ini berkekalan ke akhir hayat.. 




Pasangan Memperlai ini dijabkabul pada pukul 9.12 Malam di kediaman ibu Erin di Ampang, malam tadi (Jumaat). dengan sekali lafaz mereka sah bergelar isteri kepada Farriz Fauzy.

Dengan sekali lafaz, Farhan Azizan, 29, sah bergelar isteri kepada Ahmad Rashadan Suhaimi, 30, di Masjid Alhasanah, di sini jam 10.15 pagi tadi. (Jumaat)

Friday, October 10, 2014

Segmen + Giveaway Sweet Sour by N|A

Hai kawan-kawan ni ekin ada join satu Segmen + Giveaway Sweet Sour by N|A  yang dianjurkan oleh Nadya Shafiqa dan Alia Ali Ahmad 


Ini kata-kata yang ekin reka suatu ketika DAHULU  masa jatuh cinta dengan abang... hihihi..  apa yang ekin tulis itu luahan dari hati ekin.... Alhamdulillah ekin dan abang dah selamat diijab kabul pada 29.5.2014... 

Di Kala Hatiku Kesepian
Menanti seorang lelaki
Engkau datang mencuit pintu
Hatiku.....

Pintu hatiku tertutup untuk lelaki
Tetapi engkau hadir sebagai sahabat
Lama Kelamaan aku merinduimu
Seharian tak dapat sms dan call
Adakah aku telah jatuh cinta

Oh Cinta!!!
Kenapa engkau datang
Adakah cintaku kali ini
Cintaku yang terakhir

Ya allah kenapa aku mudah jatuh cinta
Ketemuilah aku dengan cinta diredhai Allah
Semoga Aku dan Dia
Menemui kebahgiaan dunia dan akhirat..

Akhirnya Aku dan Dia 
Disatukan dalam majlis yang indah
Cinta Halal Selepas Nikah 
Sweet sangat...  hihihi (tambah sikit) 

 

Tuesday, October 7, 2014

Birthday Giveaway by Shad


Greetings and Assalamualaikum to all
Jemput Join

Sticky post


Klik Banner untuk Join

Birthday Giveaway by Shad dianjurkan oleh Shad dan disponsor oleh


Good Luck!

Due Date : 25.09.2014 - 20.10.2014 Jam 11.59 malam

Monday, October 6, 2014

Review Blog Ayah Rie a.k.a En Suami

Review Blog Ayah Rie a.k.a En Suami  | Assalamualaikum...Hai, Cik Ash update blog hari ini saja-saja suka jer pun. Sebenarnya Cik Ash nak bagitahu dekat korang suami Cik Ash kan dia jeles dengan Cik Ash sebab ada blog dia pun teringin nak buat blog juga hihihi.




Sesiapa yang ingin mengenali blog suami Cik Ash jom la singgah ke blog Ayah Rie. Hasil header nak edit blog Cik Ash yang buat hahaha, biasa la promote sikit hasil kerja Cik Ash dekat sini. 

Mesti korang tertanya kenapa blog suami diberi nama Ayah Rie , Kan blog Cik Ash mesti la kena ada pasangannya so suami nak letakkan nama Ayah Rie dekat blog dia. Hahaha.. 

Sebenarnya nama pena Ayah Rie Dan Cik Ash adalah merupakan nama panggilan untuk anak-anak saudara sebelah Cik Ash. Manakala sebelah suami Cik Ash ada panggilan lain iaitu Pak Su dan Mak Su. hihihi.. biasa la jadi anak bongsu suami Cik Ash anak bongsu kan. Tapi yang lawaknya duduk dekat kedah bukan anak saudara jer yang panggil jiran-jiran tertangga panggil dengan gelaran Pak Su dan Mak Su. Jom terjah blog suami Cik Ash iaitu blog Ayah Rie. 

Ok la korang semua Cik Ash out dulu selamat blogwalking dekat suami Cik Ash nanti jumpa lagi di entri yang lain.

Perbezaan Antara Kucing Oyen Dan Sipol

Perbezaan Antara Kucing Oyen Dan Sipol | Assalamualaikum...Hai pembaca blog, ni ekin ada nak share sesuatu tentang kucing ekin pelihara antara OYEN dan Sipol. dua ekor kucing ini banyak perbezaan walaupun  warna dia sama... hihihi.... kisah Oyen banyak ekin share kat blog ni sila baca ke Rindu Sama Meowwwwwwwww Oren dan ッSi Oyen Gendut Dengan Aksi Nakalッ sebab masa sini suka sangat update blog hihihi.... waktu masa sipol kebetulan blog ekin ado problem sibuk dengan kijo n bz dengan persiapan kahwin kurang sikit update pasal sipol kat blog banyak kongsi di facebook jer pic dia... hihihi... nak tengok aksi nakal sipol ekin share kat bawah ni sipol pelik sikit dengan ekor bersipol tu yang panggil sipol... adik ekin panggil sipol kasih... hihihi... rindu kat sipol macam rindu ko kasih jah.. hahhahaha..... kasih ekin ada sebelah doh loni....

 
         tengok la awe sipol ni tido xde tempat ko ea... tempat ore main komputer gak dia nak... macam2 gaya doh tido ni..

sedap sipol tido berselimutkan kain pelikat aboh......hehehhe

25/1/14(letih main nikus seekor dia.. dah pengsan pun.. hehhehe)


7/3/14(tengok la sipol... menganggu ore wat kijo jah... hehehhe..)


9/4/14 saya dah besar..hehhe... my bucuk #Sipol


GAMBAR INI MASA AMBIK MASA 19/5/2014  2 MINGGU NAK NIKAH HIHIHI


KALAU IKUT BANYAK JER PIC SIPOL DALAM SIMPANAN EKIN TAPI X MUAT LA NAK MASUK SEMUA... HIHIHI PILIH YANG COMEL-COMEL JER LETAK DALAM BLOG NI UNTUK KAWAN2 TENGOK...


Mini Giveaway Tengkubutang bersama Embun Beauty House



hai pembaca blog ekin... ekin ada join Mini Giveway TengkuButang Embn Beauty House... Giveaway ini pun ekin tahu dari blog sis Mia Liana masa tengok kat dashboard tu ternampak entry sis mia post apa lagi ekin jon terus.. berbalik pada giveaway ini setiap giveaway mesti ada syarat-syarat.... ada tajaan sponsor dari blogger sama blogger....  ingin join giveaway ni sila klik banner kat bawah ini :




Tinggalkan link penyertaan korang di ....SINI 

Pemilihan Pemenang Adalah secara Random.org ...
HADIAH-HADIAH ADALAH SEPERTI BERIKUT :

NO.1
Jam Hiasan
NO.2
1 Paket Coklat Daim
N0.3
Bawal Cantum
NO.4
Bawal Channel
NO.5
Bawal Rose Ayu
NO.6
Keychain Comel untuk 2 pemenang





Kolam Ikan Hasil Diy Aboh

Kolam Ikan Hasil Diy Aboh | Assalamualaikum... Hai korang semua,apa khabar semua, Cik Ash update lagi entri blog ni.. sejak blog dah kembali pulih ni kita tulis la ya.




Sebenarnya Cik Ash nak berkongsi dengan korang pasal hasil kerja DIY yang aboh Cik Ash buat dekat rumah ni, Memang teruja tengok bila hasil kerja aboh memang cantik sangat. Nampak tak pic dekat atas tu kolam aboh Cik Ash sangat cantik dan sejuk boleh bersantai-santai di kolam ni waktu petang minum air ke. 

DIY kolam ini dihasilkan sendiri oleh Aboh Cik Ash dengan dibantu oleh kawan aboh iaitu jiran dekat rumah aboh tu. Rupanya dalam diam Aboh Cik Ash ni ada bakat yang terpendam kan, tengok la siap buat landkap kolam yang cantik. Yang paling best hasil kolam aboh buat dijadikan outdoor gambar semasa majlis perkahwinan Cik Ash pada 30/5/2014.