Friday, May 29, 2015

author photo
Selamat Pagi Dan Bercuti

Bisnes Dadih Kecil-kecilan 

Hai selamat pagi jumaat... hari ini merupakan hari yang istimewa buat ekin dan suami... malam nanti ekin story taw... tunggu entri malam nanti inshaAllah..syok buat adik-adik yang dapat bercuti kan... surirumah yang tak bercuti huhuhu...ada jah keje yang menunggu ni sambil on9 mesin baju taw... lepas ni nak g basuh baju uniform abang basuh dengan tangan taw ya..



Seperti yang anda taw hari ini bermula cuti sekolah bagi seluruh negeri Malaysia kan... ekin ada misi sepanjang cuti sekolah ni untuk buat bisnes dadih taw.. ekin jual dadih kat anak saudara yang berumur 18tahun ke 5 tahun laku gak... dia orang pun suka siap buat permintaan nak Harga Berapa tu hahahaha... dadih ekin dah start buat sebelum cuti sekolah lagi taw... 5 hari dah habis anak saudara beli...

Ahad ini beli yang perisa baru pulak buat yang baru... ada lagi nak menjayakan misi menjual makanan lain tengok bajet belanja bulan depan macam ner... GST ini kena harus berjimat cermat dalam pembelajaan Wang ini... dulu masa muda tak pe la kita seorang ini dah berumah tangga kena fikir nak agihkan duit untuk bayar bill elektrik,bil api, bil astro, rumah,kereta dan lain-lain. tu pun tak cukup dengan abang berkerja seorang ini... kos hidup sekarang tinggi..


This post have 10 komentar

avatar
Scdha Sein (SS) delete May 29, 2015 at 8:08 AM

Semoga bisnes bertambah maju.. Chaiyokkk!

Reply
avatar
Anonymous delete May 29, 2015 at 9:05 AM

bagusla..ada bisnes sampingan..mana tau nanti boleh dikembangkan lagi..org kata nak seribu daya..tak nak seribu dalih..boleh gak Fida tempah kan..hehehe

Reply
avatar
Siti Yang Menaip delete May 31, 2015 at 10:53 AM

akak.. maila hantaq ke PDRM sket.. nak rasa jagong..
boleh dak demand hahaha..

Reply
avatar
Cik Mimie delete June 2, 2015 at 3:51 PM

Semga bertambah maju bisnes Kak Ekin..chaiyok2 :)

Reply
avatar
Cik Ash delete June 2, 2015 at 8:32 PM

Kure sikit perisa nenas x brapa suka budak2 ni

Reply
avatar
Unknown delete June 9, 2015 at 8:41 AM

wahh tahniah kak ekin
ayu yang bekerja ni pon tunggang langgang sikit
heee xpe kak slow2

Reply
avatar
Norihanyusuf delete June 18, 2015 at 5:36 AM

takpe kecil-kecilan dulu.
semoga menjadi besar-besaran nanti

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post