-->

Thursday, July 2, 2015

author photo

 #Cabaran20Hari | Kuih Kegemaran Di Bulan Puasa

Assalamualaikum..Hai... selamat malam reader blog Cik Ash ini... puasa Ok ke...  Hari ke 7 ekin menlengkap misi #Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015 ini...  tajuk ke  7 ialah #Cabaran20Hari Kuih Kegemaran Di Bulan Puasa . Jom  baca kuih kegemaran ekin di bulan puasa ini..

Kuih Kegemaran  di bulan puasa yang ekin ingin sangat makan adalah kuih-muih dari Kelantan.. duk kulim masih belum jumpa dengan selera tekak ekin ni... Biasa la tekak ni dah sebati dengan makanan Kelantan bila makan makanan dari luar Kelantan tak kena citarasa ekin.. 

Ok la kuih kegemaran di bulan puasa yang mengikut selera ekin ni jom usha gambar kat bawah ni ya 

ihsan google 
kuih seri ayu ni ekin suka makan sebab testur kuih lembut ada kelapa di atas.. 


Kuih Buah Tanjung ekin suka makan sebab dia Manis hihihi bila makan rasa berair-air  mulut .. 


kuih jala emas kuih yang Manis gak hihihi... 



kuih onde-onde paling kerap buat tak beli sebab senang nak buat kan


kuih netbat best makan ma buat rindu nk makan kuih ni.. 

Itu saja kuih kegemaran di bulan puasa yang ekin mengidam gidam nak makan hihihi.. macam orang mengandung pulak ni.. biasa bila dah merantau duk berjauhan dari kelantan kan nak cari kedah memang susah nak jumpa.. onde-onde tu ada tapi baik buat sendiri syok nak makan hihihi....terlepas dengan tajuk #Cabaran20Hari ekin sebelum ini  la terjah ke entri di bawah ini :-



your advertise here

This post have 9 komentar

avatar
Sha Mohamed delete July 2, 2015 at 8:25 PM This comment has been removed by a blog administrator. Reply
avatar
Deanna Morni delete July 3, 2015 at 8:22 AM This comment has been removed by a blog administrator. Reply
avatar
arysha_fayyadh delete July 3, 2015 at 9:05 AM This comment has been removed by a blog administrator. Reply
avatar
Yun Sing delete July 4, 2015 at 6:42 AM

Alamak.. lapar pula tengok gambar-gambar ni :3

Reply
avatar
Farrah MF delete July 6, 2015 at 4:33 PM

Kuih buah tanjung ngan netbat tak pernah makan lagi :)

Reply
avatar
adianiez AIDA delete July 8, 2015 at 9:15 AM

kuih bunga tanjung, kuih jala emas & kuih netbat ~ aida x pernah rasa lagi, ekin :)
kuih utara ye?

Reply
avatar
Cik Mimie delete July 8, 2015 at 3:04 PM

Cik Mimie bukan pengemar kuih..kalau karipap n popia je makan..hehe..kuih lain..kureng..

Reply
avatar
Dunia Zumal delete July 9, 2015 at 4:54 AM

Sedap2 kuih kegemaran Ekin...

Reply
avatar
Jari Manis delete July 12, 2015 at 11:22 PM

kuih netbat dan jala emas tu x pernah tgk dan mkn lagi

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post