Monday, February 29, 2016

MINI GIVEAWAY 2016 BY HANI RAHMAN

MINI GIVEAWAY 2016 BY HANI RAHMAN



Hai, hari ini ekin banyak join Giveaway jangan marah taw hahahhaha... ni ada lagi giveaway kalau korang nak join la ya... 

Nak join klik banner di atas tu... syarat-syarat pun mudah sangat..




Jom Blogwalking #8

Jom Blogwalking #8



Hai korang semua...Selamat pagi semua.. hampir terlupa nak update blog pagi la pulak... sory hihihi... ekin baru sudah lipat kain... hihihi... biasa bab lipat kain slow sikit hahahhah... bila nampak penuh bakul baru lipat.. bab membasuh memang rajin... hari pun dah start basuh baju air dah ada kan.. 2 hari tanpa air aritu aduhhh segala kerja rumah tergendala sekejap.. 

puas saja apa kata kita blogwalking blog yang terpilih di bawah ini.. siapa mereka yang bertuah tu jom usha blog mereka.. 


Ok la itu saja senarai  blogwalking ekin untuk hari ini.. jom la usha blog mereka yang terpilih di atas tu ya..














Keputusan Penuh Pemenang Anugerah MeleTOP Era 2016

Keputusan Penuh Pemenang Anugerah MeleTOP Era 2016





Hai, sempat la update untuk malam-malam ni ekin baru lepas tengok Anugerah MeleTOP Era 2016 ni.. Akhirnya debaran siapa pemenang yang menerima hadiah MeleTop terjawab sudah tadi kan...AME 2016 telah  berlangsung dengan meriah di Pusat Konvensyen CIDB, Kuala Lumpur pada Ahad, 28 Februari 2016, jam 9.00 malam, AME 2016 boleh ditonton secara langsung menerusi saluran Astro Ria (104), serta siaran serentak di Ria HD (saluran 123).

Antara artis nama-nama besar seperti Datuk Siti Nurhaliza, Zizan Razak, Ayda Jebat, Nabil Ahmad, Emma Maembong, Johan, Shaheizy Sam dan Syamel AF 2015 antara artis yang mendominasi carta lima pencalonan terakhir.

Telah  diacarakan oleh Nabil Ahmad, Neelofa, Jihan Muse dan Datuk AC Mizal, mari kita semak senarai pencalonan Top 5 AME 2016!

Sunday, February 28, 2016

Bekalan Air Tak Ada Tiba-Tiba

Bekalan Air Tak Ada Tiba-Tiba | Assalamualaikum... Hai korang semua, selamat petang... dah lewat update blog hari ini... Maafkan ekin semua ya. 




Sekarang dekat taman perumahan ekin duduk tiba-tiba bekalan air terganggu dah dekat 2 hari berlanjutan ni. Suami ekin ada juga telefon SADA diaorang cakap tak tahu punca air tak ada. Dugaan sungguh dengan air tak ada ni, nak buat kerja memasak,membasuh, mandi dan sebagainya terbantut la. Ekin sakit kepala mandi sikit jah atas kepala demi nak jimatkan air ni. 

Teruk sungguh ni bekalan air terganggu tanpa apa-apa notis bersurat tak ada langsung kesian la kat kami di taman perumahan taman mutiara kulim sungai kob ni. Ni nak memasak untuk makan tengahari sempat la tandah air sikit untuk guna, baju sebakul tak basuh lagi aduhai. Sabar jer la dugaan ni. Baju uniform suami kerja mujur la basuh tangan sempat la basuh pagi tadi air ada sikit dalam tangki. Ni masuk petang air tangki dah berkurang tak tahu dah macam ner kalau berlanjutan sampai esok pagi. 


Last-lash kami satu taman ni tak mandi la kut... hahahaha... badan ekin dah naik biji-biji merah gara panas ruam kut, selalunya 3 kali sehari mandi. Pihak yang bertanggungjawab cepat bertindak dengan masalah air di taman mutiara sungai kob ni.

Friday, February 26, 2016

CPUV Serentak Masuk Kat Blog Cik Ash

CPUV Serentak Masuk Kat Blog Cik Ash |Assalamualaikum....Hai, selamat malam korang semua,tadi  sempat lagi ekin intai nuffnang Alhamdulilah rezeki lagi  ada dapat iklan CPUV nuffnang serentak masuk untuk tarikh 24 ,25 dan 26 Februari 2016 . 


Iklan Cpuv untuk 24 Februari 2016 CPUV Shopping Kaki (ImSold!)


Iklan CPUV untuk 25 Februari 2016 ialah PETRONAS - CNY Coffee Break ingin taw selanjut pasal iklan ini boleh tengok di #PETRONAS Chinese New Year 2016: Rubber Boy


Iklan CPUV untuk 26 Februari 2016 ialah CPUV  Sharp Air Purifier ..Kalau korang Nak tahu lebih lanjut pasal Sharp Air Purifier boleh tengok website di sini.. http://www.sharp-world.com/pci/my/movie-camp/#mosquito_catcher

Ekin ingin ucapkan ribuan terima kasih kepada mr nuffnang di atas  iklan yang di beri ini ekin berharap pihak nuffnang bagi lebih banyak lagi iklan ya.. Kalau korang nampak iklan tu bergayut-gayut tolong la klik-klik ya.. terima kasih semua.. 






Salam Hari Jumaat

Salam Hari Jumaat  | Assalamualaikum...Hai, selamat pagi semua... jumaat terakhir di bulan februari 2016 minggu depan dah nak masuk bulan 3 dah.. sekejap saja masa berjalan dengan begitu pantas... semoga hari jumaat ini dipermudahkan urusan buat anda semua.. 
 
 
Salam Hari Jumaat


Senyum lah selalu kerana dengan senyuman mampu menyelesaikan banyak masalah dan diam la kamu kerana dengan diam mampu membuat kita terhindar dari banyak masalah..

ok la itu saja untuk pagi jumaat ni... salam sayang dari ekin buat semua pembaca di blog Cik Ash ni.Nanti entri ekin yang seterusnya.. insyaAllah..kalau ingin jana  pendapatan  meh join register  8share  dan ChurpChurp  ini hanya kongsikan link iklan anda di facebook , twitter, google dan blog anda mampu dapat duit dengan harga RM0.20 satu klik... kalau 50 orang klik link anda tu boleh dapat RM10 taw kena rajin share iklan taw kalau malas memang tak dapat la hihihi...


Ada lagi yang ekin join kalau  nak dapat barang free seperti soflan, rexona, joy dan lain jom register Woop ni bukan untuk surirumah pun untuk semua hanya jawab mission yang diberi itu kita kumpul point sampai banyak dah boleh readeem barang yang kita nak.. ekin dah banyak readeem taw ni bukti entri yang ekin pernah readeem boleh klik SINI , SINI SINI
dan SINI

Thursday, February 25, 2016

Kleenex Free Kleenex Wet Toilet Tissue Sample Giveaway

Kleenex Free Kleenex Wet Toilet Tissue Sample Giveaway

Anda Perlu penyelesaian yang lebih baik untuk terus hidup tandas awam yang kotor?

Kini mudah untuk anda bawa bersama Tandas Tisu Kleenex Wet dan anda tidak akan perlu bimbang tentang peribadi kebersihan apabila anda berada jauh dari rumah.

Ingin dapatkan pek sampel PERCUMA hari ini dan mengalami perbezaan diri anda.

- Lihat lebih lanjut di:Sample Free Tisu Tandas Kleenex

Drama Adaptasi Novel, Aku Bukan Bimbo

Drama Adaptasi Novel, Aku Bukan Bimbo | Assalamualaikum...Hai, selamat petang semua... ini ada ekin nak bagitaw drama yang akan mengantikkan drama isteri vs tunang iaitu drama Aku Bukan Bimbo yang diadaptasi daripada Novel Bimbo Karya Rin Ahmad terbitan Kaki Novel akan dibintangi oleh Shaheizy Sam sebagai Dani Ikram dan Nadia Nisa sebagai Elsuraya. 


Dramanovel Bimbo merupakan terbitan syarikat Global Station oleh pengarah Riza Baharudin dan akan ditayangkan di Astro Ria dan Ria HD. Drama ini bakal menggantikan drama Isteri VS Tunang. Drama ini akan bersiaran pada 29 Februari 2016 ini jam 10 malam.



Antara pelakon yang dibintangi oleh Shaheizy Sam sebagai Dani Ikram, Nadia Nisa sebagai Elsuraya,Zahiril Adzim sebagai Azad,Afifah Nasir,Bell Ngasri,Shakilla Khoriri, Ardella Aryana, Falisha Crossley, Amai Kamarudin, Riezman Khuzaimi, Ardella Aryana, Falisha Crossley, Dottie, Dian P Ramlee

SINOPSIS AKU BUKAN BIMBO
Dalam hidup Elsuraya, hanya seorang lelaki yang dinantikannya. Bukan bakal kekasih, jauh sekali bakal suami. Tetapi, seorang lelaki yang menyebabkan nyawa keluarganya diragut kejam. Dia ralat kerana tidak dapat bersama dengan keluarganya dan memegang status anak yatim piatu kerana lelaki itu. Siapakah lelaki itu sebenarnya? Azad? Ya ke?

“Astalavista loozzer! With double o and double z.”

Adakah kerana kata-kata yang dilontarkan bertahun dulu membuat jiwanya sentiasa parah dan terluka? Ingin sungguh dia bertemu dengan empunya suara jelik itu agar dendamnya terlunas.

Perkenalan Elsuraya dengan Dani Ikram membuahkan bibit cinta. SMS menjadi titik awal hubungan yang indah itu.


Dah gugel douchebag. Kejamnya. Do I deserve that? – Dani Ikram.
Do I deserve bimbo?- Elsuraya.

Tanpa disangka… Azad yang dibenci ialah sahabat baik Dani Ikram. Dan Azad pula… tidak sanggup memberitahu Elsuraya perkara sebenar kerana sayangkan persahabatannya dengan Dani Ikram. Dia rela dituduh ‘pembunuh’ walaupun hakikatnya insan lain yang menyebabkan tragedi hitam itu berlaku. Sementelah, hatinya sudah jatuh sayang pada Elsuraya. Dia tidak sanggup melihat sahabat baiknya dan wanita yang mula mengetuk pintu hatinya menderita.

Keadaan semakin rumit bila keluarga cuba menjodohkan Elsuraya dengan Azad. Apatah lagi mereka sangat rapat dengan arwah ibu dan bapa Elsuraya. Serasa mereka bertanggungjawab untuk menjaga dan melindungi Elsuraya.

“Su tak nak! Su benci Azad. Apa auntie merepek ni? Su takkan bertunang dengan dia.” – Elsuraya.

“Su, cuba tengok lagi jauh. Umur Su makin meningkat. Su perlukan orang untuk jaga Su. Keluarga Azad cukup baik dan mampu jaga Su macam anak sendiri dan Azad sendiri tak kurang apa pun. Lainlah kalau Su ada calon lain. Auntie tak akan paksa.” - Puan Rosanna.

Namun, Dani Ikram lebih pantas mendahului. Elsuraya cepat-cepat diikat agar tidak terlepas ke tangan Azad. Azad pula tarik diri demi kebahagiaan Dani Ikram dan Elsuraya.

Saat hubungan sedang memekar, sebuah kebenaran terbongkar! Ayat ‘astalavista loozzer…with double o and double z’ yang diungkapkan oleh Dani Ikram ketika mereka outstation di Seoul, Korea membuka mata hati Elsuraya. Ayat itu! Ayat yang membuatkan kedua-dua orang tuanya maut dalam kemalangan jalan raya.

“All along. It is you. All along. It is a lie.” – Elsuraya.
“Listen.” – Dani Ikram.
“Truth... that night, it was you! You were the one.” – Elsuraya.

Hati Elsuraya mula berbelah bahagi. Cintanya pada Dani Ikram dan dendamnya pada Dani Ikram. Dapatkah dia memaafkan lelaki itu sedangkan dendamnya masih membara? Dapatkah dia reda dengan ketentuan Ilahi sekiranya lelaki itulah jodoh untuknya yang telah tertulis di lohmahfuz? Kuatkah dia berperang dengan perasaannya sendiri? Semuanya bakal terjawab dalam BIMBO.

“Miss Bimbo versus Mister Douchebag.”
“Fantasi versus Realiti.

Selamat Pagi Sahabat

Selamat Pagi Sahabat | Assalamualaikum...Hai, korang selamat pagi.. apa khabar untuk hari khamis ni.... semoga dipermudahkan urusan buat anda semua.. tak lama dah nak masuk bulan 3 sekejap saja... tak sabar nak balik kelantan bulan 3 ni hihihi... 
 
 
Selamat Pagi Sahabat

 

Alhamdulilah hari ini hari ketiga ekin berpuasa.. semoga diberikan kekuatan dalam menjalani ibadah puasa hari ini.. harap gastrik jangan meragam la.. 

Ok la itu saja nak update okbaiii ...nanti entri ekin yang seterusnya.. insyaAllah..kalau ingin jana  pendapatan  meh join register  8share  dan ChurpChurp  ini hanya kongsikan link iklan anda di facebook , twitter, google dan blog anda mampu dapat duit dengan harga RM0.20 satu klik... kalau 50 orang klik link anda tu boleh dapat RM10 taw kena rajin share iklan taw kalau malas memang tak dapat la hihihi...

Ada lagi yang ekin join kalau  nak dapat barang free seperti soflan, rexona, joy dan lain jom register Woop ni bukan untuk surirumah pun untuk semua hanya jawab mission yang diberi itu kita kumpul point sampai banyak dah boleh readeem barang yang kita nak.. ekin dah banyak readeem taw ni bukti entri yang ekin pernah readeem boleh klik SINI , SINI SINI
dan SINI


Wednesday, February 24, 2016

CPUV 24 Februari 2016 : Huawei Mate S & Watch Campaign

CPUV 24 Februari 2016 : Huawei Mate S & Watch Campaign



Hai, korang ni sempat lagi ekin update sebelum nak tido nak kongsi dengan korang semua ekin ada dapat iklan CPUV nuffnang yangn baru tadi tergerak hati nak tengok kut-kut ada la kan... alhamdulilah ada masyuk la iklan untuk 24 Februari 2016. 

Iklan Huawei Mate S & Watch Campaign dah banyak masyuk kat blog dari bulan 1 aritu lagi... untuk bulan 2 CPUV yang keempat ekin dapat la ya.. CPUV yang sedang bergayut-gayut blog ekin adalah Huawei Mate S & Watch Campaign  lagi merupakan  Jenama telefon pintar dari China , so pada nampak iklan ni bergayut-gayut di blog ekin klik-klik la ya.. :)   

ekin ingin ucapkan ribuan terima kasih kepada mr nuffnang harap pihak nuffnang bagi lebih banyak lagi iklan ya..

Ok la itu saja nak update okbaiii ... selamat malam semua ekin nak tidur dulu.. maafkan segala apa kesilapan ekin menulis ya.. esok nak puasa lagi hari ketiga...... kalau ingin jana  pendapatan  meh join register  8share  dan ChurpChurp  ini hanya kongsikan link iklan anda di facebook , twitter, google dan blog anda mampu dapat duit dengan harga RM0.20 satu klik... kalau 50 orang klik link anda tu boleh dapat RM10 taw kena rajin 
share iklan taw kalau malas memang tak dapat la hihihi...

Ada lagi yang ekin join kalau  nak dapat barang free seperti soflan, rexona, joy dan lain jom register Woop ni bukan untuk surirumah pun untuk semua hanya jawab mission yang diberi itu kita kumpul point sampai banyak dah boleh readeem barang yang kita nak.. ekin dah banyak readeem taw ni bukti entri yang ekin pernah readeem boleh klik SINI , SINI SINI
dan SINI
 

Tuesday, February 23, 2016

Ibrahim Khalil Alkatiri "Baim Terkini

Ibrahim Khalil Alkatiri "Baim Terkini | Assalamulaikum, Hai korang ada tak yang tengok cerita sinetron kat TV9 tajuk Buku Harian Baim tu,


Cik Ash aritu terlayan la gak anak saudara abang duk datang rumah dia tengok.. lepas pada tu lupa nak tengok episode last hihihi.. comel kan budak yang berlakon dalam sinetron tu kan.. lagu dia pun best dengar nyanyian dia yang pelak-pelak gitu... 

Eh cerita Buku Harian Baim dah lama dah main kat tv indonesia.. dekat negara malaysia jah baru tahun 2015 kan.. budak Baim ni dah besar dah la.. baim lahir tahun 2005 sekarang umur dia 11 tahun dah... korang nak tengok tak Baim terkini... jom usha gambar dia


Foto Ibrahim Alkatiri. Nomor Foto: 153

Ni gambar masa darjah 3 kut gambar terbaru tak ada la pulak... huhuhu....

kredit: gambar kapanlagi..

Biodata Ibrahim Khalil Alkatiri 

Nama Asli
Ibrahim Khalil Alkatiri

Tanggal Lahir
07 Jun 2005

Tempat Lahir
Malang, Jawa Timur, Indonesia

Kewarganegaraan
Indonesia

Ayah
Halil Fuad Alkatiri

Ibu
Sakina

Saudara
Abay (aktor, kakak laki-laki)

Populer Sejak
sebagai Tarzan Cilik di sinetron "Tarzan Cilik" (2009) 


Jom Blogwalking #7

Jom Blogwalking #7 | Assalamualaikum...Selamat pagi semua.. hampir terlupa nak update blog pagi la pulak... sory hihihi... ralik duk tengok video kucing kat facebook la tu yang terlupa.. hari ini ekin puasa la... perut alhamdulilah masa tahan lagi ni... 


                            Jom Blogwalking #7

Jom kita tambah kawan yang belum kita kenal ni  untuk hari ini mereka yang bertuah adalah blog di bawah mereka semua ni selalu tinggalkan komen di blog walaupun jarang2 ekin hargai sangat.. 



Monday, February 22, 2016

Jom Shopping Di Shopee.Com

Jom Shopping Di Shopee.Com



Hai korang semua... meh sini ekin ada nak habaq sesuatu ni kalau anda kaki shopping ni ada satu website sangat sesuai untuk yang suka shopping ini... jom shopping di Shoppe.com


WEEKEND sahaja ya... barangan fesyen , alat dan banyak lagi semuanya kurang daripada RM20 ! Jangan ketinggalan promo ini menarik oleh Shopee . Mendapat tambahan 50 % OFF sehingga RM7 dengan UNDER20 kod sekarang sebelum 11:59 pada 23 Feb 2016 !



Segmen 12 Jam Bloglist #19 Mialiana.com

Segmen 12 Jam Bloglist #19 Mialiana.com


Pencarian bloglist bagi bulan Mac dan April 2016 di Mialiana.com bermula pada hari ini, 22 Februari 2016, iaitu tepat jam 11.00 pagi sehingga 11.00 malam nanti. Semua dijemput join.

Syarat-syaratnya :
  1. Follow blog Mialiana.com, Add To Circle Google+ Mia Liana dan Like Fanpage Mialiana.com
  2. Buat entri bertajuk Segmen 12 Jam Bloglist #19 Mialiana.com
  3. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan Publish entri.
  4. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen INI
Senang dan mudah bukan?


12 blog yang bertuah akan dipilih oleh random.org dan kepada yang terpilih nanti diminta agar memasukkan blog Mialiana.com ke dalam bloglist mereka juga. Keputusan pemenang akan diumumkan pada 29 Februari 2016.

tunggu apa lagi... jom support Mia Liana ya...



16 Restoran Untuk Peminat Dim Sum

16 Restoran Untuk Peminat Dim Sum


Hai, anda peminat Dim Sum ini ekin ada nak share Dim Sum yang sedap harus anda cuba  taw. Semuanya tersenarai di bawah ni 

1. Restoran MinMax, PNB Darby Park

2. China Treasures, Pusat Konvensyen Sime Darby

3. Celestial Court, Hotel Sheraton Imperial KL

4. Restoran Harmoni, Hotel Bangi-Putrajaya

5. Dolly Dim Sum, Avenue K & Nu Sentral

6. Restoran Tung Yuen, Hotel Grand BlueWave Shah Alam

7. Eden, KLIA

8. Restoran Siang, Kompleks Beli Belah Sogo

9. Restoran Toh Yuen, Kelab Eksekutif Klang

10. Greentown Dim Sum Cafe

11. Restoran Tasty Wok, Kelab Venition

12. The Asian Restaurant, Hotel Horizon Kota Kinabalu

13. Restoran Meisan, Hotel Grand Margherita Kuching

14. Restoran Szechuan Garden, Holiday Villa Alor Setar

15. Restoran Kai Xuan, Puteri Pacific Johor Bahru

16. Janimaru Dimsum, Restoran Tomato Klasik

Klik  16 Restoran Dim Sum Pelbagai Bentuk untuk tengok koleksi gambar yang menarik.


Selamat Pagi Sahabat

Selamat Pagi Sahabat | Assalamualaikum...Hai, selamat pagi sahabat blogger ku sekalian... semoga dipermudahkan urusan anda hari ini ya.. baru sempat ekin nak update blog hari ini.. 2-3hari duk sibuk beroperasi kat bilik kat rumah ni kena serang anai-anai.. ekin guna air basuhan beras pertama saja jirus kat tempat nampak anai-anai tu nampak semuanya mati.. 
 

Selamat Pagi Sahabat



Ekin tunggu abang ipar bawa minyak apa entah untuk sapu di sekeliling bilik tu nanti... back up takut ada lagi kan nanti.. rumah dah macam kapal pecah tengok sekali.. fuhhh penat nak menyimpan ni... tu yang update blog malas kadang-kadang hihihihi... sory taw.. Bila anai-anai ada dalam rumah memang la risau kan takut nanti habis semua barang kena tebuk dekat dia.. harap lepas ni tak ada lah anai-anai ni... 

Sunday, February 21, 2016

GAMBAR KAHWIN ANZALNA DAN HANIF ZAKI

GAMBAR KAHWIN ANZALNA DAN HANIF ZAKI



Hai, korang alhamdulilah akhirnya Pelakon Memori Cinta Suraya iaitu Anzalna Nasir sah menjadi isteri kepada Hanif Zaki ,29 dengan sekali lafaz kira-kira jam 9.30 pagi tadi. 

Tahniah Buat kedua-dua pasangan ni semoga perkahwinan mereka berkekalan ke akhir jannah nanti..