TICKER

Tuesday, March 29, 2016

Restoran Krabi Seafood Taman Uda Murni Kelantan

Restoran Krabi Seafood Taman Uda Murni Kelantan


Hai korang...pada  jumaat 11/3/2016   cik ash balik kelantan sempat makan di Restoran Krabi Seafood Taman Uda Murni bersama dengan family ibu saudara suami cik ash  pada waktu malam , sabtu petang tu cik ash dah makan nasi kenduri bila malam makan lagi memang kenyang sangat ni.. Nampak nama macam dah berada di Krabi thailand hahahaha...menu masakan semua dari thai kan mesti nama pun nak thailand gak.. 

Nampak sangat setahun berlalu cik ash jadi wife ada kedai baru buka di taman uda murni ni hihihihi. kalau tak silap cik ash sebelum kedai ni Nasi Kerabu Golok la... kedai nama yang unik dan tarikan perhiasan kedai ok sangat menarik pelanggan untuk  mencuba menu yang di Restoran Krabi Seafood. Menu masakan utama di restoran ini adalah masakan panas original dari Thailand taw.. Kedai Restoran Krabi Seafood telah beroperasi pada 12 Ogos 2014 selepas ekin kahwin dah beroperasi taw... kira dah setahun lebih kedai ini telah  beroperasi kan.. kawasan yang sangat strategik dekat dengan laluan pusat bandar Kota Bharu tu... 

Jom kita usha menu malam tu cik ash dan family ibu saudara abang makan dekat bawah ini :-

 
Restoran Krabi Seafood

Kerabu Sotong 

Tomyam Seafood

Sotong Goreng Tepung

Jus Oren dan Jus Epal

Ikan Siakap Stim

Ayam Masak Kicap

Burung Puyuh Goreng




Pengalaman cik ash makan di sana lauk yang disediakan boleh tahan la gak boleh di masuk tekak cik ash ni... cik ash suka makan kerabu sotong memang sedap sangat... bab tomyam wow sangat pedas kalau ikut nak hirup je tapi cik ash tak berani sebab keesokkan nak balik kedah takut perut meragam. ikan siakap stim kurang sikit tak di tekak cik ash hihihi...burung puyuh cik ash tak makan hihihi tak taw rasa macam ner... banyak lagi  menu cik ash tak ambik nampak bersungguh pulak cik ash kan.. 

so kalau korang yang berada di kawasan pengkalan chepa , kota bharu boleh la singgah Restoran Krabi Seafood Taman Uda Murni ni... di bawah ni lokasi ke kedai Restoran ni 

Restoran KRABI Seafood,
 673-C Kg. Kok Pasir,
15400 pengkalan chepa,
Kelantan.

No Telefon: 019-968 6883

Waktu Operasi : 4.00 petang hingga 3.00 pagi
(setiap hari) 


Peta Lokasi 


19 comments:

  1. Assalamualaikum....Singgah sebentar....

    sotong goreng tepung tu macam mengancam jer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam.... sotong goreng memang sedap

      Delete
  2. puyuh sedap ekin.. nak ala2 ayam jugak rasanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihihi.... memang xmakan puyuh xleh telan

      Delete
  3. hari-hari lalu situ tapi tak pernah lagi singgah..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena singgah kak ann... balik aritu sekejap

      Delete
    2. Husband kak suka makan kat rumah sekarang ni, hehehe.

      Delete
  4. Harga okay tak..? Payah sikit Kelantan ni..keluar je dialek KL terus harga lain...walhal kita org sana pun..LOL...nampak sotong goreng tepung dia beza sikit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengar2 harga pakej dia bagi makan 10 org rm200 lebih rasa la... ekin makan org lain tolong bayar hihihi....ekin balik kelantan cakap kelantan sbb pekat la hahahhaha

      Delete
  5. puyuh my feveret..pesal x mkn...sedap pe

    ReplyDelete
  6. lama x mkn tomyam kat luar hehe

    ReplyDelete
  7. Baca tajuk ingat kat Krabi.. rupanya kat Kelantan je.. hehhehee :)

    ReplyDelete
  8. Sedapnya puyuh tu... hero2 panggil ayam kecik.. hehehe.. Yum yum!

    ReplyDelete