Tuesday, March 29, 2016

author photo
Restoran Krabi Seafood Taman Uda Murni Kelantan | Assalamualaikum...Hai korang...pada  jumaat 11/3/2016   cik ash balik kelantan sempat makan di Restoran Krabi Seafood Taman Uda Murni bersama dengan family ibu saudara suami Cik Ash  pada waktu malam , sabtu petang tu Cik Ash dah makan nasi kenduri bila malam makan lagi memang kenyang sangat ni.. Nampak nama macam dah berada di Krabi thailand hahahaha...menu masakan semua dari thai kan mesti nama pun nak thailand gak.. 


Restoran Krabi Seafood 


Nampak sangat setahun berlalu Cik Ash jadi wife ada kedai baru buka di taman uda murni ni hihihihi. kalau tak silap cik ash sebelum kedai ni Nasi Kerabu Golok la... kedai nama yang unik dan tarikan perhiasan kedai ok sangat menarik pelanggan untuk  mencuba menu yang di Restoran Krabi Seafood. Menu masakan utama di restoran ini adalah masakan panas original dari Thailand taw.. Kedai Restoran Krabi Seafood telah beroperasi pada 12 Ogos 2014 selepas ekin kahwin dah beroperasi taw... kira dah setahun lebih kedai ini telah  beroperasi kan.. kawasan yang sangat strategik dekat dengan laluan pusat bandar Kota Bharu tu... 

Jom kita usha menu malam tu Cik Ash dan family ibu saudara abang makan dekat bawah ini :-

 
Restoran Krabi Seafood

Kerabu Sotong 

Tomyam Seafood

Sotong Goreng Tepung

Jus Oren dan Jus Epal

Ikan Siakap Stim

Ayam Masak Kicap

Burung Puyuh Goreng




Pengalaman cik ash makan di sana lauk yang disediakan boleh tahan la gak boleh di masuk tekak cik ash ni... cik ash suka makan kerabu sotong memang sedap sangat... bab tomyam wow sangat pedas kalau ikut nak hirup je tapi cik ash tak berani sebab keesokkan nak balik kedah takut perut meragam. ikan siakap stim kurang sikit tak di tekak cik ash hihihi...burung puyuh cik ash tak makan hihihi tak taw rasa macam ner... banyak lagi  menu cik ash tak ambik nampak bersungguh pulak cik ash kan.. 

so kalau korang yang berada di kawasan pengkalan chepa , kota bharu boleh la singgah Restoran Krabi Seafood Taman Uda Murni ni... di bawah ni lokasi ke kedai Restoran ni 

Restoran KRABI Seafood,
 673-C Kg. Kok Pasir,
15400 pengkalan chepa,
Kelantan.



No Telefon: 019-968 6883




Waktu Operasi : 4.00 petang hingga 3.00 pagi

(setiap hari) 


Peta Lokasi 


This post have 19 komentar

avatar
Fida Z Ein delete March 29, 2016 at 9:49 AM

Assalamualaikum....Singgah sebentar....

sotong goreng tepung tu macam mengancam jer....

Reply
avatar
izzeyda delete March 29, 2016 at 3:49 PM

puyuh sedap ekin.. nak ala2 ayam jugak rasanya..

Reply
avatar
Cik Ash delete March 29, 2016 at 4:19 PM

waalaikumusalam.... sotong goreng memang sedap

Reply
avatar
Cik Ash delete March 29, 2016 at 4:20 PM

hihihihi.... memang xmakan puyuh xleh telan

Reply
avatar
Norihanyusuf delete March 30, 2016 at 10:41 AM

hari-hari lalu situ tapi tak pernah lagi singgah..hehehe

Reply
avatar
Sally Samsaiman delete March 30, 2016 at 11:54 AM

Harga okay tak..? Payah sikit Kelantan ni..keluar je dialek KL terus harga lain...walhal kita org sana pun..LOL...nampak sotong goreng tepung dia beza sikit...

Reply
avatar
Cik Ash delete March 30, 2016 at 1:53 PM

kena singgah kak ann... balik aritu sekejap

Reply
avatar
Cik Ash delete March 30, 2016 at 1:54 PM

dengar2 harga pakej dia bagi makan 10 org rm200 lebih rasa la... ekin makan org lain tolong bayar hihihi....ekin balik kelantan cakap kelantan sbb pekat la hahahhaha

Reply
avatar
Jari Manis delete March 31, 2016 at 8:40 PM

puyuh my feveret..pesal x mkn...sedap pe

Reply
avatar
Cik Ash delete March 31, 2016 at 11:50 PM

tekak tak terima kembang pipi huhuhu

Reply
avatar
Cik Ash delete March 31, 2016 at 11:50 PM

dengar2 sepupu abe cakap rm200 lebih

Reply
avatar
el delete April 2, 2016 at 11:04 AM

lama x mkn tomyam kat luar hehe

Reply
avatar
Norihanyusuf delete April 2, 2016 at 10:24 PM

Husband kak suka makan kat rumah sekarang ni, hehehe.

Reply
avatar
Sha Mohamed delete April 4, 2016 at 3:54 PM

Sedapnya.. Suka makan seafood..

Reply
avatar
Mummy Julia delete June 18, 2016 at 10:02 AM

Baca tajuk ingat kat Krabi.. rupanya kat Kelantan je.. hehhehee :)

Reply
avatar
Mummy Julia delete June 18, 2016 at 10:03 AM

Sedapnya puyuh tu... hero2 panggil ayam kecik.. hehehe.. Yum yum!

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post