-->

Thursday, June 16, 2016

author photo
Resepi Kuih Cara Potato Fritters | Hai korang semua, apa khabar maaf agak lewat Cik Ash share resepi ni.. kesihatan Cik Ash belum baik sepenuhnya masa nak mengadap blog agak kurang sikit bila rasa kuat sikit ni yang tulis buat entri autopost.. ujian Allah bagi bulan puasa diri tak berapa nak sihat batuk tak berhenti.. tekak ni rasa gatal sangat tu yang batuk.. nak kata tak minum air masak or suam dah terlebih minum masa berbuka dan bersahur.

Kuih Cara Potato Fritters
Biarpun kesihatan kurang baik kuatkan kaki dan tangan untuk buat Potato Fritters guna kuih cara hahahahahaha... ni kira resepi baru ekin cuba sebab itu nama diberi Resepi Kuih Cara Potato Fritters.. Jom usha resepi yang ekin nak kongsikan buat korang semua:- 

Resepi Kuih Cara Potato Fritters 
Oleh : Cik Ash

 Bahan-Bahan
1 batang carrot *
3 biji ubi kentang* 
(*disagat halus-halus)
1 biji Bawang Honland *
1 biji Bawang besar *
(*dihiris nipis-nipis)
Sedikit serbuk kunyit 
sedikit black paper hancur 
sedikit lada sulah
sedikit serbuk cili 
1 biji telur  
2 cawang tepung gandum 
3 sudu makan tepung beras 
setengn cawan air 



cara membuatnya :-

1. Campurkan kesemuan barang kacau bagi sebati semuanya. adunan tu cair mcm buat kuih cara gak hihihihihi..
2.Panaskan acuan Kuih cara masuk adunan ni kedalam acuan masak bagi kekuningan.. 
3. Apabila dah nampak kuning boleh la di angkat kan di toskan minyak atas paper ataupun tisu dapur tu. 
4. Siap boleh dihidang dengan sos dan mayonis . 



Ok la itu saja resepi yang Cik Ash nak kalau korang nak cuba resepi ubi kentang yang lain boleh tengok sini Resepi Ubi Kentang Goreng Homemade


 photo signature_4.gif
your advertise here

This post have 11 komentar

avatar
SIQAHIQA delete June 17, 2016 at 2:54 PM

Dah save in pocket. Hehe. Tq for the recipe!

Reply
avatar
Sha Mohamed delete June 17, 2016 at 3:51 PM

Pergh!! Mengancam.. boleh cuba nie..

Reply
avatar
Cik Ash delete June 17, 2016 at 5:36 PM

Cuba kena letak minyak taw takut lekat

Reply
avatar
Murni Alysa delete June 21, 2016 at 10:29 AM

wah sangat kreatif cik ash ni..ada2 saje resipi baru..hhihih

Reply
avatar
Cik Ash delete June 22, 2016 at 12:05 PM

hihihihihi tu la bulan puasa ni ada saja resepi baru mari

Reply
avatar
Cik Mimie delete June 22, 2016 at 4:20 PM

Wah, tadi kurma ni..potato plak...hehehe..sedapnye tgk..

Reply
avatar
Norihanyusuf delete June 23, 2016 at 2:05 PM

Kak an pun dah lama simpan resepi ni. Ntah tahun bila nak jadinya 😂😂

Reply
avatar
azlina ina delete September 19, 2017 at 8:49 PM

dah pernah juga buat.. hasilnya jadi jejemput. hahaha.. failed. Xnampak ghupe fritter. Nasiblah suami mkn jgk

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post