Tuesday, November 29, 2016

author photo
Resepi Sup Ayam Oregano | Assalamualaikum,Hai korang semua apa khabar.. ekin harap semuanya berada dalam keadaan sihat walafiat.

Sup Ayam Oregano

Ekin bila rajin suka sangat cuba suatu masakan baru.. aritu cuba try buat sup ayam oregano... sedap sangat makan hirup tak ingat hahahahah...ekin buat aritu tak banyak pun sekadar ingin memcuba dulu takut gak buat banyak-banyak nanti tak sedap..

Ok la jom usha resepi dekat bawah senang sangat sup ayam oregano sebab tanpa guna bawang segala kakas 4 beradik...

Resepi Sup Ayam Oregano
Oleh : Cik Ash

Bahan-Bahan
Ayam 6 ketul kerat kecil-kecil
Daum Sup
2 sudu kecil oregano
2 sudu besar stock ayam knorr tu..

Cara Membuatnya:
1. Rebus ayam dalam periuk.
2. Masukkan stock ayam knorr, oregano rebus sampai ayam masak.
3. Lepas tu masukkan daun sup dan boleh hidangkan dengan nasi panas..

Ok la itu saja resepi yang ekin buat.. mudah sangat kan sup ayam tanpa bawang Ekin guna.. hihihihihi....

This post have 12 komentar

avatar
el delete November 29, 2016 at 12:22 PM

wahh sup ayam oregano tu
oregano ado je kat umah boleh try

Reply
avatar
Unknown delete November 30, 2016 at 8:59 PM

kali pertama dengar sup ayam oregano nih.. dapnyaaa~

Reply
avatar
Sha Mohamed delete December 3, 2016 at 1:19 PM

Senang dan cepat..
Kalau tak sempat masak nie jelah..
Nice sharing Ekin..

Reply
avatar
Cik Ash delete December 3, 2016 at 2:17 PM

Try jer kak el alang2 dah ada tu

Reply
avatar
Cik Ash delete December 3, 2016 at 2:46 PM

Hahahahaha kak ekin bab mereka masakan no 1

Reply
avatar
Cik Ash delete December 3, 2016 at 2:46 PM

Ha ah memang xyah tumis bagai masak dgn senang

Reply
avatar
Cik Ash delete May 30, 2017 at 8:08 PM

sama2 rabia try la buat senang jer tu

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post