Sunday, February 19, 2017

author photo
Resepi Cucur Kacang Hijau |Assalamualaikum.. Hai korang semua, ekin harap semuanya sihat walafiat ya..


Pada 14 Februari aritu Cik Ash ada buat Cucur Kacang Hijau lebihan dari Inti Cubaan Pertama Buat Kuih Bom tu, pada duk biar membazir tu datang idea nak buat cucur kacang hijau ni..  biasa la Cik Ash ni sebenarnya tak berapa nak pandai memasak tapi bila dah terlebih rajin jadinya makanan untuk mengenyangkan perut suami dan ibu mentua. 

Bila cuba buat cucur ni sedap gak suami makan habis... hihihihi.. Nak taw tak resepi Cucur Kacang Hijau ni boleh la usha resepi dekat bawah ini :-

Resepi Cucur Kacang Hijau

Bahan-bahan :- 
Inti kacang hijau yang lebih
2 sudu besar majerin
3 sudu besar tepung gandum
garam sedikit 
air 200ml
minyak masak

Cara Membuatnya :- 

1. Gaulkan tepung gandum dengan majerin bagi serbati. 
2. Lepas tu masuk air dah kacau bagi rata adunan cucur tu. 
3.Bila adunan dah sebati boleh masukkan kacang hijau gaulkan hingga sebati. 
4. Goreng di dalam minyak yang panas.. 
5. Siap goreng boleh dihidangkan. 




This post have 9 komentar

avatar
Sheila Adziz delete February 19, 2017 at 10:40 AM

wow... cam best jer cik ash cucur kacang hijau tu....

Reply
avatar
Zafirah nazri delete February 19, 2017 at 2:33 PM

wahhh , nampak sedap nih . nnti boleh try resepi baru . hehe

Reply
avatar
Cik Ash delete February 19, 2017 at 8:07 PM

memang sedap cuba la buat...

Reply
avatar
Norihanyusuf delete February 21, 2017 at 10:24 AM

kacang hijau tu kita rebus dulu ke ekin?

Reply
avatar
Cik Ash delete February 22, 2017 at 8:32 AM

ha ah ekin rebus dulu inti lebih buat kuih BOM aritu kak ann

Reply
avatar
Nina Mads delete February 26, 2017 at 7:46 PM

sedappp.. lama dh tak buat dan makan

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post