Monday, March 13, 2017

author photo
8 Cara untuk Mempunyai Perkahwinan Grand dengan Bajet Limit | Assalamualaikum..Hai korang semua apa khabar kepada pembaca blog Cik Ash ini,harap semuanya sihat la ya..



8 Cara untuk Mempunyai Perkahwinan Grand dengan Bajet Limit.



Cuti sekolah akan bermula tak lama lagi mesti ada yang  bakal melangsungkan perkahwinan pada cuti sekolah nanti dan akan memikirkan isu berkenaan dengan bajet yang diperlukan untuk majlis nanti. Pasti ada yang terfikirkan majlis yang besar,bertemakan warna putih dan romantik.Walaubagaimanapun,yang saya tahu tidak semua orang mampu membuat majlis perkahwinan bertemakan yang megah dan ala-ala majlis yang besar kan,kerana apabila dikira bajet untuk semua boleh menjadi bajet yang sangat mahal.Dari segi kad jemputan,jurugambar,bilik tidur, pelamin,deejay dan macam-macam lagi,senarai perbelanjaan yang tidak berkesudahan,ada jer nak tambah untuk memeriahkan majlis anda nanti. Kalau ikut apabila dikira semua bajet untuk majlis tersebut boleh dikatakan beribu-ribu akan habis nanti dan akan terasa pembaziran la pulak kan.  

Perkahwinan ini memang memerlukan banyak tips untuk berjimat walaupun majlis perkahwinan bertemakan taraf perkahwinan yang sederhana tapi nampak Grand seperti bertaraf 5 bintang mengikut bajet yang kita mampu. Anda semua sangat bertuah sebab saya telah menemui 8 cara untuk mempunyai perkahwinan impian anda dengan bajet.

Pada pendapat saya, kunci kepada sebuah tempat dari segi estetik bermula daripada hiasan. Berikut adalah beberapa contoh perkahwinan taman yang dihiasi dengan tema indah yang mungkin kelihatan mewah tetapi boleh jimatkan dengan anggaran jimat.



   Hiasan utama untuk menerangi tempat yang berseri,berkilau,kesan yang sangat memberi suasana indah,sedap mata memandang dengan kilauan lampu hiasan ni. Memberi pengalaman suasana yang memukau,Membeli lampu hiasan dari ezbuy.my untuk perkahwinan yang mewah dengan harga berpatutan. 


2. Ballooons




Belon secara umumnya cenderung untuk meningkatkan suasana-quite secara literal dan secara kiasan.Mempunyai beberapa balloons helium daripada ezbuy.my yang comel terbang di sekitar dengan nama-nama/anda ataupun kata-kata hikmah comel pasti akan menambahkan beberapa mata akan memukau.


 3. BungaHiasan


  Perkahwinan juga akan diserikan dengan adanya bunga yang indah memberi keindahan yang lawa, bunga merupakan satu hiasan perkahwinan yang paling mahal dan kepada yang ingin mengurangkan bajet boleh dapat bunga dari ezbuy.my dengan yang berpatutan. 



Mungkin ramai yang gagal untuk memahami kepentingan hiasan kerusi,ia adalah gam yang akan memengang tema sesuatu perkahwinan anda di tempat, untuk menampakkan majlis perkahwinan korang nanti nampak menarik dengan kerusi hisan yang comel saya tengok banyak terdapat koleksi kerusi hiasan di ezbuy.my dengan harga berpatutan.   


5. Kad Jemputan Perkahwinan 

 

 Untuk jemputan adalah salah satu perkara pertama yang anda perlu merancang sebelum perkahwinan.Untuk benar-benar menjimatkan kos,daripada menghabiskan wang mencetak semua kad-kad apa kata mereka bentuk sendiri kad jemputan tu anda akan rasa teruja hasil buat sendiri.Walaubagaimanapun, ini mungkin tidak sesuai untuk semua kerana ia akan mengambil banyak masa dan usaha.Masa saya kahwin dulu saya buat sendiri kad semua print kos dalam rm300.00 masa tu la..sekarang tak taw la kos berapa perlu dibajetkan…so nak memudahkan korang dapat kad untuk jemputan boleh tengok  di ezbuy.my  terdapat beberapa kad jemputan yang menarik dan harga yang berpatutan. 



   Menyewa sebuah gerai goto sebenarnya boleh buat bajet anda bertambah..apa kata anda datangkan minat buat sendiri photoboth.Beberapa perkara yang diperlukan untuk membuat gerai foto peribadi anda dengan lengkap,adalah latar belakang yang menakjubkan dan prop.Manakala untuk latar belakang anda hanya boleh menggunakan atau membeli sebahagian besar kain (yang kelihatan baik pada gambar nanti) kalau  nak dapatkan harga photobooth yang berpatutan. 

                

  Hiasan meja sebagai salah satu yang penting kita nak hias bagi kelihatan menarik.Dari segi bunga untuk lampu teh.Untuk nikmat perkahwinan dan tetapan tempat ia adalah berbeza bergantung pada tema perkahwinan anda,jadi nak dapatkan meja hiasan yang comel boleh juga dapatkan di ezbuy.my

8. BajuPengantin dan Veil 



Kebiasaannya kebanyakkan bakal pengantin dengan hanya menyewa gaun mereka berbanding dengan membeli sendiri.Untuk satu,ia adalah sangat mahal untuk membeli dan kedua ada kebarangkalian yang sangat tinggi pakaian yang hanya akan mengumpul habuk di dalam almari anda.Walau bagaimanapun,walaupun gaun perkahwinan dan veil disewa dan boleh dipuratakan kira-kira RM500 semalamam.Selepas ni anda semua tak payah risau sebab di ezbuy korang boleh dapat gaun perkahwinan dan  veil dengan harga yang sangat berpatutan dan dapat mengikut citarasa yang diinginkan.

Untuk memudahkan korang mencari barang-barang untuk majlis nanti saya cadangkan korang dapatkan di weddingmalay ezbuy ataupun di ezbuy Malaysia dekat sana banyak jugak koleksi untuk majlis perkahwinan yang ditawarkan..Itu saja yang saya taw mengenai tip bajet untuk bakal-bakal pengantin yang akan berkahwin nanti..mungkin banyak lagi bajet yang perlu di fikirkan lagi untuk sesuatu majlis ni..

Saya harap apa yang kongsi tu dapat menjimatkan banyak wang untuk perkahwinan anda nanti.Pastikan korang membuat majlis perkahwinan yang sempurna nanti.Setakat ini saja dulu pengkongsian yang saya bagi ni ,semoga perkahwinan impian anda nanti akan terlaksana dengan meriah dengan tema yang menarik,cantik serta elegant dengan pelbagai barang-barang yang telah saya cadangkan dan yang penting tampak indah,siapa taw majlis korang nanti nampak Grand ,mahal tapi dengan bajet yang sangat berpatutan dan murah.  

Korang jangan lupa! SIGN UP di sini khas saya bagi untuk korang dapatkan shopping voucher RM 15 !

This post have 5 komentar

avatar
SIQAHIQA delete March 13, 2017 at 8:57 AM

Teringat pula majlis kahwin 3 tahun lepas. Hihi.

Majlis perkahwinan pasti semuanya nak nampak indah. Cuma perlu bertepatan dengan budget yang ada. Tak salah nak sambut meriah kalau berkemampuan kan :)

Reply
avatar
Farrah MF delete March 13, 2017 at 4:52 PM

Apa yang penting, rancang majlis sesuai dengan bajet kan,.. :)

Reply
avatar
Nina Mads delete March 16, 2017 at 6:23 PM

semua tu boleh buat sendri.. hehehe

Reply
avatar
Seorang Syed delete March 17, 2017 at 1:30 AM

Yang penting kena pandai cari harga mengikut budget kita kan? macam menarik pula ezbuy ni. banyak juga barang2 dia ada kan

Reply
avatar
Sha Mohamed delete April 13, 2017 at 10:08 AM

Kena pandai memilihlah kan.. Baru dapat yang berbaloi..

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post