Friday, March 31, 2017

Asma Felt Box Pembekal Kain Felt Dan Bahan Kraf

Asma Felt Box Pembekal Kain Felt Dan Bahan Kraf | Assalamualaikum...Hai korang semua apa khabar, saya berharap semuanya berada dalam keadaan sihat walafiat ya. 



Siapa kat sini minat sangat buat kraf di sini saya nak kongsi dengan korang semua, kerana selepas ini sangat mudah kalau korang nak shopping barang kraf sebab saya ada terjumpa satu laman web yang menjual kain felt dan bahan-bahan kraf.

Cik Ash sendiri salah satu peminat tegar kraf masa bujang dulu la selalu sangat shopping...hihihi...tetapi sejak dah jadi isteri malas nak buat kraf lagi pulak tak tau tempat kedah ni nak cari barang kraf, sekarang apabila saya dah jumpa website ASMA FELT BOX teruja sangat sebab tengok barang-barang kat situ semua yang saya nak ada kat sana.

Di Asma Felt Box ada menjual barang-barang seperti kain felt, butang keychain, brooch bahan kraf, button, ribbon, peralatan menjahit dan banyak lagi.. dekat bawah diantara barang-barang yang terdapat dekat Asma Felt Box :-







Itu saja yang kongsi dengan semua nak tengok lebih banyak lagi barang yang saya tunjuk di atas tu boleh usha terus ke website Asma Felt Box tahu sebab banyak lagi barang-barang kraf dan lain yang di jual.

Ini berita baik buat korang yang nak shopping dekat Asma Felt Box dengan setiap pembelian melebihi RM100 di website sahaja akan dapat free poslaju,barang akan dipos setiap hari kecuali sabtu, ahad dan cuti umum. P3mbayaran sebelum 12 tengahari akan dipos hari yang sama.

Thursday, March 30, 2017

Tebus KFC Voucher dengan Bonus Points 8share

Tebus KFC Voucher dengan Bonus Points 8share | Assalamualaikum...Hai korang semua apa khabar.. alhamdulilah ada ruang untuk menulis dekat blog ni.. setelah beberapa hari tak buka blog sebab kesihatan kurang baik.. ni banyak entri job baru siap dipublish mujur diberikan kesihatan ok.. Hari ini ada urusan di Hospital pulak..

                                     
voucher kfc

   

Sebelum ini ekin ada buka webisite 8share  ternampak bahagian Bonus Point tu boleh tebus KFC Voucher bukan selalu boleh tebus ni sebab selalu usha OUT OF STOCK Voucher KFC tu..

Jadi aritu bila nampak status ada siap boleh tebus ekin cepat-cepat klik untuk reedem voucher tu.. tebus 2 voucher terus hihihihihi.. lagi pulak bonus point ekin dah 1456 point lepas tolak 1300BP Voucher ada baki lagi dalam 156BP. Lepas ni kena kumpul balik bonus point bagi banyak pulak nak tebus benda lain pulak.. 


Sekarang 8share banyak keluar produk baru untuk ditebus seperti PINENG PN-963 10000mAH Lithium Polymer Power Bank, MINISO Umbrella (Small), MINISO Data Cable For Android (1.0m) , DAISO Washable Slipper tapi sayang la semua barang OUT OF STOCK.. Yang boleh reedem hanya 8 Share Lanyard jer. 


Teruja sangat bila dapat reedem voucher KFC ni sebabnya suami ekin memang suka makan KFC hahahaha.. selalu pergi shopping barang dapur kat tesco harus singgah kfc.. hihihihi.. So yang mana nak join 8share ni boleh la daftar dekat sini SINI. Sambil duk main laptop duit masuk hihihihihi..



Wednesday, March 29, 2017

Hush Puppies Kasut Dan Aksesori

Hush Puppies Kasut Dan Aksesori | Assalamualaikum...Hai korang semua ekin harap semua berada dalam keadaan sihat walafiat. Hari  ni,Ekin nak ceritakan sikit tentang kasut dan aksesori. Kasut dan aksesori memang tak dapat di pisahkan dengan kita..tambah-tambah lagi wanita macam cik ash bak kata orang “cermin dan wanita memang tak kan terpisah” apa yang cik ash nak cerita ada satu jenama yang ekin tengok baru-baru ni jenama tu adalah Hush Puppies yang mana menjadi trend terkini yang mengeluarkan beberapa jenis kasut yang sangat selesa.

Sekiranya anda belum pernah memiliki kasut Hush Puppies, sekarang masanya untuk anda membelinya kerana kasut Hush Puppies Malaysia kini boleh dibeli secara online.antara barang-barang yang cik ash nak kongsikan ialah…

Sandal

Tampil bergaya dengan sandal wanita Hush Puppies yang mempunyai reka bentuk menarik serta keselesaan mantap. Tahan lama dan berkualiti, sandal wanita Hush Puppies menjadi kegemaran wanita tanpa mengira usia.

Kasut Slip-Ons

Jika anda meminati kasut yang lebih sesuai untuk berjalan jauh,terutamanya apabila pergi melancong, pilih kasut Hush Puppies jenis slip-ons kerana ia mempunyai design menarik.




Beg Reeves Flap Clutch

Selain daripada kasut, Hush Puppies juga mempunyai koleksi aksesori wanita seperti beg tangan yang diperbuat daripada kulit asli. Saiz beg berbeza mengikut keperluan anda. Jika anda jenis yang tidak suka membawa banyak barang, pilih beg crossbody yang ringan, kompak dan semestinya mudah dibawa.



Beg Rosie Medium Satchel

Perlukan lebih banyak ruang? Pilih beg satchel saiz sederhana supaya dapat dibawa ke tempat kerja.masa membeli belah, pilih beg saiz lebih besar.


Jika anda mahu membeli hadiah untuk suami atau anak lelaki tersayang, boleh sahaja membeli daripada koleksi barangan untuk lelaki Hush Puppies.  Selipar lelaki Hush Puppies mengutamakan keselesaan dan reka bentuk.



Untuk pilihan barangan lain, pilih beg lelaki daripada Hush Puppies yang juga direka khas untuk penyimpanan barang dan stail moden. Berkualiti dan tahan lama, kebanyakan beg Hush Puppies diperbuat daripada kulit asli jadi tidak menjadi tanda soal mengenai kualitinya. Jadi mana satu barangan Hush Puppies yang anda ingin miliki?

Ini adalah beberapa contoh  Hush Puppies Kasut Dan Aksesori yang ekin dapatkan kongsikan.. Nak tengok banyak lagi koleksi barang dari Hush Puppies ini boleh berkunjung ke Hush Puppies Malaysia

Tuesday, March 28, 2017

Veet Sensitive Touch Electric Trimmer for Women

 Veet Sensitive Touch Electric Trimmer for Women

veet senstive touch 

Assalamualaikum..


Sebenarnya dah lama ekin cari alat pencukur untuk wanita hihihihi dan akhirnya ekin dah jumpa Veet Sensitive Touch Electric Trimmer ni.. Kebiasaan  la wanita kan mesti  nak mencukur segala bulu di kawasan yang agak sensitif agak susah bila guna alat pencukur biasa tu mesti ada terluka sikit kan.. kalau yang jenis penyepit tarik-tarik alamak memang menyakitkan sangat. 

Manakala bagi untuk kening pulak ramai yang membuat rawatan benang halus untuk membentuk kening serta mengunakkan pisau pencukur. Tambah-tambah kalau dekat bahagian bawah lengan dan kawasan intim tu kalau guna pisau pencukur ni mesti risau takut terluka kan.. 

Veet Senstive Touch Electric Trimmer

Kini dengan adanya Veet Sensitive Touch ekin tak payah risau dah nak mencukur bulu di sekitar tempat yang senstif seperti kening,bawah lengan dan kawasan lipatan intim. Sebabnya dengan ada Veet Senstive Touch yang didatang dengan alat pelbagai unit kepala yang boleh digunakan untuk memudahkan merapikan bulu tanpa ada risiko terluka pada kulit nanti. 

Veet Senstive Touch 

Veet Sensitive Touch bersaiz kecil seperti berus gigi elektronik mudah sangat nak dibawa kemana saja letak dalam beg. Veet Sensitive Touch ini mengandungi barang-barang seperti berikut 

Accessories

Untuk Kegunaan Bahagian Muka:-
  • 1 x 2 Sided Trimming head – 16mm and 6mm
  • 1 x comb attachment (2mm & 4mm) to uniform hair length
  • 1 x Styler cap

Untuk Kegunaan Kawasan Badan Yang Lain:-
  • 1 x 1 sided Trimming Head (20mm)
  • 1 x comb attachment to uniform hair length
Aksesori Yang Lain-lain :- 

  • 1 x Cleaning brush
  • 1 x Beauty pouch to take it with you anywhere
  • 1 x AA Battery



Kelebihan Veet Sensitive Touch

Antara kelebihan Veet Senstive Touch 

  • Bungkusan yang cantik warna merah jambu 
  • Amat mudah untuk pergi melancong 
  • Sangat mudah untuk digunakan
  • Alat sangat tepat dan lembut 
  • Alat guna yang pelbagai bidang 
  • Sangat kecil dan padat 

Cara Penggunaa Veet Sensitive Touch 

1. Untuk Membentuk  Kening 

cukur kening 

Langkah 1: Untuk trim kening yang panjang itu gunakan kepala yang kecil dan tambahkan sikat yang disediakan, letakkan alat di atas bulu kening anda dan bergerak melawan arah bulu kening ya. 

Langkah 2: Untuk membentuk kening dengan sempurna anda perlu keluarkan sikat dan menggunakan kepala ketepatan yang tinggi dan sentuh kulit disekitar kening dengan ringan untuk ratakan kening. 

2. Untuk Memcukur kawasan intim dan ketiak 


Untuk Cukur Kawasan Intim Dan Ketiak 

Untuk Bahagian Intim 
Trim menggunakan kepala yang besar dan menambah sikat sentuh kulit dengan ringan dan jauhkan peranti ke arah yang bertentangan dengan pertumbuhan rambut. 

Untuk Memotong 
Tambah sikat dan pilih panjang yang dikehendaki. 

5 Langkah Mengekalkan Kecantikan 

5 Step Kecantikan

  1. Menggunakan berus untuk membersihkan segala rambut dan debu. 
  2. Kepala trimmer bilas dengan air paip yang bersih dan lap kotoran selepas pembersihan. 
  3. Jangan cuci alat peranti yang utama untuk mengelakkan risiko kerosakan disebabkan oleh sentuhan dengan air. 
  4. Disyorkan untuk titikkan 1-2 titik minyak pelincir untuk bilah dan menghidupkan 2-3 saat untuk memastikan masa tahan lama bilah. 
  5. Tempat dalam ucang yang cantik dan bawalah kemana-mana sahaja.
Harga Dipasaran Sensitive Touch 

Harga pasaran  yang saya tengok di lazada contoh ada yang harga RM92.07 disertakan dengan gift set travel make up, ada juga harga dalam RM119.00 dapat gift set travel make up jugak.  

Dapatkan maklumat lanjut mengenai Veet Sensitive Touch , sila layari 


Facebook : VeetMalaysia


Thursday, March 23, 2017

Dapat Sample Whiskas 3 Pek 85g

Dapat Sample Whiskas 3 Pek 85g| Assalamualaikum.. Hai korang semua apa khabar cik ash harap semuanya sihat la ya.. hari kesihatan cik ash alhamdulilah ok.. tapi kena banyak rehat la.. makan pun kena kerap..

pek makanan kucing

Eh hampir terlupa Cik Ash nak bagi sebelum ni cik ash pernah request produk makanan kucing iaitu Whiskas nak cuba bagi dekat kucing dekat rumah ni.. nak taw dia makan ke tak.. hihihihi.. sokmo duk bagi makanan kering kat dia lekat sokmo hahahhaha.. makan kalut sangat gak pun.. 
Alhamdulilah selama 2 minggu tunggu produk tu sampai kat rumah akhirnya sampai juga.

Ok la itu saja entri Cik Ash.. loni masa untuk menaip entri panjang belum dapat lagi.. banyak lagi entri review yang belum tulis.. nak bagi kesihatan pulih dulu.. minggu depan kena pergi  hospital untuk ambik darah pulak.. harap dipermudahkan tak ada apa2 masalah la nanti.. 

Wednesday, March 22, 2017

Wordless Wenesday #94 | Dapat Hadiah Dari Sabah

Wordless Wenesday #94 | Dapat Hadiah Dari Sabah
 
 
 
Pandora dan kerongsang dari sabah hadiah adik bagi..

 
 
 


Tuesday, March 21, 2017

Terapi Resdung Afiat

Terapi Resdung Afiat | Assalamualaikum.. Hai korang semua apa khabar, cik ash harap semuanya sihat walafiat.. Alhamdulilah baru berkesempatan update blog.. hari ini keadaan kesihatan cik ash dah ok sikit.. cik ash kena gastrik berserta dengan demam tu yang tak update blog dan jalan-jalan blog korang.. ni rasa kurang sikit tu ada lagi saki baki tu..


Terapi Resdung Afiat



Punya la lama entri ni terperam dalam draf hihihihi. hari ini sempat nak share dengan korang semua... Terapi  Resdung ni cik ash dapat hadiah daripada kak Izzeyda dah lama dia bagi baru sempat nak review. hahhaha..

Tahun 2016 lagi Terapi ada dengan cik ash.. setiap kali rasa tak sedap hidung, pening kepala ke, mesti hidu terapi ni. hilang la rasa pening dan selsema ok la sikit..


Terapi tahan sehingga 3 tahun.. lepas ni boleh beli kirim dekat siapa-siapa yang pergi langkawi la..


Ok la itu saja yang cik ash nak bagitaw... bye cik ash out dulu nak pergi rehatkan diri dulu..

Saturday, March 18, 2017

Sunshine Blogger Award - Unnianje

Sunshine Blogger Award - Unnianje | Assalamualaikum.. Hai korang semua apa khabar ekin harap semuanya sihat walafiat ya.. hari ada masa untuk buka loni ekin sibuk sikit banyak urusan di luar.. 


Sunshine Blogger



Ekin ucapkan terima kasih kepada Unni sebab tag kak ekin join Sunshine Blogger Award ni.. Dalam award ni akan ditanya dengan soalan- soalan yang mencabar gak nak mejawab hihihihi.. dalam bahasa inggeris pulak kena google translate la.. 

Here are the RULES :
  1. Thank the person (s) who nominated you in a blog post back to their blog.
  2. Answer the 11 question sent by the person who nominated you.
  3. Nominate 11 new blogs to receive the award and write then 11 new questions.
  4. list the rules and displya the Sushine Blogger Award Logo on your post and/or on your blog.
Jom usha soalan yang ditanya oleh Unnianje ni dekat bawah ini :- 


1. Who are you?
Nama samaran Cik Ash nama sebenarnya biarlah rahsia hahaha, anak keempat daripada 6 beradik, ingin taw lebih lanjut mengenai saya baca kat SINI


2. During the course of your life is the most embarrassing this ever happened?
Masa dekat kelantan dulu, perkara yang memalukan bila ada kesan darah di baju kurung ,masa tu keje dikelantan..faham2 la darah apa ya. memang memalukan perkara tu.. 

3. You like travel? why?
Suka mengembara tapi buat masa sekarang belum peluang nak pergi mengembara lagi..mengapa saya teringin nak mengembara sebabnya ingin mengenali dunia hihihihi.... 

4. state in Malaysia,a state where your don't go?
Negeri yang saya tak pernah pergi lagi ialah Melaka,Sabah,Sarawak, Perlis.

5. Which state cuisine that you like? ( unless your state)

Terengganu dan pahang sebab masakan dia boleh kena dengan tekak saya sebab saya dibesarkan di Kelantan.. dalam ic Pahang. 

6. Do you like your job now?
Keje surirumah suka sangat..hihihihi

7. The most disappointing in your life? why?
Orang yang sibuk bertanya pasal kehidupan saya dan family lepas tu membandingkan dengan orang-orang lain. Ataupun Apabila orang yang kita sayang merahsiakan perkara yang kita taw.. lebih kurang macam tu la. 
Orang yang sibuk bertanya pasal kehidupann saya dan family lepas tu membandingkan dengan orang-orang lain.Ataupun Apabila orang yang kita sayang merahsiakan perkara yang kita taw.. lebih kurang macam tu la.. 

8. Who is the first person you're looking for if your are in emergency?
Mesti cari encik suami dulu.. dia yang terdekat dengan saya kan..

9. What is the first thing, will do when you wake up?
Bangun pagi betul-betul urat lepas tu buatkan sarapan dan bekal untuk suami pergi keje,lepas tu kadang2 g hantar anak saudara pergi sekolah.. 

10. If someone give your 10k. what do you do?
kalau ada orang bagi 10K dekat saya la, saya nak guna duit itu untuk bahagikan dekat rumah anak yatim,sedekah dekar masjid,yang selebih saya guna untuk apa-apa yang patut. 

11. What you like about me? why?
Saya suka tengok Unnianje cara berpakaian,berpurdah tutup aurat, alhamdulilah sejuk memandang bila berpakaian begitu, semoga boleh menjadi semangat untuk berubah ke arah menutup aurat dengan sempurna nanti.

Alhamdulilah akhirnya Cik Ash berjaya menjawab soalan yang ditanyakan oleh Unnianje ni.. Cil Ash tak ada sesiapa nak tag..  

Friday, March 17, 2017

Amalan Sebelum Tidur

Amalan Sebelum Tidur 


Assalamulaikum..Hai korang semua apa khabar ekin harap semuanya berada dalam keadaan sihat walafiat.. 

Sebelum kita nak tidur malam tu jom la kita amalkan dan sucikan jiwa, maafkan semua orang..

1. Selawat
2. Baca doa sebelum tido
3. Baca 3-Qul
4. Baca Ayat Kursi
5. Istigfar sampai terlena.


Ada sahabat yang sukar lena malam-malam, jom cuba tips di atas. Semoga Allah mudahkan.

Kalau masih belum boleh lena juga, amik segelas air suam bacakan Al-Fatihah 7x, selawat, berdoa supaya Allah berikan tido yang berkualiti, dan minum perlahan-lahan.
InsyaAllah.

Share jika bermanfaat.

Cuti Sekolah Bermula

Cuti Sekolah Bermula | Assalamualaikum.. Selamat  hari jumaat... hari ini bermula la cuti sekolah bagi sekolah di kedah,kelantan, dan terengganu.


cuti sekolah


Minggu ni dekat rumah Cik Ash meriah la dengan anak-anak saudara mari tidur hihihihi.. boleh hilang puas mok dan Cik Ash suami keje malam lagi..

Perancangan Cik Ash cuti sekolah ni ajak diaorang main saidina tapi keadaan tak beberapa nak mengizinkan pulak.. kesihatan Cik Ash agak kurang baik lepas balik hospital hari rabu tu.. biasa la Cik Ash nak pergi hospital memang  takut hahahha... doakan Cik Ash  sihat ya kawan-kawan..

Cuti sekolah ni mungkin rakan-rakan Cik Ash ada perancangan nak bawa anak-anak pergi jalan-jalan kan.. apa kata yang mana berada di sekitar Kedah,pulau pinang, perak mari memeriahkan Pameran Artifak Rasulullah S.A.W dan Para Sahabat R.A akan diadakan di Muzium Negeri Kedah  bermula pada 20 March 2017 hingga 19 April , jam 10.00 pagi hingga 10.00 malam. 

Untuk pembelian tiket boleh dapatkan webiste http://www.tamadunislam.com

Ok la itu saja yang Cik Ash nak tulis, nak berehat dulu ya.. .. 

Wednesday, March 15, 2017

Purple Awesome Februari 2017

Purple Awesome Februari 2017 |Assalamualaikum, Hai korang semua apa khabar untuk hari ini harap semuanya berada dalam keadaan sihat walafiat. entri autopost hari ini... hari ni ada temujanji pakar hospital kulim.. semoga dipermudahkan buat ekin... doakan kesihatan ekin ya... 


Purple Awesome Februari 2017

Berakhir sudah bulan Februari 2017 kan... kita dah masuk bulan March 2017 dah.. sekejap jer masa berlalu kan.. baru sempat nak update top comment blog ekin.. Kini tiba keputusan senarai calon Purple Awesome Januari 2017 di blog Cik Ash ni.. 


Ok bawah  adalah senarai yang memberi komen di blog ekin.. ekin ingin mengucapkan terima kasih kepada semua yang sudi singgah blog ekin ni.. semoga anda semua teruskan memberi komen di blog ekin ini.. jangan segan-segan taw... Dekat bawah senarai mereka yang bertuah 


Tempat Pertama : Nina Mads 

Tempat kedua :Mama3Farhanah

Tempat Ketiga :  Adianiez Aida


Tempat ke 4 : Shahida Dzulkafli 

Tempat Ke 5 : Jari Manis 

Tempat Ke 6 :  EL

Tempat ke 7 : Jun Zie 

Tempat ke 8 : KimChaa

Tempat ke 9 : Salbiah M

Tempat ke 10 : Seorang Syed


Kepada semua top comment bulan Februari  tunggu  ekin akan terjah dekat blog nanti.. hihihihihi... jangan marah kalau ada boom masuk ya.. hahahhaha.. 


Tuesday, March 14, 2017

Anak-Anak Artis Malaysia Tercomel

Anak-Anak  Artis Malaysia Tercomel | Assalamualaikum.. Hai korang semua apa khabar Cik Ash harap semua sihat walafiat ya..

                   

Entri ini Cik Ash nak share dengan korang semua anak-anak artis yang lahir sekitar tahun 2015 hingga 2016. Cik Ash kumpul anak artis comel ni ke dalam entri untuk tetapan buat kawan semua.. hihihihihi.. anak artis untuk 2017 akan menyusul kemudian nanti.. hihihihihi.. 

Kesemua gambar-gambar dekat bawah ni Cik Ash ambik daripada instagram artis-artis...kredit untuk semua instagram artis... Jom la usha antara anak-anak artis dekat bawah ini..






Seri Aileen Anak Yaya & Wan Raja


Ok la itu gambar-gambar comel anak artis hihihi.. geram tengok mereka kalau ada dekat ni kena peluk ni hahahahhaha....

Monday, March 13, 2017

8 Cara untuk Mempunyai Perkahwinan Grand dengan Bajet Limit.

8 Cara untuk Mempunyai Perkahwinan Grand dengan Bajet Limit | Assalamualaikum..Hai korang semua apa khabar kepada pembaca blog Cik Ash ini,harap semuanya sihat la ya..



8 Cara untuk Mempunyai Perkahwinan Grand dengan Bajet Limit.



Cuti sekolah akan bermula tak lama lagi mesti ada yang  bakal melangsungkan perkahwinan pada cuti sekolah nanti dan akan memikirkan isu berkenaan dengan bajet yang diperlukan untuk majlis nanti. Pasti ada yang terfikirkan majlis yang besar,bertemakan warna putih dan romantik.Walaubagaimanapun,yang saya tahu tidak semua orang mampu membuat majlis perkahwinan bertemakan yang megah dan ala-ala majlis yang besar kan,kerana apabila dikira bajet untuk semua boleh menjadi bajet yang sangat mahal.Dari segi kad jemputan,jurugambar,bilik tidur, pelamin,deejay dan macam-macam lagi,senarai perbelanjaan yang tidak berkesudahan,ada jer nak tambah untuk memeriahkan majlis anda nanti. Kalau ikut apabila dikira semua bajet untuk majlis tersebut boleh dikatakan beribu-ribu akan habis nanti dan akan terasa pembaziran la pulak kan.  

Perkahwinan ini memang memerlukan banyak tips untuk berjimat walaupun majlis perkahwinan bertemakan taraf perkahwinan yang sederhana tapi nampak Grand seperti bertaraf 5 bintang mengikut bajet yang kita mampu. Anda semua sangat bertuah sebab saya telah menemui 8 cara untuk mempunyai perkahwinan impian anda dengan bajet.

Pada pendapat saya, kunci kepada sebuah tempat dari segi estetik bermula daripada hiasan. Berikut adalah beberapa contoh perkahwinan taman yang dihiasi dengan tema indah yang mungkin kelihatan mewah tetapi boleh jimatkan dengan anggaran jimat.



   Hiasan utama untuk menerangi tempat yang berseri,berkilau,kesan yang sangat memberi suasana indah,sedap mata memandang dengan kilauan lampu hiasan ni. Memberi pengalaman suasana yang memukau,Membeli lampu hiasan dari ezbuy.my untuk perkahwinan yang mewah dengan harga berpatutan. 


2. Ballooons




Belon secara umumnya cenderung untuk meningkatkan suasana-quite secara literal dan secara kiasan.Mempunyai beberapa balloons helium daripada ezbuy.my yang comel terbang di sekitar dengan nama-nama/anda ataupun kata-kata hikmah comel pasti akan menambahkan beberapa mata akan memukau.


 3. BungaHiasan


  Perkahwinan juga akan diserikan dengan adanya bunga yang indah memberi keindahan yang lawa, bunga merupakan satu hiasan perkahwinan yang paling mahal dan kepada yang ingin mengurangkan bajet boleh dapat bunga dari ezbuy.my dengan yang berpatutan. 



Mungkin ramai yang gagal untuk memahami kepentingan hiasan kerusi,ia adalah gam yang akan memengang tema sesuatu perkahwinan anda di tempat, untuk menampakkan majlis perkahwinan korang nanti nampak menarik dengan kerusi hisan yang comel saya tengok banyak terdapat koleksi kerusi hiasan di ezbuy.my dengan harga berpatutan.   


5. Kad Jemputan Perkahwinan 

 

 Untuk jemputan adalah salah satu perkara pertama yang anda perlu merancang sebelum perkahwinan.Untuk benar-benar menjimatkan kos,daripada menghabiskan wang mencetak semua kad-kad apa kata mereka bentuk sendiri kad jemputan tu anda akan rasa teruja hasil buat sendiri.Walaubagaimanapun, ini mungkin tidak sesuai untuk semua kerana ia akan mengambil banyak masa dan usaha.Masa saya kahwin dulu saya buat sendiri kad semua print kos dalam rm300.00 masa tu la..sekarang tak taw la kos berapa perlu dibajetkan…so nak memudahkan korang dapat kad untuk jemputan boleh tengok  di ezbuy.my  terdapat beberapa kad jemputan yang menarik dan harga yang berpatutan. 



   Menyewa sebuah gerai goto sebenarnya boleh buat bajet anda bertambah..apa kata anda datangkan minat buat sendiri photoboth.Beberapa perkara yang diperlukan untuk membuat gerai foto peribadi anda dengan lengkap,adalah latar belakang yang menakjubkan dan prop.Manakala untuk latar belakang anda hanya boleh menggunakan atau membeli sebahagian besar kain (yang kelihatan baik pada gambar nanti) kalau  nak dapatkan harga photobooth yang berpatutan. 

                

  Hiasan meja sebagai salah satu yang penting kita nak hias bagi kelihatan menarik.Dari segi bunga untuk lampu teh.Untuk nikmat perkahwinan dan tetapan tempat ia adalah berbeza bergantung pada tema perkahwinan anda,jadi nak dapatkan meja hiasan yang comel boleh juga dapatkan di ezbuy.my

8. BajuPengantin dan Veil 



Kebiasaannya kebanyakkan bakal pengantin dengan hanya menyewa gaun mereka berbanding dengan membeli sendiri.Untuk satu,ia adalah sangat mahal untuk membeli dan kedua ada kebarangkalian yang sangat tinggi pakaian yang hanya akan mengumpul habuk di dalam almari anda.Walau bagaimanapun,walaupun gaun perkahwinan dan veil disewa dan boleh dipuratakan kira-kira RM500 semalamam.Selepas ni anda semua tak payah risau sebab di ezbuy korang boleh dapat gaun perkahwinan dan  veil dengan harga yang sangat berpatutan dan dapat mengikut citarasa yang diinginkan.

Untuk memudahkan korang mencari barang-barang untuk majlis nanti saya cadangkan korang dapatkan di weddingmalay ezbuy ataupun di ezbuy Malaysia dekat sana banyak jugak koleksi untuk majlis perkahwinan yang ditawarkan..Itu saja yang saya taw mengenai tip bajet untuk bakal-bakal pengantin yang akan berkahwin nanti..mungkin banyak lagi bajet yang perlu di fikirkan lagi untuk sesuatu majlis ni..

Saya harap apa yang kongsi tu dapat menjimatkan banyak wang untuk perkahwinan anda nanti.Pastikan korang membuat majlis perkahwinan yang sempurna nanti.Setakat ini saja dulu pengkongsian yang saya bagi ni ,semoga perkahwinan impian anda nanti akan terlaksana dengan meriah dengan tema yang menarik,cantik serta elegant dengan pelbagai barang-barang yang telah saya cadangkan dan yang penting tampak indah,siapa taw majlis korang nanti nampak Grand ,mahal tapi dengan bajet yang sangat berpatutan dan murah.  

Korang jangan lupa! SIGN UP di sini khas saya bagi untuk korang dapatkan shopping voucher RM 15 !