Saturday, December 2, 2017

author photo
Drama Tiada Arah Jodoh Kita Episod 1 hingga 28 Episod  | Hai, Cik Ash harap semuanya sihat walafiat ya. sebenarnya entri lama di posting semula untuk bagitahu drama ini ulangsiar semula di TV3, Cik Ash berpeluang tengok dekat 2 episod. Kepada korang yang terlepas peluang nak tengok drama ini scroll ke bawah nak tengok drama ini.



Drama terbaru yang akan ditayang di slot akasia TV3 untuk tahun 2018 iaitu Drama adapitasi daripada novel Tiada Arah Jodoh Kita Karya Ezza Mysara ini, tak sabar la pulak nak tengok drama ini sebabnya hero Shukri Yahaya pulak tu,Heroin dia pulak Aprena Manrose adik kepada Otavia Manrose tu. 




Harap drama ini dapat la setanding dengan drama lakonan Shukri Yahaya sebelum ni, suka tengok shukri yahya berlakon sangat menjadi bawa watak itu. Jom baca sinopsis dekat bawah ni hihihihi..

Sinopsis Tiada Arah Jodoh Kita 

Bila 'orang tersayang' belajar oversea lepas tu curang. Itu klise sangat. Tapi bila 'orang tersayang balik oversea lepas tu tiba-tiba pinangkan kita untuk orang lain, itu kategori apa ya? 

"Pia...kalau betul kau sayangkan aku dan percayakan aku, tolong terima untuk jadi isteri Wakeel. I'm begging you." Fayyad Syakir.

"Lulz.. Kau ingat hati ni macam duit dalam bank boleh buat transaksi ikut suka hati kau?" Afia Awliya

"Dia sakit. Hidup dia tak lama..." Fayyad Syakir
"Kenapa? Bila lelaki tu kahwin dengan aku, dia akan hidup selamanya ke?" Afia 

Tapi mengenali Wakeel sendiri, prinsip Afia berubah. Marahnya lentur, Entah apa yang membuatkan dia bersetuju dengan perkahwinan ini. Tapi kena berhadapan pulak dengan abang Wakkel yang dingin beku, laser lagi menyakitkan hati. Megat Aathif. 

" Awak tahu dia sakit? Awak tetap nak kahwin dengan dia? Ke awak rancang nak bolot semua harta dia selepas awak bergelar 'janda' nanti? Megat Aathif. 

"Hah, baguslah kalau awak dah tahu. So, jagalah harta tu elok-elok sebab nanti kurang pulak duit nak beli tiket ke Syurga kan?" Balas Afia sarkastik. 

Mengahwini Wakeel tak termasuk dalam list acuan hidupnya. Tapi jodoh,maut, ketentuan sungguh di tangan tuhan. Selama bergelar isteri Wakeel, tak pernah sehari pun dia tak dihujani bahagia. Tapi takdir yang menyatukan mereka dan takdir jugalah yang memisahkan mereka. 

"Janji dengan saya liya..walau apa pun yang jadi, jangan pernah berhenti cari bahagia awak. Jangan. Berhenti." Megat Wakeel

Tatkala jiwa itu sarat dibanjri rindu pada yang telah pergi, dia dihujani dengan dua lamaran. Fayyad kembali menagih janji lama. Aathif pulak.. kenapa tiba-tiba dia boleh ada dalam kisah hidup Afia? 

"I'm back! Saya akan gantikan bahagia awak yang hilang Pia." Fayyad Syakir.

"Saya akui saya tak pandai jaga hati orang. Tapi.. saya nak jaga hati awak!" Megat Aathif. 

Masih adakah bahagia setelah bahagia yang dahulu telah berlalu pergi. Mampukah Afia untuk memilih jika hatinya telah kosong?

Bila baca sinopsis dah nampak macam menarik jer drama ini, siap boleh terbayang dah shukri yahaya bawa watak dalam drama itu hahahaha... Kalau anda yang teringin baca novel online boleh baca dekat SINI nak bab yang seterusnya klik next. anda juga boleh daftar sebagai ahli disitu. 


Tonton Drama Tiada Arah Jodoh Kita Episod 1 hingga Episod 28


 Episod 1-https://www.youtube.com/watch?v=2FN_bRNCtJk

 Episod 2 -https://www.youtube.com/watch?v=4_UdkZCsJPI

Episod 3 -https://www.youtube.com/watch?v=iXQNr4PCiCQ

 Episod  4-https://www.youtube.com/watch?v=9anRxYkWFPY

 Episod 5 -https://www.youtube.com/watch?v=UIliMlXwdeA


Episode 6 - https://www.youtube.com/watch?v=2fdARzdh_k8

Episod 7 -https://www.youtube.com/watch?v=98gn-jtjlx4

Episod 8 - https://www.youtube.com/watch?v=I6lVmUYZIFQ

Episod 9 -https://www.youtube.com/watch?v=5d-wVmSw1-0

Episod 10 -https://www.youtube.com/watch?v=9YOW52ck1eU

Episod 11 -https://www.youtube.com/watch?v=4RywKU5SxU8

Episod 12-https://www.youtube.com/watch?v=i1F2qKTSHQ4

Episod 13 -https://www.youtube.com/watch?v=f_02twrjYyQ

Episod 14-https://www.youtube.com/watch?v=kggZnSGLkqk

Episod 15-https://www.youtube.com/watch?v=DJSYlKVQ5q4

Episod 16-https://www.youtube.com/watch?v=EUfZZONXxgA

Episod 17 -https://www.youtube.com/watch?v=v66J-Z_WLNw

Episod 18-https://www.youtube.com/watch?v=9kAS05hmfqk

Episod 19-https://www.youtube.com/watch?v=J0gUbf9wwZk

Episod 20-https://www.youtube.com/watch?v=55mYV_pIZGU

Episod 21-https://www.youtube.com/watch?v=NbgErJQHJk8

Episod 22-https://www.youtube.com/watch?v=EFuaSJrUU8g

Episod 23-https://www.youtube.com/watch?v=SPfFORYhTyg

Episod 24-https://www.youtube.com/watch?v=NCz_GKQL3F8

Episod 25-https://www.youtube.com/watch?v=VJBNyhaLT_8

Episod 26-https://www.youtube.com/watch?v=j2O5rQa3ZJg

Episod 27-https://www.youtube.com/watch?v=5QDS5nS8ivE

Episod 28 https://www.youtube.com/watch?v=HGt5KdHeS_Y



Ok la, cik ash undur diri ya, maaf kalau ada salah silap menulis dekat sini.. jumpa lagi nanti ya. 

This post have 6 komentar

avatar
Najah Mustapa delete December 2, 2017 at 8:11 PM

OMG!!! macam best je cerita ni. lain skit daripada yang lain

Reply
avatar
el delete December 4, 2017 at 9:17 AM

tu adik beradik uqasha ngan nely senrose ka

Reply
avatar
Ciktie delete December 4, 2017 at 9:30 PM

Bila cerita ni nak ditayangkan?? Cam tak sabar pula nak tengok

Reply
avatar
Husniey Husain delete December 10, 2017 at 4:48 PM

Menarik niii cik ash😍😍

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post