Wednesday, March 28, 2018

Gema Gegar Vaganza Musim Kedua Kembali Lagi

Gema Gegar Vaganza Musim Kedua Kembali Lagi | Assalamulaikum.. Hai korang semua apa khabar Cik Ash harap semuanya berada dalam keadaan sihat walafiat.

GGV

Cik Ash ada nak sharing kepada peminat kumpulan Nasyid boleh geng dengan Cik Ash ni, mesti tak sabar nak tengok program Gema Gegar Vanganza Musim Ke-2 ini sebab menampilkan 11 orang peserta dengan pernyertaan enam kumpulan dan lima perserta solo.

Untuk musim kedua ini Cik Ash rasa pertandingan lebih sengit sebabnya semua kumpulan yabg bertanding semuanya Cik Ash minat tak kurang hebat perserta solo pernah popular suatu ketika dahulu.

Antara perserta yang turut bertanding di dalam Gema Gegar Vaganza ialah seperti Kumpulan In-team, Brothers, Mestica, Devotees, Rabithah, manakala untuk artis solo pulak Awi Rafeal, Farah Asyikin, Fitri Haris,Ippo Hafiz, Adeep Nahar dan Heliza & Hazwani.

Gema Gegar Vaganza musim kedua akan mula bergema selama tujuh minggu berturut-turut secara langsung di Astro Oasis (106) dan Astro Maya HD (135) mulai 31 Mac 2018, jam 9.00 malam. Manakala tugasan untuk pengacara GGV2 pula digalas oleh Siti Nordiana (penyanyi), serta pelawak dan pelakon, Fikri Ibrahim turut ditemani oleh Fakhrul UNIC. 

Juri untuk program GGV masih dikekalkan oleh "Juri Tetap" iaitu komposer dan penerbit, Farihin Abdul Fattah dan anak seni yang cukup disegani di Indonesia, Oki Setiana Dewi serta seorang 'Juri Jemputan' pada setiap minggu.

Hadiah kemenangan untuk pemenang dalam program Gema Gegar Vaganza ini ialah 

Juara memenangi wang tunai RM100,000.00 dan sebuah trofi

 Naib Juara RM30,000.00 dan sebuah trofi

Tempat ketiga RM20,000.00 dan sebuah trofi

Tempat keempat RM15,000.00 dan sebuah trofi

Tempat kelima RM10,000.00 dan sebuah trofi

Tempat Keenam RM5000.00 dan sebuah trofi

Manakala untuk penaja program GGV musim kedua ini ialah pengeluar produk minuman tambahan dan penjagaan wajah penaja utama iaitu 'Beauty Kaseh'. Radio penaja untuk program ini pulak Radio Zaayan dan Gegar bergandingan dan bertindak sebagai Radio Rasmi GGV musim kedua. Salam Muslim pulak selaku Portal Rasmi akan menjadi medium perantaraan utama untuk mengemaskini berita terkini mengenai GGV musim kedua. 

Nantikan Gema Gegar Vaganza tak sabar nak tengok la.. harap boleh tengok live selalu waktu malam agak kurang nak buka tv hahahha.. tak pe tengok dekat online pun boleh nanti.

Tuesday, March 27, 2018

Siti Aafiyah Nama Anak Dato' Sri Siti Nurhaliza

Siti Aafiyah Nama Anak Dato' Sri Siti Nurhaliza | Assalamualaikum.. Hai korang semua, apa khabar Cik Ash harap sihat la semua.

kredit gambar ig CTDK

Pagi ini terlebih rajin nak sharing nama anak Datuk Sri Siti Nurhaliza yang sedang tranding sekarang hihihihi, Alhamdulilah selesai sudah Majlis Maulid Nabi, Aqiqah & Tahnik sempena menyambut hari ke 7 kelahiran Puteri Dato' Sri Khalid Mohamad Jiwa & Dato' Sri Siti Nurhaliza Tarudin.

Puteri sulung mereka diberi nama Siti Aafiyah Binti Khalid, ilham nama Siti Aafiyah diperolehnya bersama suami ketika mereka mengerjakan umrah di Makkah.

" Setelah saya hamil, kami dapat ilham di Tanah Suci Makkah apabila suami sering baca satu doa pendek yang ada perkataan Aafiyah.

Keistimewaan nama Aafiyah pun ada di kongsikan oleh Mufti Wilayah Persekutuan


Monday, March 26, 2018

Dashing Elite Racer Hair Wax

Dashing Elite Racer Hair Wax  | Assalamualaikum.. Hai korang semua apa khabar, Cik Ash harap semuanya berada dalam keadaan sihat walafiat.

Hari itu Cik Ash ada request satu produk untuk lelaki jer hihihihi, lama gak tunggu dalam 2 minggu gak akhirnya sample Dashing Elite Racer Wax Hair selamat sampai..

Masa dapat tu tunjuk dekat suami untuk dia dia terkejut ingat Cik Ash beli ke, Cik Ash kata dapat free jer pun hahahaha, ooo dia iakannya. Cik Ash tengok produk ni sesuai untuk lelaki yang suka pakai helmet ataupun penunggang motosikal.

Dashing Elite Racer ini sesuai untuk pengguna motorsikal yang memakai helmet kerana membolehkan pengguna motorsikal dapat mengkekal rambut dengan pelbagai gaya sebab itu la tagline "Restyling Hair Wax".
So untuk yang ada masalah rambut apabila memakai helmet boleh memcuba Dashing Elite Racer Hair Wax ya. Ni video dekat bawah ni

Kepada yang ingin mendapat produk percuma boleh la join http://www.sproutme.my hanya daftar free.. masukkan email inshaAllah nanti akan ada email barang yang boleh kita request.

Sunday, March 25, 2018

Sabun Anggun Pesona (JSD)

Sabun Anggun Pesona (JSD) | Assalamualaikum.. Hai korang semua, apa khabar, Cik Ash harap semuanya berada dalam keadaan sihat walafiat. Dah lama sebenarnya Cik Ash guna Sabun Anggun Pesona ni. Baru nak sharing dekat blog ni.



Baru-baru ini Cik Ash santai-santai join teka teki dekat facebook tak sangka ada rezeki menang produk daripada JSD. Produk yang sedang popular di masa kini. Teruja sangat bila dapat Cik Ash menang sabun anggun pesona ni. 


Cik Ash dah guna habis sekotak sabun ni memang berpuashati sangat guna sabun ni sebab tak payah risau dah daki-daki di bahagian terlindung boleh hilang dengan menggunakan sabun ni. 


Cik Ash dah guna sabun ni masa first guna memang tak perasan perubahan sampai habis kotak tu baru taw sabun anggun pesona memang terbaik. Cik Ash menyental satu badan sepuas hati hilang segala daki yang di celah-celah hihihihi.. bab tumit kaki pulak jadi licin tak rasa keras sangat. Sabun ni boleh tahan selama sebulan lebih bergantung kepada pengguna la ya. Cik Ash pakai 1 bulan lebih sebab seorang jer pakai.. 


Apa yang Cik Ash taw Sabun Anggun Pesona JSD ini boleh digunakan diseluruh tubuh terutama di gosok pada bahagian peha dan punggung yang berselulit, digunakan untuk menyental mana-mana bahagian badan yang gelap dan kehitaman. Sabun ini juga sangat berkesan untuk menghilangkan strechtmark, serta melicinkan kulit pada perut ,pingang,pingul dan di mana-mana bahagian yang berlemak, besar dan mengeleber. Bab slim belum nampak lagi perubahan tapi ada kekurang sedikit lemak di tubuh tu hihihihi.. 


Sabun Anggun Pesona JSD juga sangat sesuai digosok pada bahgian berparut, celah-celah badan yang ada kotoran degil, badan berjerawat batu dan berbiji akibat lemak keras dan kesan luka.

Taw sabun ni bagus ke tidak kena guna secara konsisten ya. Cik Ash baru masuk kotak yang kedua guna sabun ni memang mandi pakai sabun ni tak guna body syampoo dah hihihi.. bab bahagian ketiak selalu pakai dendorant tu ada kesan dendorant tu bila tonyoh dengan sabun kesan itu beransur-ansur hilang. Itu jer pengalaman Cik Ash menggunakan Sabun Anggun Pesona.

Saturday, March 24, 2018

Lagu Ost Drama Tak Ada Cinta Sepertimu

Lagu Ost Drama Tak Ada Cinta Sepertimu | Assalamualaikum.. Hai korang semua, apa khabar Cik Ash harap semuanya sihat walafiat ya.


Drama Tak Ada Cinta Sepertimu dah lama main dekat astro ria, ni baru sempat nak share antara lagu yang ada di dalam drama ni semuanya best. Jalan cerita drama ni pun best sangat. Cik Ash suka tengok lakonan dua orang budak tu lagi pulak syafiq kyle pulak yang berlakon hahahhaha... tak minat dia masa dalam drama Tanah Kubur lagi.

Dekat bawah ini adalah antara lagu yang tersenarai di dalam drama Tak Ada Cinta Sepertimu ini seperti di bawah :-


Lagu Tema : Hilang
Penyanyi : Marsha Milan
Lirik : Dylila,Ezra Kong & Omar K


Lagu : Terasa Ada
Penyanyi : Sufian Suhaimi
Lirik : Sirkhan & Sufian Suhaimi


Lagu : Demi Kita
Penyanyi : Ismail Izzani
Lirik : Omar K,Adib Hamdi,Ismail Izzani


Lagu : Jangan
Penyanyi: Aziz Harun
Lirik : The Faithmen & Romoe


Lagu : Mimpi Indah
Penyanyi : Amira Othman
Lirik : Hael Husaini

Ok la korang semua itu jer perkongsian Cik Ash lagu ost daripada Drama Tak Ada Cinta Sepertimu.. Jom layan lagu-lagu ni.. hihihi..

Friday, March 23, 2018

Thursday, March 22, 2018

Birthday Giveaway by Mrs Pip

Birthday Giveaway by Mrs Pip | Assalamualaikum... Hai korang semua, apa khabar Cik Ash harap semuanya sihat walafiat.. 




Birthday Giveaway by Mrs Pip

Sebelum masuk dapur untuk memasak Cik Ash sempat lagi join giveaway daripada rakan blogger saja-saja nak support giveaway rakan blogger kalau ada rezeki menang alhamdulilah kalau tak ada inshaAllah rezeki ada dekat lain. 

Giveaway yang Cik Ash join ini ialah Birthday Giveaway By Mrs Pip so kepada yang nak join giveaway ini boleh la klik banner dekat atas itu ya. 

Tarikh tutup giveaway ini pada 8 April 2018. masih ada masa lagi nak join giveaway ni taw. hadiah yang ditawarkan pun menarik. 












Destinasi Ke Pulau Pangkor

Destinasi Ke Pulau Pangkor | Assalamualaikum, Hai korang semua, masih lagi dalam mood cuti sekolah dan tak taw nak bercuti ke mana? Mesti korang tengah survey tempat yang menarik untuk pencutian. Yerla nak pergi bercuti ni bukan senang kan kena rancang betul-betul. Cik Ash cadangkan satu tempat yang menarik di Pulau Pangkor sebab Cik Ash teruja nak bagitaw korang Pulau Pangkor memang menarik untuk destinasi percutian korang bersama family. 


Pulau Pangkor
Cik Ash ada buat research beberapa resort yang menarik di Pulau Pangkor dan akhirnya Cik Ash terjumpa satu laman sesawang mengenai Pangkor Laut Resort, Masa mula-mula tengok gambar Cik Ash sangat teruja sebabnya pemandangan yang indah dan penginapan yang disediakan kelihatan begitu mewah kerana ianya bertaraf lima bintang! Pangkor Laut Resort terletak di sebuah pulau persendirian yang mana disini hanya terdapat sebuah resort sahaja (private) yang dimiliki oleh YTL. 


Mesti korang tak sabar nak tengok apa yang menarik di Pangkor Laut Resort? Jom mari kita tengok apa yang menarik serta memikat hati Cik Ash. Di Pangkor Laut Resort ada terdapat beberapa villa yang boleh kita pilih untuk dijadikan lokasi percutian kita. Antaranya adalah :- 

Garden Villa




Terletak di antara taman-taman yang rimbun, vila-vila ini mempunyai katil sofa tambahan, televisyen skrin rata dengan saluran satelit dan terletak dengan startegik berdekatan dengan kemudahan utama. Orang-orang yang melancong dengan kanak-kanak mungkin lebih suka memilih vila-vila ini kerana lantai dasar yang bersambung di bahagian dalamnya. Vila bersambung adalah terhad dan bergantung kepada tempahan. 

Hilla Villa 





Bertentangan secara mendadak di lereng bukit di tengah-tengah hutan hujan, vila ini menawarkan pemandangan laut yang indah dan taman-taman tropika yang indah. Menawarkan televisyen skrin rata dengan saluran satelit serta katil sofa tambahan, vila-vila di tingkat bawah menyediakan tab mandi yang dibuka ke hutan hujan yang terletak ditingkat pertama termasuk tab mandi tertutup yang besar. Vila-vila terhad yang dihubungkan dengan balkoni disediakan untuk keluarga.

Beach Villa 




Dalam jarak berjalan kaki dari pantai Royal Bay oleh jeti resort, vila-vila mempunyai bilik mandi yang besar dengan pancuran mandian yang berasingan dan tab mandi besar dibuka kepada unsur-unsur, televisyen skrin rata dengan saluran satelit, katil sofa tambahan dan menawarkan pemandangan laut. Semasa menyediakan pemandangan yang menakjubkan dasar laut Royal Bay mempunyai pembentukan batu-batu semulajadi dan tetamu dinasihatkan untuk berenang di Emerald Bay. 


Sea Villa



Dibina dengan elegan di atas laut dan dihubungkan dengan laluan pejalan kaki kayu, vila-vila ini adalah merupakan ciri-ciri pemandangn pulau itu. Setiap vila ada termasuk balkoni besar dengan kerusi berjemur dan bilik mandi dengan tab besar dan pancuran dipasang siling yang terbuka ke laut. 


Spa Villa



Spa Villas adalah banglo di atas panggung di atas laut yang menawarkan akses terus ke Spa Village dalam kolam renang. Setiap unit mempunyai tab mandi yang besar dengan pancuran dipasang siiling dan balkoni besar dengan pemandangan Selat Melaka yang menakjubkan. 


Suria dan Purnama Suite 


Kedua-dua suite ini berdiri di atas panggung  di atas laut dan mempunyai dewan masuk bilik tidur yang berasingan, lounge yang elegan dengan televisyen, balkoni untuk berjemur dan bilik mandi yang luas dengan tingkap yang menawarkan pemandangan laut yang indah dari tab mandi yang besar. 


Pavarotti Suite 




Dinamakan sempena tenor yang terkenal di dunia yang jatuh cinta dengan Pangkor Laut, ini adalah dua bilik tidur elegan yang terletak tinggi di atas bukit hutan hujan. la mempunyai kawasan lounge yang mewah, televisyen skrin rata dengan saluran satelit, balkoni yang luas dengan pemandangan laut dan hutan hujan tropika yang menakjubkan dan bilik mandi terbuka yang besar. 


The Estates 



Estates mewakili tamadung lalu Asia Tenggara,yang menimbulkan suasana yang mengingatkan gaya hidup romantik seorang pengurus ladang British di Malaya lama. Terletak di bahagian utara pulau itu, setiap lapan tempat perlindungan swasta mempunyai keselesaan mewah, rumah antara dua hingga empat bilik tidur, ruang tamu dan pavilon yang berasingan, serta kolam renang peribadi dengan pemandangan dramantik semuanya terletak di kawasan ekar hutan hujan murni.


Macam mana teruja tak korang bila tengok senarai di atas yang Cik Ash kongsikan itu, rasa kalau pergi tempat macam ini memang taknak check-out la, hahahaha, syok ni tidur dan jenjalan area resort yang cantik sambil tu kita boleh isi perut yang kosong. Di sini juga ada menyediakan tempat makan yang cantik-cantik. Bila Cik Ash tengok dekat website, View tempat makan itu boleh tahan,makanan pun mesti la best korang hanya perlu pilih nak makan di mana sahaja. Antaranya seperti di bawah ini :-

Feast Village


Fishman’s Cove
Uncle Lim’s KItchen


Royal Bay Beach Club
Charpman’s Bar
Jamu Bar
The Straits
Private Dining Experiences
Selain itu resort ini turut menyediakan perkhidmatan spa dan juga aktiviti luar seperti jungle tracking, morning revival, fishing excursions, island hoping dan snorkeling. Untuk pencinta air, terdapat juga aktiviti seperti berkayak, memancing dan jangan risau jika tidak pandai kerana nanti akan ada taklimat sebelum memulakan aktiviti-aktiviti tersebut. 


Jungle Trekking


Morning Arrival
Fishing Excursions
Island hopping and snorkelling excursion


Watersports
Macam ner korang dah berpuashati dengan pengkongsian Cik Ash ini. Teringin nak menginap dan merasai pengalaman percutian mewah di Pangkor Laut Resort? So apa lagi yang korang tunggu? Jangan bazirkan masa korang cepat-cepat pergi Book Pangkor Laut Resort Package On Traveloka. Pastinya dengan traveloka ianya memudahkan kerja kita dan juga menjimatkan dengan pelbagai diskaun yang ditawarkan.

Sumber gambar : Laman web rasmi Pangkor Laut Resort