Thursday, March 22, 2018

author photo
Destinasi Ke Pulau Pangkor | Assalamualaikum, Hai korang semua, masih lagi dalam mood cuti sekolah dan tak taw nak bercuti ke mana? Mesti korang tengah survey tempat yang menarik untuk pencutian. Yerla nak pergi bercuti ni bukan senang kan kena rancang betul-betul. Cik Ash cadangkan satu tempat yang menarik di Pulau Pangkor sebab Cik Ash teruja nak bagitaw korang Pulau Pangkor memang menarik untuk destinasi percutian korang bersama family. 


Pulau Pangkor
Cik Ash ada buat research beberapa resort yang menarik di Pulau Pangkor dan akhirnya Cik Ash terjumpa satu laman sesawang mengenai Pangkor Laut Resort, Masa mula-mula tengok gambar Cik Ash sangat teruja sebabnya pemandangan yang indah dan penginapan yang disediakan kelihatan begitu mewah kerana ianya bertaraf lima bintang! Pangkor Laut Resort terletak di sebuah pulau persendirian yang mana disini hanya terdapat sebuah resort sahaja (private) yang dimiliki oleh YTL. 


Mesti korang tak sabar nak tengok apa yang menarik di Pangkor Laut Resort? Jom mari kita tengok apa yang menarik serta memikat hati Cik Ash. Di Pangkor Laut Resort ada terdapat beberapa villa yang boleh kita pilih untuk dijadikan lokasi percutian kita. Antaranya adalah :- 

Garden Villa




Terletak di antara taman-taman yang rimbun, vila-vila ini mempunyai katil sofa tambahan, televisyen skrin rata dengan saluran satelit dan terletak dengan startegik berdekatan dengan kemudahan utama. Orang-orang yang melancong dengan kanak-kanak mungkin lebih suka memilih vila-vila ini kerana lantai dasar yang bersambung di bahagian dalamnya. Vila bersambung adalah terhad dan bergantung kepada tempahan. 

Hilla Villa 





Bertentangan secara mendadak di lereng bukit di tengah-tengah hutan hujan, vila ini menawarkan pemandangan laut yang indah dan taman-taman tropika yang indah. Menawarkan televisyen skrin rata dengan saluran satelit serta katil sofa tambahan, vila-vila di tingkat bawah menyediakan tab mandi yang dibuka ke hutan hujan yang terletak ditingkat pertama termasuk tab mandi tertutup yang besar. Vila-vila terhad yang dihubungkan dengan balkoni disediakan untuk keluarga.

Beach Villa 




Dalam jarak berjalan kaki dari pantai Royal Bay oleh jeti resort, vila-vila mempunyai bilik mandi yang besar dengan pancuran mandian yang berasingan dan tab mandi besar dibuka kepada unsur-unsur, televisyen skrin rata dengan saluran satelit, katil sofa tambahan dan menawarkan pemandangan laut. Semasa menyediakan pemandangan yang menakjubkan dasar laut Royal Bay mempunyai pembentukan batu-batu semulajadi dan tetamu dinasihatkan untuk berenang di Emerald Bay. 


Sea Villa



Dibina dengan elegan di atas laut dan dihubungkan dengan laluan pejalan kaki kayu, vila-vila ini adalah merupakan ciri-ciri pemandangn pulau itu. Setiap vila ada termasuk balkoni besar dengan kerusi berjemur dan bilik mandi dengan tab besar dan pancuran dipasang siling yang terbuka ke laut. 


Spa Villa



Spa Villas adalah banglo di atas panggung di atas laut yang menawarkan akses terus ke Spa Village dalam kolam renang. Setiap unit mempunyai tab mandi yang besar dengan pancuran dipasang siiling dan balkoni besar dengan pemandangan Selat Melaka yang menakjubkan. 


Suria dan Purnama Suite 


Kedua-dua suite ini berdiri di atas panggung  di atas laut dan mempunyai dewan masuk bilik tidur yang berasingan, lounge yang elegan dengan televisyen, balkoni untuk berjemur dan bilik mandi yang luas dengan tingkap yang menawarkan pemandangan laut yang indah dari tab mandi yang besar. 


Pavarotti Suite 




Dinamakan sempena tenor yang terkenal di dunia yang jatuh cinta dengan Pangkor Laut, ini adalah dua bilik tidur elegan yang terletak tinggi di atas bukit hutan hujan. la mempunyai kawasan lounge yang mewah, televisyen skrin rata dengan saluran satelit, balkoni yang luas dengan pemandangan laut dan hutan hujan tropika yang menakjubkan dan bilik mandi terbuka yang besar. 


The Estates 



Estates mewakili tamadung lalu Asia Tenggara,yang menimbulkan suasana yang mengingatkan gaya hidup romantik seorang pengurus ladang British di Malaya lama. Terletak di bahagian utara pulau itu, setiap lapan tempat perlindungan swasta mempunyai keselesaan mewah, rumah antara dua hingga empat bilik tidur, ruang tamu dan pavilon yang berasingan, serta kolam renang peribadi dengan pemandangan dramantik semuanya terletak di kawasan ekar hutan hujan murni.


Macam mana teruja tak korang bila tengok senarai di atas yang Cik Ash kongsikan itu, rasa kalau pergi tempat macam ini memang taknak check-out la, hahahaha, syok ni tidur dan jenjalan area resort yang cantik sambil tu kita boleh isi perut yang kosong. Di sini juga ada menyediakan tempat makan yang cantik-cantik. Bila Cik Ash tengok dekat website, View tempat makan itu boleh tahan,makanan pun mesti la best korang hanya perlu pilih nak makan di mana sahaja. Antaranya seperti di bawah ini :-

Feast Village


Fishman’s Cove
Uncle Lim’s KItchen


Royal Bay Beach Club
Charpman’s Bar
Jamu Bar
The Straits
Private Dining Experiences
Selain itu resort ini turut menyediakan perkhidmatan spa dan juga aktiviti luar seperti jungle tracking, morning revival, fishing excursions, island hoping dan snorkeling. Untuk pencinta air, terdapat juga aktiviti seperti berkayak, memancing dan jangan risau jika tidak pandai kerana nanti akan ada taklimat sebelum memulakan aktiviti-aktiviti tersebut. 


Jungle Trekking


Morning Arrival
Fishing Excursions
Island hopping and snorkelling excursion


Watersports
Macam ner korang dah berpuashati dengan pengkongsian Cik Ash ini. Teringin nak menginap dan merasai pengalaman percutian mewah di Pangkor Laut Resort? So apa lagi yang korang tunggu? Jangan bazirkan masa korang cepat-cepat pergi Book Pangkor Laut Resort Package On Traveloka. Pastinya dengan traveloka ianya memudahkan kerja kita dan juga menjimatkan dengan pelbagai diskaun yang ditawarkan.

Sumber gambar : Laman web rasmi Pangkor Laut Resort

This post have 6 komentar

avatar
SalbiahM delete March 22, 2018 at 10:28 AM

wah..serius la ni kat Pangkor? macam kat oversea. Hehe. Honeymoon best ni.

Reply
avatar
izzeyda delete March 22, 2018 at 4:18 PM

cantik kan Pulau Pangkor, bila lagi nak ke sana

Reply
avatar
Husniey Husain delete March 22, 2018 at 7:57 PM

Lawa lawa bilik dia.. Haih dapnya kalau dapat tenangkan fikiran ni😍

Reply
avatar
Ciktie delete March 23, 2018 at 4:39 PM

Wahhh dah lama teringin nak pergi pulau Pangkor ni. Thanks for info cikash

Reply
avatar
Wani Sukarno delete March 24, 2018 at 11:16 PM

wow bilikk... Pulau Pangkor pun cantik sangat hii

Reply
avatar
mek yunie delete April 4, 2018 at 5:33 PM

cantikkk !
untuk setahun dua ni no pulau.
tapi cantiknya untuk honeymoonnnn

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post