Sunday, August 19, 2018

author photo
Drama Alamatnya Cinta Adaptasi Korea Full House | Sekarang ni musim pengarah ambik cerita luar negara dijadikan adaptasi drama. Selepas kejayaan drama Monalisa adaptasi drama korea. Kini pengarah berani tampilkan adaptasi drama korea lagi iaitu "Full House".



Cik Ash masih ingat drama korea Full House tu dilakonkan oleh Rain dan Song Hye Kyo memang ni cerita best sangat, siap lagu dalam drama korea dijadikan renut bunyi masa Cik Ash dj radio online ketika dulu. hihihi.

Drama ini diberi nama tajuk Alamatnya Cinta dan menampilkan gandingan Hannah Delisha dan Hisyam Hamid sebagai pelakon Utama. Di arahkan oleh Bernard Chauly. Terbitan syarikat Global Station Sdn Bhd. Akan ditayangkan mulai 20 Ogos ini, setiap hari isnin hingga khamis pukul 10 malam di saluran Astro Ria 104 dan Astro Ria HD 123.


Antara pelakon yang bakal menjayakan drama ni ialah Fahad Iman, Cik Manggis, Alicia Amin, Adam Amin, Jasmine Suraya, Azhar Sulaiman,Shah Rezza,Dian P Ramlee.

Sinopsis Alamatnya Cinta 

Mengisahkan Ellie Farhana seorang penulis yang kehilangan rumah pusaka bapanya apabila rumah tersebut telah dilelong dan dibeli oleh pelakon terkenal iaitu Faliq Assad. Ellie cuba untuk mendapatkannya kembali.

Faliq Assad yang baru putus hubungan dengan Jasmine berpindah ke rumah baru. Semenjak itu pelbagai kejadian berlaku antara Faliq dan Ellie. Skandal antara Faliq dan Ellie viral di media sosial angkara wartawan Natalia. Emma,pengurus Faliq mencadangkan supaya mereka berdua berkahwin untuk selamatkan kariernya.

Faliq mengumumkan bahawa Ellie bakal menjadi isterinya. Selepas pengumuman perkahwinan itu,makin huru hara hidup Ellie. Namun Ellie akhirnya bersetuju untuk berkahwin dengan Faliq,tapi dengan syarat Faliq menyiasat perihal ayahnya dan mendapatkan semula hak milik rumahnya apabila tiba waktunya. Faliq turut mengenakan syarat yang dia perlu mengemas rumah dan memasak untuknya.

This post have 7 komentar

avatar
Sheila Adziz delete August 19, 2018 at 11:26 AM

menariknya... ful house cite masa budak2 budak, sampai masanya duk dpn tv la mengadap... haha

Reply
avatar
Ciktie delete August 19, 2018 at 8:07 PM

OOO diadaptasi dari full house ye. Bestlah. Memang wajib tengok ni

Reply
avatar
Cuya delete August 19, 2018 at 10:22 PM

hi..singgah sini...
jemput baca dan kongsikan hobi anda http://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2018/08/hobi-zaman-kanak-kanak-sehingga-dewasa.html

Reply
avatar
Siti Yang Menaip delete August 20, 2018 at 3:06 PM

heee bilala nak dapat idea sendiri tanpa cilok2 idea luar huhu..

Reply
avatar
Sha Mohamed delete August 21, 2018 at 11:12 AM

Gandingan pelakon yang menarik.. Tambah ada cik manggis..

Reply
avatar
adianiez AIDA delete August 30, 2018 at 11:18 AM

makin byk lakonan cik manggis.
and getting better lakonannyer.

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post