Saturday, September 1, 2018

author photo
Jom Makan Angin Ke Seegapore Dengan Traveloka Promotion | Assalamualaikum... Hai korang semua apa khabar, Cik Ash harap semuanya berada dalam sihat walafiat hendaknya, Hari ini Cik Ash nak kongsi satu benda yang menarik dengan korang semua hari ini.


singapore



Masih lagi dalam mood bercuti ni, mesti tercari-cari tempat percutian ke mana? Mesti korang tengah duk survey tempat yang menarik untuk percutian ini. Yer la bukan senang nak bercuti ni kalau kita tak rancang dengan teliti dan betul-betul. Cik Ash cadangkan apa kata anda berkunjung ke Singapore, Singapore adalah salah sebuah negara yang menjadi tumpuan para pelancong sebagai destinasi percutian menarik terutamanya dari segi makanan, tempat membeli belah dan hiburan. 


Singapore juga dikenali sebagai syurga makanan kerana terdapat tempat makanan yang halal serta sedap dan mudah didapati dengan harga yang berpatutan seperti di bawah ni. 


Rojak Singapore (Sumber google)


Murtabak Singapore (Sumber google)

Sup tulang merah (sumber google)

Di Singapore juga ada kemudahan untuk membeli belah yang turut disediakan juga menarik minat para pelancong untuk bercuti di Singapore. Antara tempat membeli belah yang popular di Singapore adalah seperti di bawah ini :- 


Mustafa Centre (sumber google)

Chinatown (sumber google)

Terdapat juga tempat hiburan untuk berkeluarga yang mempunyai kanak-kanak kenapa Cik Ash kata tempat ini harus di kunjungi kerana tempat ini memang sesuai untuk kanak-kanak malahan orang dewasa juga jom kita tengok antaranya ialah :- 


Universal Studio Singapore (sumber www.cuti.my) 

Dunia KidZania

Singapore Science Centre (sumber science centre Singapore)

Jurong Bird Park (sumber Great World Travel) 

Selain itu, terdapat juga tinggalan sejarah dan kepelbagai etnik yang terdapat di Singapore antaranya ialah :- 


Arab Street (sumber melancong.com.my)

Little India (sumber www.melancong.com.my)

Marina Bay Sands (sumber www.melancong.com.my)

Garden By The Bay (Sumber www.melancong.com.my)

Kalau ikut banyak lagi yang menarik di Singapore ni hanya separuh jer Cik Ash kongsi dengan korang semua, tak sabar rasanya Cik Ash nak book tiket pergi bercuti kesana macam-macam ada la hihihi.


Eh korang Cik Ash nak bagitaw berita baik kepada korang semua yang bercadang untuk bercuti ke Singapore tu, Sekarang traveloka sedang mempromosikan kempen terbaharu iaitu Berjalan/Bercuti Ke Singapore? Jom tempah dengan Traveloka. Traveloka adalah pakar dalam percutian di Asia. Traveloka juga adalah satu aplikasi "on-stop travel app" yang hebat dari Traveloka dengan harga RM50 diskaun flat rate diskaun untuk penerbangan pergi-balik di mana-mana lapangan terbang di Malaysia ke Singapore dengan menggunakan Traveloka samada melalui laman web ataupun aplikasi dengan menggunakan kupon "GOSG". Tak lupa juga tawaran potongan tempahan hotel sehingga 20% di Singapore, tiada kupon diperlukan.



Apa tunggu Lagi, Cepat!!! Jangan lepaskan peluang untuk menikmati diskaun menarik. Untuk tempahan anda hanya perlu membuat tempahan melalui Traveloka App sahaja dan syarat dan terma seperti di bawah ni :- 


  • Promosi RM50 hanya sah untuk pernebangan pergi-balik dari mana-mana lapangan terbang di Malaysia dalam satu booking ID. 
  • Pilih la penerbangan dan gunakan kod kupon "GOSG" sewaktu membuat pembayaran. 
  • Untuk pemilihan hotel yang mempunyai diskaun sebanyak 20% dari harga asal daripada senarai hotel yang terlibat.
  • Tempoh untuk tempahan bermula 1 September hingga 30 September 2018 (Subjet To Change)
  • Tempah perjalanan pula pada bila-bila masa. 

Tempah Dengan Menggunakan Aplikasi Traveloka Lebih Mudah.

Kini korang lebih mudah nak tempah melalui aplikasi dengan laman web Traveloka? Pertama, korang akan dapat harga lagi murah sekiranya tempah melalui aplikasi Traveloka. Keduanya, korang boleh akses walaupun di mana sahaja korang berada! Jimat, cepat dan mudah bukan?




Manakala harga yang dilihat adalah sebenar walaupun korang akan fikir dua kali dengan harga yang sangat murah! Traveloka tidak mempunyai caj-caj yang tersembunyi dan juga tiada bayaran pendahuluan diperlukan. Korang hanya perlu bayar harga bilik hotel yang ditempah atau harga penerbangan yang dipilih. 

Nikmati pelbagai promosi di penggunaann aplikasi Traveloka, hanya dengan menggunakan aplikasi Traveloka korang dapat menikmati diskaun first time booking. Tu baru satu Cik Ash bagitahu kan? Traveloka juga ada membuat pelbagai promosi serta kempen di aplikasi Traveloka. 





Untuk mereka yang belum tahu, Aplikasi Traveloka ini semudah ABC untuk kita menempah hotel yang kita nak. Cik Ash hanya perlu masukkan destinasi, tarikh daftar masuk, tempoh bermalam, bilangan tertamu, bilangan bilik serta filter mengikut bajet atau rating hotel yang kita nak. 

Cara Nak Mendapatkan Kupon

Muat turun versi terkini App Traveloka dari Play Store atau App Store


cari  dan tempah penerbangan di laman web atau traveloka App


Pilih kaedah pembayaran



klik guna pada laman pembayaran



masukkan kod kupon "GOSG" dan tekan guna


e-tiket akan dihantar ke Traveloka App dan alamat emel


Traveloka adalah app yang boleh dipercayai di Asia Tenggara dengan 15 milion muat turun. Jom tempah dengan aplikasi Traveloka di telefon lagi mudah. Untuk korang yang ingin bercuti ke Singapore sila layari laman web Traveloka dan muat turun Traveloka App sekarang untuk mendapatkan tawaran hebat ni Jom Makan Angin Ke Seegapore Dengan Traveloka Promotion.

This post have 6 komentar

avatar
Rabiahtul adawiyah delete September 1, 2018 at 2:26 PM

last pergi singapore masa rabia study kt kolej dulu.tak sempat nak pergi melawat tempat2 kat situ.pergi pun sbb ada saudara dekat sana.

Reply
avatar
apekinahdotcom delete September 2, 2018 at 9:48 PM

Aduh sedapnya nampak rojak tu. Memang ada plan nak ke sana lawat pak sedara. InsyaAllah ada rezeki sampai la ke sana kita nanti cik Ash

Reply
avatar
Hasrul Hassan delete September 3, 2018 at 3:05 PM

Bagus ada apps yang dapat bantu berjimat kalau nak bercuti. Saya memang suka gunakan Traveloka ni. jaranglah menghampaka sebb selalu je ada diskaun menarik.

Reply
avatar
sis gee delete September 4, 2018 at 8:56 AM

serius jimat promosi Traveloka ni!!

Reply
avatar
Rini Ismail delete September 5, 2018 at 5:42 AM

Baru bulan lepas book hotel guna Traveloka, harap bulan ni suami ajak book hotel lagi :P

Reply
avatar
Nick Nashram delete September 6, 2018 at 10:11 PM

offer dah menarik tapi tak sempat nak pegi lagi..kena tggu cuti sekolah yg pnjg dulu..huhu

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post