Wednesday, November 21, 2018

author photo
Dettol Melancarkan Rangkaian Pembersihan Diri - Dettol Profresh |Assalamualaikum... Hai korang, siapa dekat sini pengguna tegar produk Dettol. Hari ini Cik Ash nak bagitaw yang dettol melancarkan semula produk rangkaian pembersihan diri dettol profresh untuk melindungi 1.97 juta isi rumah Malaysia daripada 100 jenis kuman berbahaya. Dettol juga bukan saja ada produk mandian selain ada lagi produk keluaran mereka boleh baca pengkongsian Cik Ash sebelum di entri Kekal Dilindungi Ketka Berkongsi Kemeriahan Hari Raya.

Dettol ProFresh

Setiap ibu sudah pastinya gembira melihat anak-anak mereka membesar dengan sihat. Namun, semakin anak-anak meningkat umur para ibu bertambah risau apabila anak-anak mereka mula menerokai dunia sekitar dan berdepan dengan risiko pendedahan kepada pelbagai jenis kuman.
 
kuman



Mendengar keluhan para ibu, maka Dettol, sebagai jenama perlindungan kuman No.1 di dunia** kini melancarkan semula seluruh rangkaian produk pembersihan diri baru-baru ini bagi melindungi semua keluarga di Malaysia daripada 100 jenis kuman berbahaya. Dettol ‘ProFresh’ dirumuskan untuk memberi ‘perlindungan daripada bau badan selama 12 jam’ bagi memastikan kesegaran sepanjang hari, walaupun dengan cuaca Malaysia yang panas dan lembap. Dettol 'Proskin' menyediakan 'kelembapan selama 8 jam' untuk mengekalkan perlindungan kulit bagi seisi keluarga yang selama ini sering terdedah kepada persekitaran yang memudaratkan seperti sinaran mentari yang terik atau dalam persekitaran dengan penyaman udara yang berterusan.


Sejak dilancarkan lebih 80 tahun yang lalu, Dettol telah menjadi peneraju perlindungan daripada kuman dan juga menjadi rakan aktif para ibu yang mahu melindungi keluarga masing-masing. Jenama yang komited untuk menambahbaik kesihatan keluarga menerusi kebersihan ini sentiasa memperbaharui penyelesaian untuk melawan kuman yang sering berevolusi dalam zaman ini. Komitmen ini meningkatkan lagi mutu dan keberkesanan produk bagi melindungi kesejahteraan pengguna. Tidak hairanlah jenama ini mendapat kepercayaan daripada para ibu di seluruh dunia bagi membantu keluarga mereka mengekalkan kebersihan diri dan seterusnya kesihatan mereka. 



Dettol merupakan jenama perlindungan kuman No. 1 di Malaysia sejak sekian lama. Dalam usaha jenama untuk mencari penyelesaian yang sesuai bagi melindungi keluarga Malaysia daripada kuman, Dettol telah mengenal pasti keperluan yang berbeza bagi produk pembersihan diri. Dua keperluan utama yang dikenal pasti adalah 'perlindungan bau' dan perlindungan kulit'. 



"Kita mandi untuk membersihkan badan. Selain daripada keperluan asas ini, terdapat keperluan yang lebih versatil dan lebih mendalam yang sangat bergantung kepada gaya hidup sesebuah keluarga. Bagi keluarga Malaysia, keperluan mereka selalunya bergantung kepada dua keperluan : 'perlindungan bau' yang selalunya dikaitkan dengan kuman penyebab bau badan yang terdapat pada kulit dan perpeluhan sering berlaku dalam cuaca tropika yang panas, dan ' perlindungan kulit' yang mengekalkan kulit agar sentiasa sihat dan tidak kekeringan. Ini merupakan satu cabaram di negara ini disebabkan pendedahan kepada cahaya matahari dan kelembapan yang menyebabkan habuk dan kuman melekat pada kulit. Produk pembersihan diri Dettol yang baharu dirumuskan untuk memberikan 'perlindungan daripada 100 kuman bahaya' bagi memenuhi kedua-dua kepada keperluan ini. 'ProFresh' diperkembangkan untuk mengawal kuman penyebab bau dan memberikan perlindngan bau selama 12 jam, manakala 'ProSkin' memberi tumpuan kepada kulit yang sihat dengan menyediakan ciri pelembap selama lapan jam. Kedua-dua rangkaian ini telah diuji secara dermatologi dan terbukti sesuai untuk kegunaan harian keluarga," jelas Kim Minyoung, Pengurus Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura.
 
Dr. Steven Chow


Dr. Steven Chow, Pakar Perunding Dermatologi menjelaskan bahawa para ibu pada masa kini lebih berhati-hati tentang untuk mengekalkan kebersihan badan dan kesihatan kulit keluarga.  



"Para ibu berasa gembira apabila melihat anak-anak mereka aktif dan menikmati masa yang menyeronokkan dengan bermain di luar. Namun pada masa yang sama mereka juga turut bimbang tentang kuman-kuman yang tidak kelihatan yang boleh melekat pada badan mereka. Bau badan mereka pula sukar digambarkan! Bayangkan anak-anak anda pulang daripada melakukan aktiviti fizikal di sekolah dan bau badan mereka apabila masuk ke dalam rumah. Produk pembersihan diri yang berkesan di bilik mandi adalah solusi untuk seluruh keluarga. Oleh sebab kulit anak-anak mudah terdedah kepada kebahayaan, penyelesaian yang telah diuji secara dermatologi amatlah penting" kata Dr. Steven. 


Dr. Steven menjelaskan bahawa ramai orang mempunyai tanggapan yang salah bahawa peluh menyebabkan bau badan.


"Peluh sebenarnya tidak berbau. Kuman pada permukaan kulit bertindak balas kimia dengan peluh dan mengeluarkan sisa asid yang sebenarnya menjadi penyebab bau. Oleh itu penting untuk menghapuskan sumber kuman pada peluh dengan menggunakan produk khas dan bukannya menggunakan produk pembersihan biasa. Ini bukan sahaja memastikan anda dan keluarga berbau segar sepanjang hari, tetapi juga meningkatkan kesihtan secara keseluruhan," tambahnya lagi.

Kekalkan tahap kebersihan keluarga dan lindungi mereka daripada kuman ketika mereka menjalani gaya hidup yang aktif dan sihat! Rangkaian pembersihan diri Dettol terdapat dalam lima variasi yang menyegarkan; Cool, Lasting Fresh, Re-energize, Fresh, dan Skincare. Produk ini dijual di pasar raya dan farmasi utama di seluruh negara pada harga RM6.90 untuk botol 250ml, RM12.46 untuk botol 500ml, RM20.25 untuk botol 950ml, dan RM15.67 untuk pek isi semula 900ml.


*34.1% (1.97 juta) isi rumah rakyat Malaysia di seluruh Semenanjung telah membeli sebarang produk Pembersihan Diri Dettol (Cecair+ Sabun Buku + Pencuci Tangan) sepanjang 12 bulan lepas. Sumber: Kantar Worldpanel Malaysia



**Berdasarkan berdasarkan maklumat yang dilaporkan oleh Nielsen menerusi Perkhidmatan Scan Track, Market Track dan Retail Index bagi pasaran kategori Perlindungan Kuman (mengikut takrif Reckitt Benckiser) bagi tempoh 52 minggu berakhir Mac 2017 bagi semua pasaran barangan runcit.



Tentang Dettol 

Dettol telah menjadi jenama antiseptik yang dipercayai semenjak tahun 1932 dan merupakan jenama antiseptik yang dipercayai. Produk-produk Dettol juga menawarkan kadar pembunuhan kuman yang tinggi dan disarankan oleh pakar kesihatan berdasarkan keberkesanannya yang terbukti dalam mengekalkan kesihatan keluarga. Jenama ini telah kekal kontemporari menerusi pelancaran produk-produk baru dan menawarkan para pengguna pelbagai jenis produk merangkumi pelbagai jenis kategori bagi melindungi mereka daripada kuman. Ini termasuklah gel mandian, sabun, pembasmi kuman, sabun pencuci tangan dan tisu basah anti-bakteria. Dettol merupakan jenama yang dipercayai oleh para ibu untuk melindungi keluarganya sepanjang hari.

This post have 20 komentar

avatar
Murni Alysa delete November 21, 2018 at 8:41 AM

Best sangat guna pembersih Dettol ni..dah ler wangi

Reply
avatar
Rodiah Amir delete November 21, 2018 at 9:24 AM

Dettol memang produk dipercayai kan.. 80 tahun tuhh

Reply
avatar
mek yunie delete November 21, 2018 at 10:21 AM

vote for biruuu. hihi. mek suka yg tu. segar jee

Reply
avatar
Sheila Adziz delete November 21, 2018 at 10:34 AM

nak bertukar pakai detol la pulak...

Reply
avatar
Ciktie delete November 21, 2018 at 10:43 AM

Dah lama guna Dettol ni. Best wangi je

Reply
avatar
Siti Awadah delete November 21, 2018 at 11:15 AM

suka gak dettol ni.. sbb rasa yakin bila guna kat anak

Reply
avatar
sis gee delete November 22, 2018 at 2:46 AM

terbaik dettol. lagilah ada anak anak macam saya!hehe

Reply
avatar
Ana Suhana delete November 22, 2018 at 8:16 AM

Cantik packaging baru ni. Nampak lebih segar. Tp dettol memang produk yg dipercayai sejak dulu lagi.

Reply
avatar
Cik Ash delete November 22, 2018 at 8:44 AM

ha ah best sangat ekin suka warna biru hihihi

Reply
avatar
Cik Ash delete November 22, 2018 at 8:46 AM

sama la minat warna biru hihihi

Reply
avatar
Cik Ash delete November 22, 2018 at 8:51 AM

sama la dah lama guna dettol gilir2 dengan lifebouy

Reply
avatar
Cik Ash delete November 22, 2018 at 8:53 AM

betul2 tu gee memang sesuai la tambah ada geng 4A pulak tu

Reply
avatar
Cik Ash delete November 22, 2018 at 8:55 AM

betul tu ana packing dia nampak menarik..

Reply
avatar
Nurzarini Ismail delete November 24, 2018 at 6:03 AM

Best sangat guna Dettol ni, harum semerbak bau macam bau sabun buku yang baru bukak rasanya..

Reply
avatar
Cik Ash delete November 24, 2018 at 11:57 AM

Tu la bau dia kuat sangat hihihi wangi semerbak bau dalam bilik mandi

Reply
avatar
✿Cik Cappuccino Latte ✿ delete November 27, 2018 at 12:09 AM

Pembersih dettol memang terbaik..dah lama pakai dettol. dulu2 pakai sabun ketul jer..

Reply
avatar
Cik Renex delete November 27, 2018 at 9:55 AM

Paling suka warna biru. Best

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post