Tuesday, March 12, 2019

author photo
Koleksi Masakan Daripada #DapurCikAsh | Disebabkan mood kelaut nak menulis resepi dekat blog ni Cik Ash kongsi koleksi masakan yang telah Cik Ash masak hari-hari hihihihi.. Bila ada mood nanti Cik Ash kongsikan dengan korang semua resepi itu. 


koleksi



Cik Ash bab memasak memang rajin la sangat hahaha, kalau Cik Ash tak masak siapa lagi nak masak tugas Cik Ash la kan, Nak bagi suami dan ibu mentua makan. Kadang pening nak masak apa untuk ibu mentua Cik Ash biasa la orang tua ni kadang-kadang tak lalu nak makan. Sampai satu tahap makan nasi dengan gula jer nak alas perut.  Suami tak pe masak apa-apa jer jangan masak tomyam jer dia tak suka hahaha.. sebab tu kadang-kadang Cik Ash teringin nak makan kuah tomyam rela ajak suami pergi cari dekat kedai siam dekat taman ni banyak yang jual. Boleh tahu yang mana sedap dan tak sedap setakat ni. 

Eh panjang pulak Cik Ash bercoleteh pasal ibu mentua, pasal tomyam la, Meh la tengok koleksi masakan daripada #dapurcikash , banyak sebenarnya Cik Ash nak kongsi dekat blog tapi  malas hihihi.. Jom la usha gambar jer la ya.

Kuih Apam Gula Hangus

Satay Homemade

Pau Goreng

Roti Hamblet

Roti Sosej

Telur Bungkus

Sayur tumis sos tiram

Burger Homemade
Ikan Bilis Goreng Tompoyak
Daging Goreng Kicap Pedas
Roti Gulung Sosej

Roti Sosej Bersalut Telur
Itu jer separuh dari masakan yang Cik Ash buat ada lagi tak kan la nak masukkan kan semua hahaha, jemu pulak nanti korang tengok. Ok la selamat mejamu mata ya. InsyaAllah entri untuk resepi akan menyusul bila mood nak datang nanti. Jumpa lagi nanti ya.

This post have 12 komentar

avatar
Cik Nor delete March 12, 2019 at 10:24 AM

sdapnyo..bila kita nak brjiran ni kin?haha

Reply
avatar
Sunah Sakura delete March 12, 2019 at 10:51 AM

sedapnyaaaa...banyak dari kategori rotiiiiii

Reply
avatar
Wani Sukarno delete March 13, 2019 at 5:41 PM

gitulah ekin kadang- kadang pening gak nak masak sian ko mok ayoh,, kalau boleh nok la masok sedap2 tiko dio ado..ni.. walaupun mok sediri boleh masok, tapi diri sendri nok masok pelik2 haa.

Reply
avatar
mek yunie delete March 14, 2019 at 12:41 PM

untung ni kalau g rumah cik ash. hahahhahahah. bile nk ajok g dumoh agok agok

Reply
avatar
Cik Ash delete May 6, 2019 at 8:37 PM

Kena pindah kedah la nak berjiran hahaha

Reply
avatar
Cik Ash delete May 6, 2019 at 8:38 PM

Menu bekal untuk suami kerja malam tu banyak bekal roti hahaha

Reply
avatar
Cik Ash delete May 6, 2019 at 8:39 PM

Hahaha.. Setakat ni alhamdulilah sedap boleh diterima makan oleh suami n ibu mentua

Reply
avatar
Cik Ash delete May 6, 2019 at 8:39 PM

Tu la kan pening kadang nak masak hahaha

Reply
avatar
Cik Ash delete May 6, 2019 at 8:39 PM

Alhamdulilah kenyang perut ibu mentua n suami

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post