BERITA TERKINI BLOG CIK ASH

Tuesday, March 12, 2019

Koleksi Masakan Daripada #DapurCikAsh

Koleksi Masakan Daripada #DapurCikAsh | Disebabkan mood kelaut nak menulis resepi dekat blog ni Cik Ash kongsi koleksi masakan yang telah Cik Ash masak hari-hari hihihihi.. Bila ada mood nanti Cik Ash kongsikan dengan korang semua resepi itu. 

Cik Ash bab memasak memang rajin la sangat hahaha, kalau Cik Ash tak masak siapa lagi nak masak tugas Cik Ash la kan, Nak bagi suami dan ibu mentua makan. Kadang pening nak masak apa untuk ibu mentua Cik Ash biasa la orang tua ni kadang-kadang tak lalu nak makan. Sampai satu tahap makan nasi dengan gula jer nak alas perut.  Suami tak pe masak apa-apa jer jangan masak tomyam jer dia tak suka hahaha.. sebab tu kadang-kadang Cik Ash teringin nak makan kuah tomyam rela ajak suami pergi cari dekat kedai siam dekat taman ni banyak yang jual. Boleh tahu yang mana sedap dan tak sedap setakat ni. 

Eh panjang pulak Cik Ash bercoleteh pasal ibu mentua, pasal tomyam la, Meh la tengok koleksi masakan daripada #dapurcikash , banyak sebenarnya Cik Ash nak kongsi dekat blog tapi  malas hihihi.. Jom la usha gambar jer la ya.

Kuih Apam Gula Hangus

Satay Homemade

Pau Goreng

Roti Hamblet

Roti Sosej

Telur Bungkus

Sayur tumis sos tiram

Burger Homemade
Ikan Bilis Goreng Tompoyak
Daging Goreng Kicap Pedas
Roti Gulung Sosej

Roti Sosej Bersalut Telur
Itu jer separuh dari masakan yang Cik Ash buat ada lagi tak kan la nak masukkan kan semua hahaha, jemu pulak nanti korang tengok. Ok la selamat mejamu mata ya. InsyaAllah entri untuk resepi akan menyusul bila mood nak datang nanti. Jumpa lagi nanti ya.

6 comments:

  1. sdapnyo..bila kita nak brjiran ni kin?haha

    ReplyDelete
  2. sedapnyaaaa...banyak dari kategori rotiiiiii

    ReplyDelete
  3. gitulah ekin kadang- kadang pening gak nak masak sian ko mok ayoh,, kalau boleh nok la masok sedap2 tiko dio ado..ni.. walaupun mok sediri boleh masok, tapi diri sendri nok masok pelik2 haa.

    ReplyDelete
  4. untung ni kalau g rumah cik ash. hahahhahahah. bile nk ajok g dumoh agok agok

    ReplyDelete