Saturday, June 29, 2019

author photo
Muzikal Lawak Superstar | Program terbaru daripada Astro  untuk  peminat lawak. Program ini tercetus selepas melihat reaksi orang ramai terhadap program Maharajalawak Mega.



Semalam program ini telah berlangsung di saluran Astro Warna dan Warna HD. Program ini telah disiarkan secara langsung dari Dewan Sri Putra,Bukit Jalil telah menampilkan 42 perserta dari 14 kumpulan yang dianggotai oleh pelawak,penyanyi dan pelakon. 

Untuk persembahan semalam ada yang menarik minat Cik Ash untuk bergelak bersama hahaha, program ini adalah program kegemaran ibu mentua Cik Ash hihihi. Menantu join sekali la. 

Antara kumpulan yang bertanding semalam adalah Botak yang dianggotai oleh Achey,Abam dan Black, Voices (Sharif Zero,Chiwan Chilok,Shiha Zikir),J-Born (Joey,Vicha,Khir Rahman), Newboh (Ali Puteh,Mamak Puteh, Tomok), Tamaz (Tauke,Man Raja Lawak,Zulin Aziz), Titans (Issey,Amar,Ain Edruce), Heart (Daniel,Ezad Lazim,Azmi Caliph Buskers), Kitawa (Tapai,Ilham,Nadzmi Adhwa), Wasap (Wan Gegau,Amir Raja Lawak,Syura), Libra (Bell Ngasri,Rahim Sepahtu,Elly Mazlein), Kroni (Achok Chilok,Kamal Chilok,Nonie AF),Sept (Eyya,Pink,Shahrul AF), Bunga (Caca,Amir,Leez AF) dan UNI (Fad Bocey, Atu Zero, Fakhrul UNIC). 

Program ini bebeza dengan rancangan komedi yang pernah di tayangkan oleh pihak astro sebelum ni. Program Muzikal Lawak Superstar lebih kepada konsep pertunjukan muzikal yang bergerak secara tandem dengan elemen komedia.  

Ibu mentua Cik Ash paling teruja nak tengok rancangan ni sebab semasa dalam program Maharajalawak Mega Tema Muzikal yang paling menarik buat kami sekeluarga bergelak tawa tengok. 

Untuk undian pulak format permakahan menerusi 50 peratus adalah undian penonton dan 50 peratus jumlah permarkahan diberikan oleh barisan juri tetap iaitu Datuk Awie,Nora Danish, Altimet. 

Datuk Awie akan menilai dari segi lakonan, sketsa serta nilai komedi dalam persembahan, manakala Nora Danish pula akan menilai dan memberi markah berdasarkan tahap kreativiti lakonan peserta dan Altimet bertanggungjawab menilai berdasarkan kreativiti lirik, persembahan muzik peserta dan sketsa komedi. 

Pengacara Muzikal Lawak Superstar telah diacarakan oleh Nabil Ahmad dan Nabila Huda. Manakala Shah Slam akan bertindak sebagai pengarah muzik sepanjang program  itu berlangsung.

Hadiah bakal pemenang program Muzikal Lawak Superstar memang lumayan iaitu berjumlah wang tunai RM150,000 dan sebuah trofi untuk juara, RM75,000 (naib juara), ketiga RM50,000 dan tempat keempat layak membawa pulang wang tunai RM25,000.

This post have 6 komentar

avatar
Boss delete July 2, 2019 at 6:36 PM

Takde astro warna, tak dapat tengok. Tengok kat youtube je la nanti.

Reply
avatar
sis gee delete July 3, 2019 at 10:38 AM

macam besttt!!! kena terjah you tube ni!

Reply
avatar
adianiez AIDA delete July 4, 2019 at 10:43 AM

later later la dpt tgk, ekin.
xde warna. njoi jer.
yes betul. bila time minggu muzikal, memang menarik ekk.
paling best.
aida always suka jozan dan sepahtu. semcm diorang punyer idea.

Reply
avatar
Cik Ash delete July 6, 2019 at 8:56 AM

Sekarang youtube ada kongsi

Reply
avatar
Cik Ash delete July 6, 2019 at 8:57 AM

Youtube ada dah sharing sekarang

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post