Sunday, June 30, 2019

author photo
Sinopsis Drama Setelah Terlafanyaz Akad | Drama ini dah lama seminggu ditayangkan dekat tv astro yang menggantikan drama Curi-Curi Cinta aritu. Drama ni mempunyai sebanyak 28 Episode bermula pada 17 Jun baru-baru ni. Cik Ash ada lah tengok nampak macam menarik jer drama ni, hahaha, bab lawak nya masa zaman kecil tu pasal kahwin 3 kali tak silap Cik Ash la.



Drama ini merupakan adaptasi dari novel karya Anna Milia, arahan oleh Michael Ang. Drama ini mengadingkan Kamal Adli dan Uqasha Senrose sebagai watak utama yang terlibat dalam drama ni. Tak lupa juga antara-antara pelakon lain yang terlibat dalam drama ini ialah Zulhemy, Nadya Syahera, Sharifah Shahora, Alif Muhaimin, Azza Suaymi, Norlia Ghani, dan Ikhram Juhari.


Sinopsis Drama Setelah Terlafaznya Akad

Drama ini mengisahkan tentang Hanan (Kamal Adli) yang berusaha untuk mendapatkan semula Nawal, bekas isterinya (Uqasha Senrose) apabila dia melafazkan talak. Dia sebenarnya telah dipaksa berkahwin dengan Nawal atas ugutan ibunya, Wan Masitah (Hamidah Wahab) setelah bercerai dengan Hani (Zeera Aziz) sementara Nawal menerima sahaja pinangan keluarga Hanan demi menutup satu rahsia besar. Namun, hati Hanan tetap untuk bekas isterinya, Hani dan anaknya, Qalish walaupun perhubungan mereka ditentang oleh ibu Hanan dan ibu bapa Hani. 

Oleh kerna terlalu ingin mendapatkan Hani, dalam tak sedar Nawal telah banyak berkorban dan terluka. Usai melafazkan talak terhadap Nawal, barulah Hanan sedar yang dirinya amat memerlukan Nawal. Nawal yang tidak sempurna tetapi mampu melengkapkan hidupnya. 



Pada masa ini, dia bukan sahaja telah menceraikan Nawal tetapi turut melepaskan Hani dari cintanya. Dan bermulalah ekspedisi Hanan untuk meraih cinta dan kepercayaan Nawal terhadapnya. Sebagaimana Nawal pernah disakiti dengan tindak tanduknya, begitulah perasaan Hanan apabila Nawal mula bersikap dingin dan degil. Bermacam cara dia berusaha memujuk Nawal apatah lagi bila mengetahui Nawal mengandungkan zuriatnya. Nawal ditatang bagai minyak yang penuh.

Best tak baca sinopsis drama ni kan, so kalau korang yang terlepas nak tengok drama ini di kaca televisyen korang jom join Cik Ash tengok online dekat youtube ataupun blog yang ada sharing drama ni banyak tu.

This post have 6 komentar

avatar
sis gee delete July 3, 2019 at 10:37 AM

boleh cari ni kat youtube layan ketika bosan..haha

Reply
avatar
adianiez AIDA delete July 4, 2019 at 10:40 AM

sempat tgk 1 episod jer, ekin.
menarik.
then tak dpt la nak layan.
da tukar njoi :) takde ria.
nanti free nak tgk kat utube.

Reply
avatar
Boss delete July 5, 2019 at 3:31 AM

Isteri saya ada jugak layan cerita ni.

Reply
avatar
Cik Ash delete July 6, 2019 at 8:50 AM

Cerita ni buat sakit hati hahaha

Reply
avatar
Cik Ash delete July 6, 2019 at 8:51 AM

Ekin terlayan sebab ibu mentua yg tgk kalau x layan gak

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post