Saturday, September 7, 2019

author photo
Pakej Percutian  Dengan Travel Agensi Yang Terpilih | Assalamualaikum...Pernah tak korang berangan-angan nak melancong ke luar negara, tetapi tidak tahu bagaimana nak memulakannya, hari ini Cik Ash berpeluang untuk berkongsi dengan satu travel agensi yang dapat membantu korang. Sebelum kita nak pergi melancong ni macam-macam perkara yang perlu kita fikir dulu bila nak travel jauh ni, tambahan pula kalau yang sudah berkeluarga dan mempunyai anak-anak yang masih kecil lagi. Mesti la nak mencari kawasan tempat percutian serta tempat yang ada menyediakan kemudahan yang mencukupi untuk keluarga dan memberi keselesaan dan keselamatan untuk kanak-kanak. Macam-macam kemungkinan yang boleh berlaku kalau tempat yang tidak menyediakan kemudahan seperti tu. 


Pakej Percutian  Dengan Travel Agensi Yang Terpilih

Sebab itu la Cik Ash cadangkan dekat korang yang teringin nak melancong ke luar negara yang ingin membawa keluarga bersama boleh menggunakan travel agensi yang boleh menguruskan untuk kita dan kita hanya mengikut info-info yang disediakannya. Tambahan pula sekarang kita perlu berhati-hati nak memilih travel agensi sebab sekarang ada ramai yang mencari duit dengan yang mudah dengan menyamar menjadi scammer melalui online sebagai travel agensi pelancongan. Cik Ash ada la buat research dekat google ada terbaca satu laman sesawang salah satu daripada travel agensi yang boleh dipercayai adalah ARBA Travel

Jom Kenali Apa Itu ARBA Travel 



Sebuah syarikat yang beribu pejabat di IOI Resort City,Putrajaya. Yang penting travel agensi ini telah berdaftar dengan Kementerian Pelancongan (MOTAC) dan mereka mempunyai lesen untuk menawarkan pakej percutian ke luar negara dan dalam negara. Lagi pula ARBA travel ini adalah agensi yang mempunyai Lesen Khas Umrah (LKU). 

Ia juga merupakan syarikat travel agensi yang pertama dari 1.2 juta SME di Malaysia ni sebagai 'Top 30 SME in Malaysia' pada tahun 2017 oleh SME Corp Malaysia. Turut juga memenangi anugerah berprestij.

Mereka mempunyai satu Team ARBA travel yang telah ditubuhkan pada tahun 2014 oleh seorang graduan luar negara, mereka bermula dengan 3 orang kini ARBA travel berkembang lebih kepada 50 orang perkerja sepenuh masa.  

Antara Perbezaan Pakej Percutian ARBA Travel Dengan Yang Lain

1. No tourist  trap - 'Tourist Trap' ialah tempat paksa beli. Selalunya anda akan 'dikurung' di dalam bangunan & terpaksa mendengar ceramah jualan tentang jed,ubat,ginseng,etc. Ia sangat membuang masa dan bukan 'real attraction'. ARBA Travel tidak akan membawa ke tempat tersebut. 

2. Super Jimat, Budget dan Premium - Pilih pakej bersesuaian dengan bajet dan tahap servis yang anda inginkan. Jika anda ingin murah & fleksibel, pilih pakej super jimat. Kalau nakkan servis lengkap dan hotel yang lebih selesa,pilih pakej premium. Dan kalau nak murah dan servis lengkap, pilih pakej budget.

3. Solat dan makanan hala terjaga - Itinerary lawatan disusun supaya menjaga waktu solat. Kami juga teliti memastikan anda dapat menikmati makanan halal yang selera dengan citarasa orang Malaysia. 

4. Berlesen dan dipercayai - Lebih 200 testimoni positif. ARBA travel berdaftar dengan Kementerian Pelancongan, anda selamat dari sebarang penipuan. Rating 4.8/5 star di Facebook. Elak dari berurusan dengan individu tanpa lesen kerana telah banyak penipuan yang berlaku. 

5. Joined tour dan Privete Tour - Jika anda mempunyai bajet lebih atau mempunyai bilangan ahli group yang ramai, anda boleh memilih privete tour. Atau jika anda hanya dua orang, pakej joined tour lebih murah dan sesuai untuk anda. 

6. Hotel di lokasi strategik - Anda akan menginap di lokasi yang mudah untuk anda keluar menikmati night life di waktu malam. Kebiasaanya pakej yang ada di pasarann akan menempatkan anda jauh di luar bandar kerana ingin 'cut cost'.



Macam mana menarik tak pengkongsian yang Cik Ash kongsi ni, Eh hampir terlupa Cik Ash nak bagitaw ARBA Travel merupakan agensi Muslim yang boleh dipercayai. Apa lagi jom la tempah pakej-pakej percutian dengan ARBA Travel ni. Mereka juga turut menawarkan pakej umrah dan servis visa ke Australia dan China dengan harga yang sangat berpatutan. Untuk sebarang maklumat lanjut boleh layari :- 



This post have 14 komentar

avatar
Cik Renex delete September 7, 2019 at 2:14 PM

kalau pergi tmpt biasa,mmg cr digalakkan amik pakej agensi..sbb xtahu sgt kwsan baru kan..
agensi ni [pun nmpk menyakinkan

Reply
avatar
Azhafizah MN delete September 7, 2019 at 4:25 PM

Nak travel memang kena cari agensi yang betul-betul boleh dipercayai. bagus lah arba travel ni ada lesen dan pakej percutian pun menarik

Reply
avatar
Husniey Husain delete September 7, 2019 at 7:19 PM

Nice sharing.. Husniey suka tengok pakej dari Arba Travel. Kalau mampu esok² boleh try

Reply
avatar
Ardini Humaira delete September 8, 2019 at 1:26 PM

Buleh usha usha usha pakej umrah ni 🥰

Reply
avatar
mamapp delete September 11, 2019 at 12:29 PM

boleh lah survey ARBA ni nanti

Reply
avatar
Cik Ash delete September 13, 2019 at 7:18 AM

Betul tu CR kalau tempat kita xpernah pergi baik guna travel agensi memudahkan kerja

Reply
avatar
Cik Ash delete September 13, 2019 at 7:19 AM

Travel agensi ni boleh dipercayai

Reply
avatar
Cik Ash delete September 13, 2019 at 7:19 AM

Kan akak tengok pun macam teringin nak ambik tavel agensi ni kena menabung dulu hihihi

Reply
avatar
Cik Ash delete September 13, 2019 at 7:20 AM

Betul tu dini boleh usha2 dah tu

Reply
avatar
Cik Ash delete September 13, 2019 at 7:20 AM

Boleh survey mana tahu ada pakej yg menarik nanti

Reply
avatar
Cik Ash delete September 13, 2019 at 7:20 AM

Best kalau g melancong semua agensi handle xde la pening kepala kan

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post