Saturday, December 7, 2019

author photo
Drama Adellea Sofea Slot Akasia | Seperti biasa blog Cik Ash tak tinggal bab drama yang nampak macam best boleh masuk list drama nak tengok hihihi. So kongsikan dekat blog ni. Nampak drama Adellea Sofea ni  macam menarik jer tambahan tengok pelakon watak utama drama Adellea Sofea adalah Ungku Ismail dan Mira Filzah. Pengarah drama ni pulak pengarah sama yang menerbitkan drama Nur 1 dan Nur 2 sebelum ni.


Drama Adellea Sofea Slot Akasia 

Drama Adellea Sofea ni adalah drama bukan adaptasi dari novel ya, yang telah diarahkan oleh pengarah tersohor iaitu Shahrulezad Mohameddin. Drama ini akan memulakan siarannya pada 6 Disember 2019 mengantikan Drama Setelah Ku Dimiliki.

Sinopsis Drama Adellea Sofea

Drama ini mengisahkan Adellea Sofea seorang gadis solehah yang jatuh cinta dengan seorang jejaka yang bernama Firdaus. Lelaki yang dianggap mampu memberi kebahagian dan kemanisan dalam hidupnya. 

Namun setelah mereka berdua berkahwin segalanya mula berubah apabila Sofea mendapat tahu yang Firdaus merupakan seorang penagih dadah. Rumah tangga yang pada asalnya bahagia mulanya berantakan.

Kemuncak drama ni, Firdaus ditangkap dan didakwa atas tuduhan cubaan membunuh isterinya sendiri.

kredit photo : instagram Mira Filzah

Pelakon Drama Adellea Sofea

Watak utama yang terajui Drama Adellea Sofea adalah Mira Filzah dan Ungku Ismail Aziz. Turut dibantu oleh pelakon yang lain iaitu Jasmine Suraya Chin, Fazlina Ahmad Daud, Fizo Omar,Josiah Hogan,Roy Azman, Bella Dally, Uchee Fukada, Kazar Saisi dan lain-lain.

Terbitan Pengarah Dan Produksi

Drama ini diarahkan oleh pengarah Shahrulezad Mohamedin yang pernah meneribitkan drama yang popular melekat dihati penonton iaitu Nur dan Nur 2, Cari Aku Di Syurga, Cinta Balqis, Ramadan Yang Hilang,Emil Emilda,Budak ijat dan Sinderella. Diterbitkan oleh syarikat produksi Radious One Sdn Bhd. 

Ok la korang semua itu pengkongsian Cik Ash hari ini untuk kongsikan sinopsis drama Adellea Sofea yang menemui korang pada 6 Disember 2019. Cik Ash baru lepas layan tak sabar nak tahu episode akan datang lambatnya nak tunggu isnin hahaha. 

👉Baca Entri : Lagu OST Daripada Drama Adellea Sofea.


This post have 0 komentar

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post