Thursday, June 25, 2020

author photo
Cara Untuk Memulakan Bisnes Makan Delivery Dari Rumah | Assalamualaikum... Sejak Perintah Kawalan Pergerakan ini diistiharkan pada 18 Mac 2020 yang lalu Cik Ash tengok ramai peniaga kecil perniagaan mereka terjejas. Tambahan pulak memikir income semakin slow sejak PKP. Mesti ada yang pening tak tahu nak buat bisnes Apa kan. Terima kasih yang sudi membaca entri Drama Saat Aku Berpaling Di Slot Widuri.



Cara Untuk Memulakan Bisnes Makan Delivery Dari Rumah

Hari ini saya nak tunjukkan anda satu bisnes yang mudah untuk dimulakan dengan kos yang rendah serta sentiasa ada permintaan yang tinggi! Walaupun selepas tamat PKP!Masih lagi dalam tempoh berjaga-jaga PKPP. 

Bisnes makan delivery dari rumah adalah bisnes yang paling menguntungkan. Kalau nak dibandingkan dengan bisnes buka kedai, delivery makanan dikatakan lebih mudah dan tidak perlu memerlukan modal yang banyak. 

Kos untuk menyediakan delivery makanan dari rumah hanya memerlukan modal untuk membuat makanan dan minyak motor untuk penghantaran sahaja. Manakala untuk bisnes makanan di kedai pula kena fikirkan kos sewa kedai, meja kerusi, bil elektrik, pekerja, bil air kedai dan banyak lagi yang diperlukan. 

Bisnes delivery makanan dari rumah memang sangat mudah tetapi ada banyak perkara yang perlu anda tahu untuk memulakan bisnes dan mengukuhkan perniagaan anda. 

Tips Memulakan Bisnes Delivery Makanan 

1. Berniaga Dengan Perniagaan Yang Diminati 

Untuk memulakan apa jenis perniagaan, seeloknya anda kena lakukan perniagaan yang mengikut minat anda. Tambahan lagi, berniaga dari rumah akan memerlukan fokus dan disiplin anda. 

2. Cari Kelainan Dalam Perniagaan

Di zaman kini persaingan dalam perniagaan agak begitu tinggi. Apa jenis perniagaan yang dilakukan, pasti akan terdapat persiangan dalam industri tersebut. Persaingan ni mungkin pelbagai sudut antaranya perniagaan dari rumah juga dan perniagaan yang lebih besar. Tidak kira sesiapa pun persaing anda, cara bersaing dalam keadaan yang terbaik dan dengan mencari sedikit kelainan yang boleh anda berikan melalui perniagaan anda. 

Sebagai contoh, sekiranya anda menjalankan perniagaan menjual kek, pasti ramai juga usahawan kek yang lain menjalankan perniagaan yang sama dan merupakan pesaing anda. Anda seharusnya kena fikirkan cara bagaimana kek anda, walaupun jenis yang sama, dapat dibezakan dengan pesaing mungkin dari segi saiz yang berbeza, warna berbeza ataupun pembungkusan yang berbeza. 

3. Perkhidmatan Lebih Personal

Sebagai peniaga bisnes makan delivery dari rumah ianya adalah peribadi dapat diberikan kepada pelanggan. Pelanggan akan terus menghubungi pemilk perniagaan dan perkhidmatan dapat diberikan dengan lebih sempurna antara pemilik perniagaan dan pelanggan. 

Langkah-Langkah Memulakan Bisnes Makan Delivery Dari Rumah

Di atas itu merupakan sebagai langkah permulaan dan untuk bisnes delivery dari rumah. Sebenarnya untuk memulakan langkah, banyak perkara perlu anda tahu iaitu cara untuk mendapatkan pelanggan, nak kekalkan pelanggan, strategi promosi, masa penghantaran yang sesuai dan sebagainya banyak lagi sebenarnya yang perlu anda belajar. 

Baru-baru ni Cik Ash dapat tahu seorang peniaga yang berpengalaman dalam Bisnes Makan Delivery Dari Rumah ini ada mengeluarkan satu ebook tulisanya yang sangat lengkap dengan isi mengenai permulaan langkah dalam memulakan bisnes delivery dari rumah. Ebook itu ditulis oleh peniaga adalah BISNES MAKAN DELIVERY. 




Antara Kandungan EBOOK ini adalah : 

  • 5 Persediaan Sebelum Mula Bisnes. Ini penting untuk anda buat persediaan supaya bisnes anda berjalan dengan baik selepas ini
  • Kaedah-kaedah Jualan! Ada 2 kaedah bisnes makanan ni. Setiapnya ada perbezaan, jadi dalam eBook ini disediakan kaedah tersebut untuk anda pilih sama ada kaedah jualan 1 atau 2
  • Cara Pembungkusan. Dah ada makanan, mesti nak tahu cara pembungkusan, lagi-lagi bila nak delivery kan. Takut rosak atau basi nanti, kan rugi kan kita. 
  • Panduan Kira Kos & Keuntungan! Cara nak kira kos dan cara nak letakkan harga sesuai dengan keadaan semasa
  • Bagaimana Nak Mula? Ini juga penting cara nak mula. Jangan risau, dalam eBook ini ditunjukkan caranya.
  • Panduan Bina Database Pelanggan Guna Whatsapp! Jua guna whatsapp je mudah. 
  • Strategi Pantas Bina List 100 Pelanggan Pertama! Juga disediakan cara untuk kumpul database seperti nombor telefon, alamat, dan sebagainya. Ianya penting untuk penjual
  • Cara & Time Buat Iklan! Bila nak blast iklan kita, cara nak buat iklan dan sebagainya. Ada ditunjukkan di dalam eBook ini
  • Cabaran & Rintangan. Selain itu, ada juga perkongsian pengalaman sebenar daripada penulis ini sendiri.

Berita baik buat anda jikan anda dapat ebook ini sekarang, anda berpeluang dapat bonus special iaitu satu lagi ebook tambahan berjudul "Super Spaghetti". Di dalam ebook ini, penulis ada berkongsi resepi dan cara untuk membuat spaghetti bolognese yang sedap dimakan tetapi dengan kos yang rendah. 


Macam mana menarik tak!!!!!

Dapatkan sekarang dengan harga hanya RM30 , yang lagi best anda akan dua buah ebook, satu ebook panduan tentang Bisnes Makan Delivery dan satu lagi, pasal ebook cara membuat Super Spaghetti Bolognese yang sedap dengan kos yang rendah!

Klik butang "dapatkan sekarang di bawah untuk lakukan tempahan ebook Bisnes Makan Delivery ini pada harga RM30 sahaja sekarang jangan nanti harga naik menyesal pulak hihihi. 

1 komentar:

avatar
Abam Kie delete June 25, 2020 at 10:29 PM

Sesuai sgt utk surirumah dan ibu tunggal buat bisness food delivery. Skrg ni x leh tunggu dpt kerja dgn gomen.

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post