Tuesday, April 5, 2022

author photo

 Alhamdulilah Rezeki Boleh Mesin Jahit | Assalamualaikum...Hai korang semua apa khabar hari ini, semoga dipermudahkan puasa untuk hari ini.Hari ini Cik Ash nak kongsi cerita rezeki Cik Ash dapat mesin jahit. Mesin jahit ni dah lama dapat sebelum PKP lagi, Punya lama duduk di kampung gara-gara tak balik kampung hampir 3 tahun sejak covid-19 kan.


mesin jahit

Mesin jahit ni pemberian adik Cik Ash, terima kasih kepada beliau kongsi rezeki dengan kakak  dia, memang duk teringin lama mesin jahit tetapi tak tahu nak mana ok. Bila dapat tahu adik nak bagi happy la kita siap berangan boleh guna untuk jahit apa yang patut.




Percubaan pertama guna mesin jahit Cik Ash dapat hasilkan seluar kain batik, tak buat pola pun ikut seluar kain batik yang dah tersedia ada sebelum ni. Percubaan pertama setakat ini berpuas hati guna mesin jahit, masih tengah belajar bab menjahit ni hahahah. Sebelum ni kita jahit guna tangan jer kan. Sekarang mudah la suami suruh potong kaki seluar jahit guna mesin hihihi.


Nanti nak cuba hasilkan jubah la pulak kita cari pola yang bersesuaian dengan saiz ni, banyak lagi nak kena cari alat-alat jahit, ada kena beli tapak untuk mesin jahit, banyak kena berguru dengan Cikgu Youtube, sekarang banyak dah orang kongsi cara nak menjahit dekat youtube kena banyak follow mereka. 


Baca juga : Jubah Lama Kita Alter Jadi Blouse

This post have 6 komentar

avatar
ezy.fia delete April 5, 2022 at 10:45 AM

nt dh terer menjahit sng la nk jahit baju sndiri..
puas ati sngguh dpt mesin jahit!

Reply
avatar
Rodiah Amir delete April 5, 2022 at 10:53 AM

Paling tak reti guna mesin jahit hahha

Reply
avatar
Eyma Balkish delete April 5, 2022 at 12:39 PM

Alhamdulillah... teringin juga nak beli mesin jahit...

Reply
avatar
Cik Ash delete April 5, 2022 at 12:42 PM

Tak reti nak Diah follow YouTube alhamdulillah boleh la ikut faham

Reply
avatar
Cik Ash delete April 5, 2022 at 12:43 PM

InsyAllah semoga ada rezeki Eyma ya

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post