Monday, June 27, 2022

author photo

Perginya Seorang Kakak  Dalam Hidupku | Assalamualaikum, Hai, entri mungkin sedih untuk dibaca bila kita kehilangan orang kita sayang dalam hidup kan.  Baru ada kekuatan untuk menulis nurkilan di blog ni. Tujuan entri di tulis dalam blog untuk kenangan buat Cik Ash. Kakak yang seorang kuat telah meninggal dunia pada 5 Jun 2022 meninggalkan zuriat 6 orang yang masih kecil-kecil lagi.



Berehat la Kak Poh, kami semua sayang kak Poh, masih terkejut dengan kehilanganmu, arwah kak Poh ada sakit SLE dan lain-lain. Ingat lagi last jumpa arwah pada 22 Mei 2022 banyak pesanan yang ditinggalkan buat Cik Ash suruh jaga diri, dia mintak maaf dengan Cik Ash kalau ada terasa hati dengan dia selama ini , Allahu masa tu Cik Ash dah mengalir mata ayat dia masih diingat lagi, pelukan yang erat pandangannya yang sayu masa nak balik Allahu berat nak tinggal arwah masa tu. 


Banyak kenangan Cik Ash bersama arwah yang tak dapat lupa sampai bila-bila, zaman sekolah rendah Cik Ash selalu jadi mangsa buli, arwah la penyelamat dan perlindung sehingga ke umur 20an arwah jaga Cik Ash. Ingat lagi masa ada kursus di Johor Bharu semasa kerja kerani security Aboh suruh arwah yang jaga bawa Cik Ash pergi kursus, arwah seorang kakak yang kuat semangat. 


Arwah kakak yang berani menempuh cabaran dan berani, zaman muda-muda dulu arwah pernah kerja di cafe balik tengah malam siap bawa makanan untuk adik-adiknya makan, kami adik-adik sentiasa menunggu ketibaan arwah masa tu. Kalau ikut banyak lagi kenangan bersama arwah biar la ianya tersemat hati kami satu keluarga.


Al-Fatihah buat arwah semoga rohnya dicucuri rahmat, ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. Ok la korang Cik Ash undur diri dulu nanti di lain hari Cik Ash update entri baru ya. 


This post have 5 komentar

avatar
Cik Nor delete June 28, 2022 at 9:04 AM

salam takziah kin..moga rohnya dicuicuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman..aamiin

Reply
avatar
adianiez AIDA delete June 29, 2022 at 8:56 PM

Innalillah.
Moga kakak bersama org2 yg beriman.
Kehilangan gini la yg paling pedih.
Hilang kakak yg dari kecik membesar sama2 :(
Salam takziah dari Aida.

Reply
avatar
Seorang Ratu delete March 4, 2023 at 5:39 PM

Salam takziah Ekin.. Alfatihah buat kak poh.. Kenangan bersama arwah akan tersimpan sentiasa.

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post