Tuesday, December 27, 2022

author photo

 Sup Cendawan Enoki | Assalamualaikum...Hai, lama tak kongsi resepi masakan dekat blog ni, bulan Oktober aritu. Kali Cik Ash kongsi resepi sup Cendawan Enoki. 


Sup Cendawan Enoki

Masak sup ni buat campal-campak jer hahaha, kalau nak buat sekali memang tak ingat ni, so untuk keselamatan bila teringin nak buat kita tengok blog ni. Jom la tengok cara membuat dekat bawah ni:-


Sup Cendawan Enoki

Oleh : Cik Ash


Bahan-bahan

Cendawan Enoki

2 ulas bawang putih

Kuib pati ayam

Berbola daging

Carrot

Pucuk

Sohuu 

Air


Cara Membuatnya:-

1. Tumis bawang putih, boleh masukkan air dan didih air hingga masak. Air tu Cik Ash masukkan dalam setengah cawan jer. 

2. Masukkan carrot, berbola ikan, kuib pati ayam. Bila dah masak boleh la masukkan cendawan Enoki.

3. Akhir sekali masukkan pucuk dan sohuu masak hingga sup masak sekata. Dan boleh dihidang dan hirup ketika panas sedap.


Sedap makan sup ni bila dihirup panas-panas dengan nasi mesti bertambah lepas tu dihidangkan bersama dengan telur dadar. Hahaha, berselera orang dekat rumah ni makan termasuk la Cik Ash ni. 


Ok la korang itu jer nak kongsi resepi Sup Cendawan Enoki cara Cik Ash buat memang simple sangat yang tak tahu kuah apa boleh cuba resepi ni.  

This post have 2 komentar

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post