Tuesday, March 14, 2023

author photo

Assalamualaikum...Hai korang, untuk entri kali ini Cik Ash nak berkongsi mengenai Anxiety. Sedar atau tidak, ramai di antara kita yang tidak tahu sebenarnya mereka mengalami Anxiety sehinggalah diri kita sendiri melaluinya, selepas berjumpa doktor atau diberitahu oleh mereka yang lebih berpengetahuan. 


Masalah Anxiety Dapat Dikawal Dengan Tidur Yang Cukup



Antara punca Anxiety berlaku adalah apabila seseorang itu tidak cukup tidur, tidurnya tidak lena atau kerap terjaga sehingga ke waktu pagi. Lagi-lagi kalau umur dah semakin meningkat ni, akan sentiasa alami susah nak tidur malam. Susahlah nak dapatkan tidur yang berkualiti. 





Sukar tidur malam juga dikaitkan dengan mereka yang menghadapi masalah insomnia. Kalau nak tahu, Cik Ash juga merupakan salah seorang yang menghadapi masalah insomnia ni. 


Apa Itu Insomnia? 



Insomnia adalah salah satu keadaan di mana sesorang itu tidak dapat tidur  yang cukup  untuk dirinya sama ada dari segi kualiti atau kuantiti. Yang menjadi punca sesorang itu sukar tidur atau tidak lena tidur, dia mungkin mengalami tekanan ataupun stres. Punca tekanan datang daripada pelbagai faktor. Mungkin disebabkan pelbagai masalah samada di tempat kerja, sekolah, kewangan tidak mencukupi, masalah hubungan pasangan dan masalah keluarga. 


Pernah juga Cik Ash mengalami situasi stres. Waktu tu serius susah nak lelapkan mata bila nak tidur malam. Kalau tertidur pun dapat tidur sekejap jer tapi lepas tu terjaga balik. Bila dah terjaga tu nak tdiur balik memang agak susah sampai la bawa ke Subuh. Bila malam tak dapat tidur pagi tu rasa moody je dan cepat nak naik marah. Ye la kan. Badan dan minda ni tak dapat rehat yang secukupnya. Kadang tu, hal-hal kecil pun Cik Ash mudah naik angin. Yang jadi mangsa, orang di sekeliling Cik Ash. Kesian mereka. 


Mungkin semua ni berpunca daripada Cik Ash yang selalu berfikir macam-macam. Tambah pula sebagai suri rumah ni lagi banyak berfikir apa yang nak buat sehingga ke malam. Lagi memcabar, Cik Ash jaga ibu mentua yang sakit di rumah dan kena banyak bersabar dengan keadaannya. Tak cukup tidur boleh kita jadi moody jer. 


Kalau ikutkan semua orang ada masalah dalam hidupnya, Siapa yang hidup ni tak ada masalah kan? Cik Ash juga antara yang tidak terkecuali. Lagi-lagi bila umur semakin meningkat dan banyak tanggunjawab yang perlu dipikul. Memang banyak masalah yang Cik Ash hadapi. Yang penting kita perlu positif dengan apa yang kita lalui. 


Eskayvie Mindtropic Bantu Tidur Lebih Mudah Dan Kawal Masalah Anxiety




Cik Ash nak memperkenalkan kepada pembaca semua satu produk keluaran Eskayvie iaitu Eskayvie Mindtropic yang diformulasikan oleh formulator produk kesihatan terlaris di Malaysia. Eskayvie Diffenz, iaitu Dr Syid Ayob yang berpengalaman lebih 30 tahun dalam bidang perubatan. 


Eskayvie Mindtropic dihasilkan dengan menggunakan bahan-bahan 100% semulajadi untuk membantu menyokong kesihatan minda dan memudahkan penggunaan mengatasi masalah susah tidur bagi mendapatkan tidur yang nyenyak.


Kelebihan Eskayvie Mindatropic


  • 100% Bahan Semula Jadi
  • Rasa Tropika Yang Enak
  • Tanpa Perasa & Pewarna Tiruan
  • Tanpa Gula Tambahan
  • Pengiktirafan Kilang Oleh Europeon Quality Award


Manfaat Eskayvie Mindtropic

Banyak manfaat Eskayvie Mindtropic ni selain membantu mudah tidur, di bawah Cik Ash kongsikan manfaat-manfaat lain Eskayvie Mindtropic

  • Mengatasi genjala Brain Fog (kabut otak)
  • Merangsang perkembangan sel otak
  • Menguat memori
  • Lebih fokus dan meningkatkan daya tumpuan
  • Menjadikan mood & emosi lebih terkawal
  • Menjadikan lebih ceria & gembira
  • Meningkatkan kesihatan tulang & otot

Korang yang jenis cepat mengantuk, badan letih dan lesu waktu banguj tidur memang patut dapatkan Eskayvie Mindtropic ni. 


Bahan Utama Eskayvie Mindtropic

Eskayvie Mindtropic diformulasikan daripada 5  bahan utama yang mempunyai banyak kebaikan dan manfaat.

Di bawah ni adalah 5 bahan utama yang ada di dalam Eskayvie Mindtropic.

  1. PHOSPHATIDYLSERINE


  • Komponen utama yang penting untuk bina otak dan galakan sel otak berhubung. Tapi faktor pemakanan, penuaan dan stres berterusan menyebabkan bahan ini jadi tak mencukupi dan menjejaskan kesihatan minda.

  • Ujian klinikal mendapati Phosphatidylserine ni boleh REVERSE keadaan otak jadi 14 tahun LEBIH MUDA dari usia asal. 

  • Di samping itu turut membantu melaraskan pengeluaran bahan kimia otak spt neutrotransmitter bagi melancarkan fungsi otak, menceriakan dan memastikan tahap berfikir pada tahap optima.

2. ASHWAGANDHA KSM-66

  • Indian ginseng yang dah diguna pakai lebih 3000 tahun untuk merawat stres, meningkatkan tenaga dan baiki tumpuan. 
  • Khasiatnya terletak di bahagian akar dan beri kesan adaptogen (bahan yang melawan/melegakan kesan stres)

  • Boleh kurangkan paras kortisol (hormon stres) dalam darah sekaligus melegakan stres, anxiety dan depression. 

  • Turut beri kesan positif terhadap hubungan seksual lelaki dan wanita. 

3. BACAOPA  MONNIERI

  • Digunakan dalam perubahan Ayurveda untuk menyokong 3 komponen utama iaitu pembelajaran, menghafal dan meningat. Membantu menyokong minda yang terkesan akibat brain fog.
  • Menggalakan penghasilan serotonin (hormon gembira) sekaligus membantu menstabilkan mood & beri rasa gembira. 
  • Menggalakan pertumbuhan unjuran sel-sel otak untuk berhubung supaya dapat menyokong otak memproses maklumat dan berfikir dengan lebih mantap. 

4. MAGNESIUM 

  • Master mineral terpenting untuk badan. Namun 75% individu kekurangan mineral ini yang bersifat anti keradangan bagi melindungi otak. 

  • Menggalakan neuronal plasticity bagi meningkatkan kebolehan otak untuk melaraskan keupayaan berfikir dan daya ingatan. 

  • Kekurangan magnesium dikaitkan dengan kesukaran tidur dan masalah mental (e.g migraine, halusinasi, nyanyuk, celaru, mudah marah dsb).

5. SELENIUM 

  • Tinggi kesan antioksidan dan anti-radang yang melindungi otak daripada kerosakan dan penyakit seperti Alzheimer, nyanyuk dsb.

  • Menyokong pembentukan sel-sel otak baru dan sihat. 

Cara Pemakanan Eskayvie Mindtropic


  • Eskayvie Mindtropic adalah tablet kunyah yang lazat dan sesuai diambil tanpa air.

  • Bagi orang dewasa 18 tahun ke atas, disyorkan untuk mengambil 1 tablet, 2 kali sehari selepas makan. 

  • Bagi kanak-kanak berumur 13-17 tahun disyorkan mengambil 1 tablet sehari selepas sarapan pagi. 

  • Cara penyimpanan : simpan dibawah suhu 30°C dan terlindung daripada cahaya kelembapan.

Maklmubalas Pengguna Eskayvie Mindtropic

Eskayvie Mindtropic ni ada banyak perkongsian dan feeback best daripada pengguna tau. Korang boleh tengok apa yang mereka kongsikan dibawah:


Morning anxiety dah tiada, tidur lebih lena, rasa energetic dan produktif lepas mengamalkan Eskayvie Mindtropic berbanding sebelum ni, bangun pagi je rasa stres tak dapat tidur lena kerap terjaga 3-4 pagi. 



Selepas mengamalkan Eskayvie Mindtropic, alhamdulilah kini jarang rasa mental breakdown, simpton anxiety pun terkawal dan lebih mudah tidur berbanding sebelum ni. Pergi kerja pun rasa happy je sebab bertenaga dan tak rasa mengantuk. 



Kalau dahulu selalu rasa panic kalau kena present depan pegawai sehingga tak boleh tidur malam. Tapi sekarang ni rasa relax je dan langsung tak gelabah selepas amalkan Eskayvie Mindtropic.





Ikuti perkongsian pengalaman dari Puan Khairina, 41 tahun ada masalah anxiety & GERD. Bila anxiety datang, tangan jadi seram sejuk, susah nak bernafas dan beliau mula fikir perkara yang tak baik. Puan Khairina juga mengalami stres yang menyebabkan beliau sakit tengkuk, sakit belakang, susah fokus ketika kerja dan susah nak tidur malam.


Alhamdulilah! Selepas beberapa hari mengamalkan Mindtropic beliau nampak perubahan positif dalam dirinya. Tangan dan tak rasa sejuk. Bila tidur pun dan terjaga tak terjaga pada waktu malam. Kehidupan beliau pun kembali tenang dan ceria seperti biasa.



Eskayvie Mindtropic dah bantu ramai orang lebih mudah tidur, tidur lebih nyenyak mengawal anxiety dan stres. Jadi korang yang hadapi masalah susah tidur waktu malam, tidur selalu terjaga, stres, ada anxiety dan selalu rasa lesu serta mengantuk pergi kerja tu memang Cik Ash sarankan sangat dapatkan Eskayvie Mindtropic ni. Cuma amalkan setiap hari dan korang akan rasai sendiri perubahan pada diri korang tu.



Eskayvie juga ada keluarkan produk terbaru mereka iaitu Neuscential Inspire yang berbentuk semburan aromaterapi. Botol Neuscential Inspire ni pun comel je. Ia mudah letak di dalam beg dan dibawa kemana-mana. Korang boleh guna kat rumah dalam pejabat ataupun di dalam kereta untuk bangkitkan moof positif dan kurangkan stres.


Daripada beli benda pelik-pelik dan tak memberikan manfaat pada diri kita baik kita beli sesuatu yang boleh berikan kita ketenangan dan manfaat kepada diri kita kan? Betul tak? Bau dia pun harummm sangat! Best! Tenang je.


Korang yang berminat nak cuba Eskayvie Mindtropic dan Neuscential Inspire ni boleh la dapatkannya di laman web dan media sosial rasmi Eskayvie pada link dibawah. Yang penting jangan stres-stres tau.


WEBSITE | INSTAGRAM| FACEBOOK



#EskayvieMindtropic #JanganStresStres


Baca Juga : Diffenz Junio Bantu Sokong Tumbesaran Dan Perlindungan Tambahan Kepada Kanak-Kanak

1 komentar:

avatar
Sheila Adziz delete December 13, 2023 at 9:11 PM

Wah menarik set ni... mmg ramai anxiety skang... smg cik ash sihat slu k

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post