Monday, October 30, 2023

author photo

Drama Thailand Popular Tersedia Di Viu | Assalamualaikum... Hai, hari ini Cik Ash nak kongsi antara cerita bersiri Thailand yang popular yang di Viu menawarkan pelbagai pilih drama terbaik.


Drama Thailand Popular Tersedia Di Viu


Viu menawarkan sarikata bahasa malaysia, bahasa Inggeris dan bahasa Indonesia untuk memudahkan peminat drama Thailand yang tidak memahami bahasa Thailand. Ciri ni membuat Viu menjadi platform streaming yang ideal bagi penggemar drama Thailand di seluruh dunia. Berikut adalah Drama Thailand yang popular itu. 


Devil In Law

1. Devil In Law - Sebuah drama adaptasi novel, Devil-in-Law mengisahkan Nopphanai/Nai (Pon Nawasch) dan Srikanda (Ice Athichanan) yang berkahwin atas dasar cinta meskipun keluarga menghalang hubungan mereka. Cerita ni geram tengok mak mentua jahat hahaha.


The Betrayal

2. The Betrayal - Drama adaptasi Doctor Foster, pernah mencetuskan femonena versi korea dengan tajuk A World Of Married Couple. sekarang dalam versi thailand pulak. Cerita ni kalau tengok memang sakit hati hahaha. (Drama ni hanya orang dewasa la boleh tengok tak sesuai untuk kanak-kanak)


Doctor Detetive

3. Doctor Detetive - Kisah Doktor penyelidik ataupun epidemiogists yang berjaya mengesan virus Ebola pada seorang lelaki yang ditemui meninggal dunia di sebuah bilik hotel. Best cerita ni Cik Ash tengok asyik  tersenyum jah hahaha.


Bad Romeo

4.  Bad Romeo - Mengisahkan cinta yang penuh dengan cabaran dan dugaan antara seorang perempuan hotel dan mekanik. Cerita ini tengok memang sedih juga. 


Di atas antara  4 drama Thailand yang Cik Ash sempat layan dekat  viu semuanya best, memiliki cerita yang menarik dan pelakon  yang hebat walaupun tidak kenal sangat pelakonnya hihihi.


Baca Juga : Drama Thailand Yang Best Untuk Di Tonton

This post have 2 komentar

avatar
fanny_dcatqueen delete November 1, 2023 at 6:24 AM

Saya bukannya tak suka drama Thai, tapi Krn list Drakor saya dah mencapai 200 judul, ntah kapan bisa menonton semua 😂😂. Makanya blm mau dulu untuk beralih ke Thailand pula. Tak habis2 kak 🤣.

Tapi terkadang untuk movie Thai saya masih nonton. Dan memang kebanyakan baguuus kan film mereka👍👍

Reply
avatar
Cik Ash delete November 3, 2023 at 7:29 PM

Ni pun tengok yang tengah trending hahaha nak layan semua banyak sangat tu,

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post