Saturday, February 24, 2024

author photo

Jadual Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Bagi  Negeri Kedah 1445/2024M |  Assalamualaiku...lagi beberapa hari kita akan menyambut kedatangan bulan Ramadhan yang mulia. Di sini Cik Ash nak berkongsi jadual waktu berbuka dan imsak untuk tahun 2024 yang telah dikeluarkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia ( JAKIM) bagi seluruh negeri.

 

Jadual Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Bagi  Negeri  Kedah 1445/2024M



Bersempena dengan kedatangan bulan Ramadhan tak lama lagi Cik Ash ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada semua umat Islam. Semoga puasa tahun ni dipermudahkan buat kita semua. Di negeri Kedah terdapat 7 zon. So korang yang berada di sekitar Kedah boleh tengok di bawah ni. 


Zon 1 ( Kota Bharu, Kubang Pasu, Pokok Sena)


Zon 2 ( Puncak Gunung Jerai)



Zon 3  (Padang Terap, Sik)



Zon 4 (Baling)

Zon 5 (Kulim, Bandar Baharu)


Zon 6 (Langkawi)


Zon 7  (Puncak Gunung Jerai)


Di atas itu merupakan Jadual Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa bagi negeri Kedah untuk tengok negeri yang lain korang boleh rujuk di portal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Boleh klik di SINI untuk maklumat lanjut dan boleh download untuk simpanan korang.

1 komentar:

avatar
fanny_dcatqueen delete February 28, 2024 at 11:01 PM

Langsung tak sabar nak puasa kalo lihat jadwal ini 😍😍. Dihitung2, tak jauh beda jam imsak dan berbuka. Kalo dihitung dalam waktu jakarta, sekitar jam segitu juga sebenarnya kami imsak dan berbuka. Tak banyak beda

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post