Friday, July 20, 2012

Catriona Ross Selamat Lahirkan Bayi Kedua



Isnin lalu, pelakon wanita cantik, Catriona Bahrin Ross atau Cat telah selamat melahirkan bayi keduanya tepat jam 6.16 petang di Naluri Medical Centre.
Bayi keduanya yang juga bayi lelaki sulung itu dinamakan dengan nama Jammal Raess Ross Iddin.
Bagi Cat, dia bersyukur kerana dapat merasai sekali lagi pengalaman dan nikmat untuk mengandung kali kedua.
“Saya berasa sangat gembira. Walaupun ini adalah kelahiran kedua bagi saya, tetapi setiap tempoh mengandung dan bersalin itu ada kelainannya dan saya juga dapat meraih pengalaman baru yang berbeza,” kata Cat yang dipetik dari laman portal Murai.com.
Walaupun Cat dan suaminya sudah pun mempunyai cahaya mata yang kedua, Cat masih lagi tidak percaya dengan kurniaan rezeki dari Allah S.W.T kepadanya.
Malah, dia turut bersyukur kerana Jammal tidak banyak merengek dan mengerti yang ibunya penat, memerlukan masa untuk berehat.
“Macam tak percaya saya sudah mempunyai dua cahaya mata. Jammal Raess sangat senyap dan diam. Sangat manja dan jarang menangis, memberikan saya lebih masa untuk berehat. Setiap kali selepas diberi susu, dia akan diam dan mahu saya ada di sampingnya.

“Dan yang paling unik pasal Jammal Raess ini, walaupun baru berusia tiga hari, dia sudah boleh berkomunikasi dengan saya menggunakan matanya,” katanya

Ekin ingin mengucapkan tahniah kepada Cat dan suaminya di atas kehadiran cahaya mata baru ke dalam keluarga mereka.
Semoga, dengan adanya Jammal, kehidupan Cat, suami dan juga puteri sulung mereka akan bertambah bahagia dan menerima barakah dari Allah S.W.T di dunia dan akhirat. InshaAllah.

Sumber: murai.com

7 Ramadan – Slot Samarinda TV3


7 Ramadan – Slot Samarinda TV3

sinopsis pelakon drama 7 ramadan slot samarinda tv3



Antara pelakon yang terlibat dalam drama 7 Ramadan ini adalah: 


Elly Suriati (Sufiah),

Fir Affandi (Ramadhani)

Ana Dahlia (Anna)

Tania Zainal

Mustapha Kamal

Sherry Abdullah

Nabila Huda (Sufiah sewaktu zaman muda)

Roy Azman (Mustaza)



Berikut adalah sinopsis pendek drama tersebut:

Mengisahkan tentang Sufiah yang sentiasa menerima pelbagai dugaan dalam hidupnya. Semasa mudanya Sufiah telah bercinta dengan Mustaza dan hidupnya telah dirosakkan oleh Mustaza sehingga dia melahirkan anak luar nikah yang bernama Iqram pada tarikh 7 Ramadhan. Mustaza selalu memaksa Sufiah menjadi pelacur untuk meneruskan kehidupan mereka.

Pada satu ketika, Sufiah dan Mustaza telah bergaduh dan Mustaza telah mencampak anak mereka Iqram sehingga meninggal dunia. Selepas kejadian itu, Sufiah bekerja di rumah anak-anak yatim. Dia telah mengambil anak angkat yang bernama Ramadhani (Fir Affandi).

Sufiah terpaksa menerima dugaan lagi apabila anak angkatnya Ramadhani menjadi anak yang tidak mengenang budi apabila dewasa. Sehinggakan Dhani melakukan pelbagai pembohongan demi menjaga nama baiknya.

Bagaimanakah kesudahan pembohongan Dhani itu? Saksikan kesudahannya Setiap Selasa, Rabu jam 10:30 dan Khamis pada jam 9:30 malam bermula 19 Julai 2012!



Sunday, July 15, 2012

Anak Saudara No 4





Alhamdulilah kak ipar ku sudah selamat melahirkan baby Girl pada 14 Julai 2012 pada pukul 8pagi kut x pasti.. hehehhe yang comey lotey... muka macam korea sebab Walid & Umi Dia suka layan citer korea Dong Yi yang main kat 8TV ari tu sampaikan ekin terlekat sama layan.. hahahhaha....

Tahniah Buat Abe Mie & kak Nor.. lengkap family dapat sepasang... hehehe.


Friday, July 13, 2012

Pelikkk Kucing Ada Jari Kaki Lebih..


  AuwCakkkkkkkkkkkkkkkkkkk... hehehehe..




kucing ini ada jari kaki lebih taw.. ekin pun terkejut bila tengok... kucing ni datang umah ekin pada pukul 12am jumaat lepas.. mata dia pun comel.. niat hati memang nak bela dia tapi sebab mak x mau bela kucing .. ekin terpaksa bagi kat jiran sebelah bela dia.. rindu la kat dia walaupun sekejap duk dengan ekin..

Perkenalan Aku Dan Dia Bermula Di Radio On9

Perkenalan Aku Dan Dia Bermula Di Radio On9 | Assalamualaikum...Pagi-pagi masa ni baru ada idea nak menulis blog... Agak lama Cik Ash tak menulis dekat blog ni. Mesti ada yang rindu coleteh Cik Ash yang tak seberapa ni.. Cik Ash nak kongsi kisah pengenalan Cik Ash dengan sesorang ni. 




Kisah kami ini bermula semasa Cik Ash join satu stesen radio online pada bulan November 2010. Dari sana la Cik Ash mengenali seorang lelaki... Mula-mula Cik Ash dan dia hanya seorang kawan, bila dah lama berkawan timbul perasaan kasih sayang antara Cik Ash dengan dia. Dia seorang yang baik banyak tolong Cik Ash dalam kesusahan. 

Semasa menjadi Dj Radio On9 macam-macam dugaan yang Cik Ash tempuhi semasa nak tarik diri dari dunia DJ radio On9, dia la yang memahami situasi Cik Ash bagaimana ahli keluarga Cik Ash tidak benarkan Cik Ash terlibat dengan dunai Dj. 

Dia la yang banyak bagi nasihat dan bagi semangat dekat Cik Ash sampai sekarang.. perhubungan kami hampir terputus sebab ada selisih faham masa tu.. mungkin salah Cik Ash masa tu.. Alhamdulilah hubungan kami kembali bertauh semula dengan sampai la sekarang... Dah nak masuk 2 tahun perkenalan Cik Ash dan dia. Dia pun dulu-dulu berDJ juga di stesen radio di situ ada dia disitu jugak ada Cik Ash... Hehehe.. nama lagi pendengar yang setia. 

Setelah lama kami kenal teringin jugak bersua muka kan, nak kenal lebih rapat lagi, pada 1 Mei 2011 kami pun merancang untuk berjumpa, kebetulan masa itu dia balik ke kelantan, satu pertemuan yang tak dapat Cik Ash lupa dan pertama kali dalam hidup Cik Ash berjumpa dengan lelaki bertentang mata. hahahha... Kami tidak berjumpa diluar , Si dia mari dekat rumah sebab aboh nak bagi amaran kalau nak jumpa dengan sesiapa suruh datang rumah. Itu syarat aboh tak bagi anak perempuanya bebas kenal dengan sesiapa hihihi.. Semasa waktu pertemuan tu Ma Cik Ash ada. 

Hati ini berdebar-debar nak berjumpa dengan si dia, nak buat macam mana diradio ku mendengar suaramu , ku terpikat hahaha, tak kenal rupa secara depan pun lagi. Semasa jumpa dia terdetik dalam hati adakah dia jodoh Cik Ash. Cik Ash berserah pada Allah. Kita hanya merancang Allah yang menentukanya. Semoga Cik Ash dan dia diberkati oleh Allah dengan hubungan ni.  

Untuk pengetahuan korang semua Cik Ash dah bertunang dengan dia pada 10 Feberuari 2012, Dan telah berkahwin dengan dia pada 29 Mei 2014... Alhamdulilah kini Dia yang dimaksudkan adalah suami Cik Ash hingga akhir hayat doakan kan kami semoga dikurniakan zuriat-zuriat yang comel.. aamiin..



I Miss You So Much Quotes For Him and Her

Assalamualaikum.. Hai korang semua apa khabar harap sihat semuanya.. Di bawah adalah Ouoter untuk ucapan I miss You So much untuk sesorang yang tersayang.


I Miss You So Much Quotes For Him and Her

1. From the depth of my heart, feel for you a passion that can never be killed now and forever. I feel that love that only true lovers can feel. I cherish you so much my sweetheart even in the darkest hour of the night my heart never sleeps but thinks about you. The distance is far but your presence is with me. I miss you so much!

2. No matter where you are far or near, my love will continue to be for you alone. Now and forever, I will always remember you for the genius that you are. I may not be able to give you all that you need in life but I will always be yours, I Miss You this Much!

3. Your absence has kindled the burning desire in my heart to always want to be with you—it has caused more loneliness to me than the pleasure I derive from remembering all the sweet moments we have spent together. Your return is my concern may God bless you!

4. I have a reason to be happy always and be sad just once in a while; I am happy always whenever you are around me but sad in a while as you step your toes away from me, now and forever I wish you the best wherever you may be, I miss you very much!

5. The worst is now that distance has taken you away for so long as though you will never come back again. I am tired remembering you all I want to see are your beautiful face and passionate smile; I wish you a wonderful quest!

I Miss You So Much Quotes for Him

6. My life is incomplete without you and that is why I will always miss you whenever a quest warrants you’re leaving. I love that powerful smile that emanates from the sweetest part of your heart and that lovely impact you show to me whenever we are together. I Miss You so Much!

Sunday, July 1, 2012

Buah Hati Pujangga Cinta Saya!!!

Buah Hati Pujangga Cinta Saya... Hehehheheh| Assalamualaikum... Selamat petang semua. Apa khabar harap semuanya berada dalam keadaan sihat walafiat ya. 


Saja-saja buat tajuk macam tu, nak bagi popular sekejap hahaha... ni la buah hati punjangga cinta Cik Ash. So kepada korang sila la layan pic dekat bawah ini yang bertingkat-tingkat ya. 

Ni adalah sebahagian novel-novel kesayangan Cik Ash taw, setiap gaji masuk asyik shopping novel sampai 3 buah tu. Novel dah macam nyawa Cik Ash hahaha... kalau hilang novel ni memang Cik Ash akan menangis tak berlagu siapa la tak sayang novel hasil titik peluh kita berkerja orang hilangkannya kan.Jom usha koleksi novel Cik Ash dekat bawah ini :- 

Koleksi novel 1

Kolesksi novel 2

Koleksi Novel 3

Koleksi Novel 4

Koleksi Novel 5
Koleksi Novel 6

Why is Aishwarya hiding Aaradhya from the world?



Don’t you think the Bachchan pariwaar is getting a little too over protective with Aaradhya?? We wonder how long will Aishwarya Rai hide the little baby from the world, or rather lets say how long will Ash hide the world from her seven-months-old kid…
First, her name was kept a big secret and now her identity..
There have been several occasions where Ash has been photographed with her little one. However, everytime, the little girl was hidden pretty well, with her face dug into her mamma’s chest and too many clothings to protect her.
In London recently, a lucky fan got a glimpse of Aaradhya, probably for seconds.