Wednesday, December 18, 2019

Drama TQ Captain Slot MegaDrama

Drama TQ Captain Slot MegaDrama Astro Ria | Assalamualaikum... Hai korang selamat pagi..Baru hari ini nak tulis entri dekat blog hihihi.. biasa la bila malas menaip dekat blog kan. Untuk drama kali ni Cik Ash nak kongsikan sedikit dengan korang drama yang Cik Ash maksudkan ialah drama TQ Captain yang sedang disiarkan di saluran Astro Ria (104) dan Ria HD (123).




Pelakon Drama TQ Captain


Drama ini di bintangi oleh Hisyam Hamid sebagai Captain Adam Alauddin Hero dalam cerita ini bergandingan dengan Mawar Rashid sebagai Mikayla Mirza (MM), turut juga menampilkan penyanyi yang popular dengan lagu Marry Me iaitu Mark Adam sebagai Zafrel dan antara pelakon lain yang terlibat sama ialah Tomok sebagai Amsyar, Natrah Khalid sebagai Elle, Fadhli Masoot sebagai Waliy Harris, Anuar sebagai Ziyad, Raf Yaacob sebagai Leftnan Bazli dan ramai lagi. 

Terbitan Pengarah Dan Produksi


Drama TQ Captain ni diarahkan oleh Jamal Khan dan diterbitkan oleh Arie Zaharie Production dengan kerjasama Maritim Malaysia, Drama ini berepisode sebanyak 20 episod yang mana bermula pada 9 Disember 2019 setiap hari Isnin hingga Khamis jam 10 malam. 

Gambar Pelakon dan Pengarah






Sinopsis Drma TQ Captain


Drama ni mengisahkan tentang seorang wartawan terkenal iaitu Mikayla Mirza yang mempunyai iltizam yang tinggi dalam melaksanakan tugasnya sebagai Mikayla yang asalnya merupakan seorang wartawan hiburan mempunyai sikap pantang di cabar dan keegoaan yang tinggi telah di cabar oleh majikannya untuk membuat satu liputan khas dokumentari berkaitan maritim Malaysia yang merupakan sebuah agensi berperanan dalam menguatkuasakan undang-undang  serta melakukan tugas mencari dan menyelamat di laut. Ketika Mikayla menjalankan tugasannya, menemukan dirinya dengan Leftenan Komander Maritime iaitu Adam Alauddin seorang pegawai yang memerintah kapal KM bagan Datuk.

Korang nak tahu drama ni suami Cik Ash layan hahaha, sampai Cik Ash pun terjoin sekali. Suka tengok Mawar Rashid bercakap loghat kelantan tu comel sangat. Ok la korang jumpa lagi nanti kalau ada entri yang lain Cik Ash update ya. Boleh jugak baca entri Lagu Ost Drama Tq Captain.

No comments:

Post a Comment

ash.rie8506@gmail.com