Friday, October 11, 2013

author photo
NOVEL YANG BAKAL DIADAPTASI SEBAGAI DRAMA DAN FILEM |Assalamualaikum...Hai selamat petang pembaca blog ekin. Hati berkobar-kobar nak menulis diblog nak kongsi apa yang ekin dapat taw. Ni ada beberapa novel yang bakal diadaptasi sebagai drama dan filem ni pun ekin dapat info. Ok kat bawah ni ada senaraikan ekin share tengok la.




Kebanyakan novel diadaptasi kesemua Novel Terlaris dikedai-kedai buku. Yang penting ada novel yang ekin baca hehe.. Apa ni menulis jer kan ekin senarai tak bagi haha. Biasa kalu dah lama tak menulis ni la jadinya ok jeng jeng novel tersebut ialah

 1) Projek Memikat Suami (Akan Datang Di Astro) Dibintangi oleh Aiman Hakim Redza, Emma Maembong, Dynas Moktar, Watie Elite.
 2) Playboy Itu Suami Aku? (Akan datang)
 3) Manisnya Cinta Di Cappdoccia akan difilemkan (Asal novel Manisnya Cinta)
 4) Suamiku Encik Prefect 10 akan datang.
 5) One Day You Be Mine 6) Perempuan Lindungan Kaabah
 7) Lelaki Esklusif
 8) Suami Aku Ustaz difilemkan
 9) Andai Itu Takdirnya difilemkan
 10) Isteri Separuh Masa dalam penilaian
 11) Kisah Naz dan Khaalish di jangka.
 12) The Wedding Breaker 
 13) Calon Isteri Jutawan di jangka.
 14) Mr Pai Epal di jangka 
 15) Suami Yang Kubenci
 16) Cucur Bawang Kopi O akan datang di RTM -Barisan membintangi drama 13 episod ni ialah Mon Ryanti, Zain Saidin, Khairulnizam, Amanina. Kemungkinan ada lagi belum disenaraikan nanti ekin update 


Ok itu jer yang ekin dapat taw mungkin ada lagi novel yang akan adaptasi ekin xtaw boleh share diruang komen ya. Sekarang semua cerita pengarah ambik dari novel diolah2 sikit dari novel bagi menarik. Cerita dari adaptasi novel ni berhantu aboh ekin yang tak pernah layan citer jadi layan taw dulu cinta jannah dan sekarang tengah pemes di slot akasia Love You Mr. Arrogant. Sekian saja cerita ekin di petang jumaat ni. 


This post have 2 komentar

avatar
Cik Ash delete October 19, 2013 at 1:14 AM

Kebnyakan novel best.. Byk koleksi kat umah ni

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post