Wednesday, May 22, 2019

author photo
Kekal Sihat Dan Dilindungi Sepanjang Bulan Ramadan Dengan Dettol | Assalamualaikum... Sebagai seorang yang menjaga kebersihan korang perlu ada mengamalkan  kebersihan yang dapat membantu melindungi keluarga anda daripada 100 jenis kuman yang berbahaya. 


keyvisual




Setiap tahun, Ramadan merupakan bulan kesembilan dalam kaledar hijriah, pada bulan ini umat islam seluruh dunia akan menjalani ibadah berpuasa. Selain itu, bulan Ramadan juga merupakan masa untuk umat Islam beribadat, bersolat, membuat kebajikan dan mengamalkan kesederhanaan dalam pelbagai aspek. 

Waktu berbuka atau iftar memori yang tak dapat kita lupa ianya adalah masa untuk seisi keluarga dan sahabat handai bertemu sambil menikmati hidangan makanan dan iftar tidak lengkap tanpa mengunjungi bazar Ramadan terlebih dahulu!

Lagi pulak di Bazar Ramadan bukan sahaja menawarkan pelbagai makanan dan minuman yang lazat setelah berpuasa setahun, malah memberi peluang kepada seluruh warga Malaysia untuk bersama-sama mengalami keistimewaan membeli-belah dalam suasana berbilang budaya yang meriah. Walaupun begitu, berasak-asak pad a waktu petang dalam keadaan cuaca yang panas dan lembap sambil memilih apa dikehendaki meningkatkan risiko diri anda terdedah kepada banyak kuman yang tidak kelihatan. 

Sebelum korang melangkah masuk ke bazar Ramadan tu ada pelbagai cara untuk melindungi anda dan keluarga anda daripada kuman dengan rangkaian produk Dettol. Sebagai jenama perlindungan kuman yang dipercayai sejak sekian lama, Dettol menjadikan tanggungjawabnya terutama pada bulan Ramadan ini untuk melindungi para keluarga di Malaysia dengan menggalakan mereka mengamalkan amalan kebersihan dalam pelbagai keadaan. 


Sejak dilancarkan lebih 80 tahun yang lalu, Dettol merupakan peneraju dalam perlindungan daripada kuman dan membantu menjaga kesihatan para keluarga menerusi amalan kebersihan yang lebih baik. Menerusi produk terkenal seperti Antiseptic Liquid, Antibacterial Liquid Hand Wash dan Hand Sanitizer, Dettol melindungi keluarga anda daripada 100 jenis kuman yang berbahaya. 

Pada bulan yang begitu bermakna sekali umat Islam, adalah wajar untuk semua orang kekal sihat supaya mereka boleh menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama keluarga dan rakan-rakan mereka. Dengan Dettol, kita boleh berasa yakin 100%. 


Pengagihan Sabun Tangan Dettol Di Bazar Ramadan
Dettol memahami untuk rakyat Malaysia untuk kekal sihat dan ceria dengan melindungi diri mereka daripada 100 jenis kuman yang berbahaya. Cara yang terbaik untuk kekal sihat adalah dengan kerap memvbasuh tangan anda dengan menggunakan Sabun tangan dettol. Jangan ketinggalan dettol juga akan mengunjungi ke 20 buah bazar Ramadan di sekitar Lembah Kelang untuk meningkatkan kesedaran pada anda tentang amalan kebersihan tangan itu adalah amat penting dan mengagihkan Sabun Tangan Dettol secara percuma kepada orang ramai. Rugi kalau korang tak ambil hihihi. 

Untuk korang yang terasa jauh nak pergi Bazar Ramadan Lembang Klang tu, ada berita baik yang Cik Ash nak bagitahu korang berpeluang untuk memenangi set produk Dettol tau. Syarat untuk join mudah sangat. Korang hanya perlu komen MENGAPA MEMCUCI TANGAN ADALAH PENTING dekat posting IG Cik Ash di SINI. Jangan lupa memeriahkan giveway ini ya.

This post have 6 komentar

avatar
Ciktie delete May 22, 2019 at 1:59 PM

Wahhh... nanti nak join juga la

Reply
avatar
Husniey Husain delete May 22, 2019 at 9:24 PM

Wahh bestnya siap ada giveaway lagi.. Dettol ni memang terbaik kan.. Diyakini

Reply
avatar
Faradidi delete May 23, 2019 at 10:45 PM

kalau pakai sabun dettol mesti rasa fresh ja kan lepas mandi!

Reply
avatar
oohsenyum delete May 25, 2019 at 10:42 PM

bagus ini dettol saya sangat minat dengan bau nya......

salam kenalan dari blog oohsenyum.com

nak tanya ini, sudi ke tukar link dengan blog oohsenyum? (bloglist) tingkatkan lagi views blog ini insy Allah. Kalau sudi beritahu ye di comment www.oohsenyum.com saya tunggu.terima kasih

Reply
avatar
mamapp delete May 27, 2019 at 1:36 PM

sgt penting amalan membasuh tgn

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post