Friday, March 15, 2019

author photo

Drama Encik Imam Ekspress | Bila #kakidramamelayu mesti ada list drama yang best Cik Ash layan sebab ada lakonan Fikry Ibrahim hahaha, kalau dia berlakon memang suka, satu geng pulak dengan ibu mentua layan drama ni setiap malam. Leftnan Zana pun ibu mentua layan. Drama ini best layan sebab pelakon-pelakon  dan terbitan pengarah yang Cik Ash suka hihihi.


 

Drama Encik Iman Ekspress

Drama Encik Imam Ekspress ini telah bersiaran pada 11 Mac lalu di slot MegaDrama Astro Ria. Drama ini merupakan adaptasi novel karya Cik Tet. Drama ini telah di arahkan oleh pengarah Pali Yahya dan merupakan teribitan syarikat produksi Suhan Movies & Tranding Sdh. Bhd.  Drama ini mempunyai sebanyak 14 episode jer.



Pelakon Drama Encik Imam Ekspress
Antara pelakon yang menjayakan drama ini ialah Fikry Ibrahim, Nelydia Seinrose, Elisya Sandha, Ben Amirr, Issac Iman, Ruzana Ibrahim, Anne Abdullah, Badrul Muhayat dan Sherry Ibrahim. 




Sinopsis Drama Encik Imam Ekspress 
Diya (diyana Aqilah - lakonan Nelydia Rose) pulang ke Malaysia setelah lama menghilangkan diri apabila pertunangannya dibatalkan oleh Iyad, dia terpaksa pulang ke kampung bertemu dengan keluarga angkat dan bakal keluarga mertuanya.
Dengan kehadiran Diya, hidup Awish lebih bermakna, menyebabkan Ajim (lakonan Fiqry)  lebih tekad untuk rapat dengan Diya. Iyad kurang selesa dengan situasi keluarganya.


Awish mula rapat dengan Diya, sehingga mahu memanggilnya Umi. Kepulangan Iyad, membuat Ajim kekok tetapi tidak menghalangnya untuk mendekati Diya.
Pertama kali bertentang mata, ada rasa aneh menjengah hati kedua-duanya. Namun rasa yang terbit terpaksa disembunyikan di sudut hati yang paling dalam kerana si dia itu bakal menjadi milik orang.


Tiga tahun berlalu, kedua-dua hati itu ditemukan kembali. Masing-masing dengan lara di hati lantaran kesakitan yang ditinggalkan insan tersayang. Cinta kembali mengetuk hati kedua-duanya. Bagi Diyana Aqilah, rasa cinta itu perlu dilawan. Bimbang kalau hati bakal dilukai lagi.


Namun, bagi Engku Razil pula, peluang yang muncul takkan dilepaskan lagi begitu sahaja. Cukuplah tiga tahun dia memendam rasa. Kehadiran si cilik, Sarah Akisya yang comel dengan pelatnya melancarkan lagi misi memikat Engku Razil.


👉BacaLagu OST Drama Encik Imam Ekspress


“Sebab Kisya aje?”~ Diya “Sebab… hati abang juga inginkan Umi Kisya ada di sini. Hati abang cakap, jangan sesekali lepaskan Umi Kisya pergi dari sini.” ~ Engku Razil

Ketika hati sudah bersedia untuk menerima, sebuah musibah mula menguji kedua-duanya. Lain yang diimpikan, lain yang berlaku. Walaupun mereka bersatu, namun rasa kecewa di hati mengatasi segala-galanya hingga Diya ambil keputusan untuk menjauh.


Cinta itu memang sudah lama ada. Rindu itu juga sudah lama memekar. Tapi bila acap kali diuji, hati Diya jadi nanar!


“Abang dah tiupkan penawar yang paling mujarab untuk luka di jari isteri abang ni. Cuma abang tak pasti, penawar yang sama akan berjaya untuk mengubati luka di hati Diya. Tapi abang takkan berputus asa. Abang akan terus mencari dan terus merawat sehingga luka di hati isteri abang ni sembuh tanpa tinggal segaris parut.” ~ Engku Razil.


Mampukah Encik Imam Ekspres merawat luka di hatinya sekali gus melenyapkan semua rasa kecewa yang ada? Ataupun perhubungan mereka bakal berakhir sepantas ia bermula.


Drama ini dah episode pertama dah trending dekat twiter dan semua. Tak sabar nak tengok episode akan datang jadi macam mana. Ok la korang itu jer Cik Ash update nak kongsi pasal drama ni.

This post have 8 komentar

avatar
Nieyla Nadia delete March 15, 2019 at 12:26 PM

Tgk iklan je baru...
x sempat nk tgk..

Reply
avatar
Sunah Sakura delete March 15, 2019 at 1:47 PM

encik iman ke encik imam sebenarnya ek?

Reply
avatar
Cik Ash delete March 15, 2019 at 4:34 PM

hahahah imam saya silao taip

Reply
avatar
Ibucida delete March 15, 2019 at 4:58 PM

menarik ni.. boleh tengok nanti

Reply
avatar
Rini Ismail delete March 16, 2019 at 7:25 AM

Tak layan lagi yang ni tapi kapten zana tu layan..best..

Reply
avatar
mek yunie delete March 16, 2019 at 2:36 PM

tengoh tunggu youtube wat tubik, nak marathon

Reply
avatar
Wani Sukarno delete March 17, 2019 at 11:22 AM

nelydia rose ni memang dah bertudung kan, kekadang tertukar dengan uqasha tuu

Reply

ash.rie8506@gmail.com

EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post