Wednesday, July 15, 2015

#Cabaran20Hari | Pengalaman Main Mercun Masa Raya

Cabaran20Hari |Pengalaman Main Mercun Masa Raya | Assalamualaikum..Hai reader blog Cik Ash... puasa ok ke.. cabaran ke 20 ekin menglengkapkan misi #Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015 ni...tajuk ke 20 ialah #Cabaran20Hari | Pengalaman Main Mercun Masa Raya jom baca Pengalaman Main mercun masa raya ni.. 



Pengalaman Main Mercun Masa Raya yang tak dapat ekin lupai masa zaman kanak-kanak dulu banyak sangat taw.. bila diingat balik kisah lalu banyak perkara yang memberi memori yang terindah buat ekin...
             
ihsan google

Pengalaman Main Mercun Masa Raya ekin bermula dengan Mercun Bawang (kulit dia macam kulit bawang) sekarang nama Mercun tu POP POP tu.. bunga api paling selamat untuk kanak-kanak main sekarang.
Bunga tapi Warna warni

Pengalaman Main Mercun Masa Raya ekin yang kedua pulak bunga api yang panjang warna warni tu rasa sekarang dah ada 2 warna je. yang paling ekin suka main tengok api menyala dengan warna-warni hihihihihi.. 

     
mercun bunga api besi

Pengalaman Main Mercun Masa Raya ketiga pulak bunga api besi tu, rasa ekin sekarang api besi, ekin nampak anak saudara main masa tu, harga untuk bunga api tu rm0.80sen kut ada 6 batang dalam tu, ingat lagi masa tu lepas main bunga api ni ma siap pesan jangan campak merata batang di taw takut terpijak sumbu merah menyala tu, Bunga api besi ni suka bengkokkan pangkal dia,lepas tu gantung dekat rerating pokok bunga kertas ma. Esoknya berbunyi ma tengok pokok bunga dia rosak hihihihihi... 


Pengalaman Main Mercun Masa Raya lagi bunga api merah yang merah yang belang-belang tu dan bunga api tarik macam tali tu dan bunga api gasing yang ini pun selamat untuk main hihihihi...

bunga Api gasing

Bunga api belang-belang merah

Bunga api tarik

Itu saja Pengalaman Main Mercun Raya yang dapat ekin kongsikan di dalam #cabaran20hari ni... yang mana terlepas nak baca entri lain boleh la terjah link di bawah ini..alhamdulilah akhirnya ekin siap menamatkan misi cabaran20hari ini


11 comments:

  1. dulu masa kecik main bunga api belang merah tu laa..

    ReplyDelete
  2. Firah main bunga api yang biasa2 tu ja.. pop-pop... suka yang besi tu... api dia cantik.. hehe

    ReplyDelete
  3. dok berkenan lah main2 semua ni.. hehehe..
    duduk rumah tengok katun =P

    ReplyDelete
  4. mercun pop2...kecik2 dulu x main dh tua2 ni baru nk try hiksss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alolo sweetnya sangat kak JM kita sesuai sangat la dgn mek pink ni

      Delete
  5. Semua SS pernah main masa kecik...

    ReplyDelete
  6. Semua mercun tu Cik Mimie main masa kecik2 dulu ..tp, sekarang dah jadi penakut..hahaha..

    ReplyDelete